ГоловнаПублікаціїТарифи ЖКГПідвищення цін на проїзд не врятує «Укрзалізницю»

Підвищення цін на проїзд не врятує «Укрзалізницю»

В Україні зросли тарифи на пасажирські залізничні перевезення. Проте, без проведення низки реформ в «Укрзалізниці» підвищення цін на проїзд не має сенсу. Принаймні, такої думки притримується більшість читачів «У.К.».

Збройне протистояння на Сході України «допомогло» «Укрзалізниці» значно наростити суму збитків. Аби відновити залізничну інфраструктуру Донбасу, державі доведеться витратити чималу кількість грошей.

«За попередніми підрахунками, на відновлення об’єктів залізничної інфраструктури, що були пошкоджені через бойові дії на Сході країни, необхідно витратити близько 900 мільйонів гривень. Найбільше коштів потрібно на відновлення колій - 333,6 мільйонів гривень та на ремонт контактної мережі та приладів електропостачання – 334,1 мільйони гривень» - повідомляла прес-служба «Укрзалізниці».
 
Залізничники зауважили, що внаслідок бойових дій постраждали вокзали, станції, мости, пішохідні переходи, шляхопроводи, пасажирські та вантажні вагони, тепловози, службові будівлі та техніка, тощо. Деякі об’єкти залізничної інфраструктури досі залишаються недослідженими, оскільки доступ до них обмежений.
 
Через значні збитка 8 серпня «Укрзалізниця» заявила про підвищення тарифів на проїзд. Підняття цін пройде у 2 етапи – квитки подорожчали з 8 серпня на 10%, і так само з 1 жовтня.
 
«Тарифи на проїзд у пасажирських поїздах проіндексували 8 серпня та зроблять це 1 жовтня цього року. Зокрема, вартість проїзду збільшиться двічі по 10% у всіх категоріях пасажирських вагонів, окрім вагонів СВ та поїздів «Інтерсіті+». Однак тарифи на здійснення пасажирських перевезень і після індексації залишаться нижчими від їх економічно обґрунтованого рівня. Проїзд українською залізницею і надалі є найдешевшим серед країн СНД», – скаржаться в «Укрзалізниці».
 
Пізніше залізничники нагадали, що з 1 жовтня у дію вступає понижуючий календарний коефіцієнт індексації вартості проїзду у пасажирських поїздах. Тарифи будуть проіндексовані на 10%. Це означає, що ціна на залізничні квитки стане нижчою.
 
 
«Пасажири не відчують підвищення вартості квитків, адже з 1 жовтня вступає у дію понижуючий календарний коефіцієнт індексації вартості проїзду у пасажирських поїздах – 0,93. Таким чином, ціна на проїзд залізничним транспортом стане нижчою, ніж у червні-серпні поточного року коли діяв календарний коефіцієнт – 1,07», - заявив начальник управління аналітики головного управління перевезень «Укрзалізниці» пояснив Микола Топчієв.
 
Для прикладу, вартість проїзду у плацкартному вагоні поїзда за маршрутом Київ – Харків (489 км) складатиме  – 119,97 грн, у купейному – 217,29 грн.
 
Проте, індексація тарифів на перевезення у внутрішньому сполученні стосується усіх категорій пасажирських вагонів, окрім вагонів СВ та поїздів «Інтерсіті+».
 
«Україна Комунальна» вирішила поцікавитися у своїх читачів: чи допоможе «Укрзалізниці» чергове підвищення цін на квитки?
 
Відповідне опитування проходило на шпальтах інформаційного агентства у період з 22 по 28 вересня ц. р.
 
За його результатами виявилось, що 35% читачів вважають, без реформ «Укрзалізниці» не допоможе підвищення цін на проїзд. 32% респондентів переконані, що підприємство ніколи не виправиться. 27% голосуючих притримуються думки, що ціни повинні рости разом із якістю послуг. 4% читачів погоджуються з підвищенням тарифів, якщо пасажирів забезпечать альтернативою. І лише 1% користувачів порталу «Україна Комунальна» переконаний, що підняття цін забезпечить належний рівень сервісу. 
 
Коментарі (0)