Протягом двох тижнів над капітальним ремонтом екскалатора станції метро «Політехнічний інститут» пітніло 22 працівники ескалаторної служби столичної підземки в три зміни. Як результат, уже в середині березня ескалатор знову зможе перевозити пасажирів, - інформує «Україну Комунальну» прес-служба Київського метрополітену.
Під час капітального ремонту величезний механізм повністю і в чіткій послідовності розбирають. Спочатку робітники знімають східці, далі – тягові ланцюги, напрямні, поручневі пристрої, головний електродвигун, допоміжний привід, вали редукторів тощо.
Усі складові частини механізму вивозять зі станції в майстерні ескалаторної служби. Вивантажувати їх доводиться за допомогою крану, оскільки лише один головний вал, який приводить у рух сходове полотно, важить близько 9 тонн.
Зазвичай, замінювати доводиться до 50% настилу – верхнього шару східців, на яких стоять пасажири. Паралельно в машинній залі станції тривають роботи з ремонту або заміни металоконструкцій, напрямних ескалатора та великогабаритних вузлів, налагоджується електрообладнання.
Після ремонту й заміни деталей їх знову зберуть у складові частини механізму, які доставлять назад на станцію для подальшого монтажу конструкції. Оновлений ескалатор введуть в експлуатацію лише після того, як він пройде обкатку та перевірку контролюючими органами.
У КП «Київський метрополітен» також повідомили, що одразу після запуску в роботу ескалатора №3 розпочнеться демонтаж механізму №2, який за обсягом пробігу також підлягає ремонту. Усього протягом 2013 року планується здійснити капітальний ремонт 13 ескалаторів столичної підземки.
Катерина Ляшевська