ГоловнаНовини ЖКГПодіїУкраїнці за рік подали понад 2 тисячі скарг на колекторів - НБУ

Українці за рік подали понад 2 тисячі скарг на колекторів - НБУ

Українці у 2020 році подали до Національного банку України понад 2 тисячі скарг на колекторську діяльність, зокрема, і щодо погроз колекторів
Українці у 2020 році подали до Національного банку України понад 2 тисячі скарг на колекторську діяльність, зокрема, і щодо погроз колекторів, про це повідомила пресслужба НБУ з посиланням на звіт про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг за 2020 рік.
 
"У 2020 році значна частина звернень щодо мікрофінансових компаній та банків стосувалася жорстких мір зі стягнення заборгованості з боржників. Зокрема, мова про погрози, цілодобовий автодозвон боржнику, його знайомим, рідним та друзям, розповсюдження особистої інформації та інше", - вказали у НБУ.
 
При цьому у Нацбанку наголосили, що зазначені дії суперечать низці статей Конституції України, Цивільного кодексу та порушують норми, встановлені Законом України "Про захист персональних даних".
 
Що стосується цифр, то, відповідно до звіту, за 2020 рік було зафіксовано 2169 звернень щодо collection-діяльності небанківських фінансових установ і 163 - банків. Загалом - 2332 звернення.
 
Найбільше звернень стосовно діяльності колекторів надійшло у грудні - 22 щодо банків та 584 - щодо небанківських фінансових установ.
 
У НБУ порадили, що робити споживачеві для уникнення проблем з колекторами:
  • Не допускайте прострочення кредиту, що веде до залучення колекторів. У разі виникнення таких ситуацій, спробуйте домовитися про реструктуризацію боргу та припинення дій колекторів.
  • Якщо колектори продовжують погрожувати, зверніться з письмовою скаргою на керівництво фінкомпанії чи банку, а також до НБУ.
  • Ви можете звернутися до Уповноваженої Верховної Ради з прав людини або до суду. Адже саме вони контролюють дотримання законодавства про захист персональних даних. 
 
Коментарі (0)