ГоловнаКоментаріЗаконодавствоПідвищення цін на проїзд - карта у політичній грі

Підвищення цін на проїзд - карта у політичній грі

Нова ініціатива опозиції про заборону підвищення ціни на проїзд у пасажирському транспорті має чіткий «політичний підтекст» і пов'язана з можливим оголошенням виборів мера Києва.

Парламентська опозиція пропонує Верховній Раді заборонити суб'єктам господарської діяльності всіх форм власності протягом двох років підвищувати ціни на проїзд у пасажирському транспорті, крім таксі. Ініціатива, на думку експертів, має чіткий «політичний підтекст» і пов'язана з можливим оголошенням виборів мера Києва. Втім, шансів на запровадження мораторію небагато - в Партії регіонів заявили, що не будуть підтримувати колег з опозиції, - повідомляє «Комерсант-Україна».

Законопроект №3331 «Про введення мораторію на підвищення тарифів на послуги пасажирського транспорту (крім таксі)» підготували і внесли у Верховну Раду народні депутати Олександр Бригинець та Андрій Павловський («Батьківщина»). У проекті закону пропонується на два роки заборонити підвищувати ціни на проїзд у пасажирському транспорті (крім таксі) суб'єктам господарювання всіх форм власності.

«Влада каже, що у нас в країні - нульова інфляція, і при цьому ми кожен день чуємо від урядовців розмови про підвищення тарифів на проїзд. Якщо немає інфляції, то не може бути і підвищення цін. А якщо такі розмови є - то ми можемо говорити про неефективність керівників, а значить, їх потрібно змінювати»,- заявив пан Бригинець.

Автори документа передбачили відповідальність за порушення мораторію: з суб'єкта, який порушив заборону, стягується штраф у п'ятикратному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

«Сподіваємося, що законопроект підтримають усі фракції: я думаю, що представники більшості також не зацікавлені в підвищенні тарифів - це збуджує революційні настрої в суспільстві»,- сказав Олександр Бригинець.

Тема підвищення тарифів на послуги пасажирського транспорту в останній час актуальна для Києва. Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, у середині вересня голова Державної інспекції з контролю за цінами Міністерства економічного розвитку Олександр Кисельов заявив, що проїзд у столичному метрополітені подорожчає через підвищення цін на електроенергію, а також необхідності оновлювати техніку. Водночас у Київській міській держадміністрації стверджують, що про зміну тарифів стане відомо лише в кінці року.

Читайте також: Проїзду у громадському транспорті столиці визначили нову ціну

На думку представників Партії регіонів, введення мораторію не вирішить проблему з підвищенням тарифів, а лише погіршить ситуацію з розвитком всієї транспортної галузі.

«Я не думаю, що підтримувати ініціативу введення мораторію на підвищення тарифів - це розумний крок. В містах краще вирішити проблему по-іншому: компенсувати перевезення пільгових категорій населення»,- заявив народний депутат Дмитро Святаш (Партія регіонів).

Його колега по фракції, член комітету Верховної ради з питань транспорту і зв'язку Олександр Момот вважає, що представники більшості у парламенті не підтримають введення мораторію.

«Ця ініціатива опозиції - чистий популізм. Якщо тобі не потрібно купувати рухомий склад, платити зарплату своїм працівникам - можна навіть знижувати тарифи»,- зазначив пан Момот.

Директор Центру прикладних політичних досліджень «Пента» Володимир Фесенко вважає, що законодавча ініціатива опозиції має чіткий політичний підтекст.

«Введення мораторію на підвищення тарифів - це класична популістська ініціатива: опозиція бореться за права споживачів, які, на їхню думку, не повинні платити більше»,- вважає пан Фесенко.

Його думку поділяє директор соціологічної служби «Український барометр» Віктор Небоженко: «Кияни підтримають аргументи опозиції, і це дуже вдала можливість для використання у передвиборній кампанії мера столиці».

 
Коментарі (0)