ГоловнаГоловнеТарифи ЖКГУкраїнцям піднімуть тариф на вивезення сміття

Українцям піднімуть тариф на вивезення сміття

Олександр Аліпов заявив про необхідність підвищити тарифи на вивіз сміття для населення.

Вчора в Міністерстві регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ заявили про необхідність підвищення тарифів на вивезення сміття для населення. На думку чиновників, їх слід підвищити як мінімум удвічі. З цим згодні і представники сміттєпереробних компаній, що пояснюють цю необхідність зростанням цін на електроенергію і паливо. В Мінрегіоні також планують залучати інвесторів для будівництва сміттєпереробних заводів. Для цього у відомстві хочуть прискорити процес введення «зелених тарифів» на електроенергію, що отримується з побутових відходів.

Вчора на колегії в Мінрегіоні перший заступник міністра регіонального розвитку Олександр Аліпов заявив про необхідність підвищити тарифи на вивіз сміття для населення. Зараз середній тариф на вивезення твердих побутових відходів (ТПВ) в Україні становить 35 грн за кубометр. При цьому одна людина платить 5 грн за послугу з вивезення відходів.

«Якщо ми хочемо жити в чистоті, то підвищення тарифів неминуче. За нашими розрахунками, щомісяця люди можуть собі дозволити платити до 10 грн за вивезення сміття», - зазначив пан Аліпов, не уточнивши, проте, коли саме в Мінрегіоні мають намір піднімати питання про підвищення тарифів.

Представники сміттєпереробних компаній розділяють позицію заступник міністра. «Ціни на енергоносії в Україні постійно зростають. Тарифи повинні перекривати витрати на паливо, амортизацію машин і знос устаткування», - заявив директор МПП «Рада» Петро Семко. Глава наглядової ради ПрАТ «ГрінКо» Віктор Ржоткевич зазначив, що в містах, де проводиться роздільний збір сміття, необхідно також вводити тариф на сортування сміття.

За  його розрахунками, якщо вартість вивозу та захоронення ТПВ повинна складати близько 50 грн за кубометр, то тариф на сортування повинен становити не менше 20-30 грн за кубометр. Пан Ржоткевич вважає, що слід також вводити штраф за несортування сміття: «У Німеччині відходи сортуються по шести скриньках, а в Україні - мінімум по двох. Методи переконання діють не на всіх. Тому необхідно вводити штрафи».

На думку представників сміттєпереробних компаній, підвищення тарифів дозволить закупити нове обладнання і, як наслідок, зменшити кількість відходів у містах. Зараз в країні щорічно утворюється близько 13 млн т сміття. В Мінрегіоні сподіваються зробити українські міста чистіше шляхом будівництва сміттєпереробних заводів за кошти закордонних інвесторів. На думку присутнього на колегії мера Донецька Олександра Лук'янченка, введення «зеленого тарифу» на електроенергію, вироблену з ТПВ, допоможе залучити інвесторів до подібних проектів. Законопроект про введення «зеленого тарифу» був поданий до Верховної Ради в кінці 2011 року. Коефіцієнт складе 2,3 від роздрібного тарифу для споживачів другого класу напруги (не більше 35 кВ) станом на січень 2009 року (58,46 коп./КВт год без ПДВ). Право на нього отримають підприємства, побудовані після прийняття документа.  На думку пана Аліпова, в результаті введення «зеленого тарифу» інвестор отримає можливість прискорити окупність проекту.

Пан Лук'янченко вважає, що законопроект не зможе потрапити навіть до порядку денного парламенту «через потужне енергетичне лобі». У той же час заступник директора дослідницького центру «Психея» Геннадій Рябцев вважає, що навіть після прийняття відповідних змін до закону в Україні не буде буму інвестицій в сферу переробки сміття. «Дуже схоже на те, що якомусь конкретному підприємству необхідно отримати саме цей тариф», - заявив він. При цьому експерт відзначив, що інвестори в Україну прийдуть не за «зеленим тарифом», а в разі отримання гарантій повернення інвестицій, з чим в Україні «як було, так і залишається погано».

Джерело - Комерсант-Україна

 
Коментарі (1)
Владимир
30 Квітня 2012 p. 14:16
Я вот наблюдаю за эволюцией мусорщиков,за этими "пажами на облучке"шикарных немецких машин,баками на колесах и прочим и выходит картина маслом:монополист твёрдо решил получить компенсацию за свои ноу-хау за счет населения,законным путем.Ну вот если вдуматься:ты проводишь обновление автопарка и прочее, заведомо возложив свои затраты на потребителя,то есть-увеличив их в тарифе, и просто ставишь нас перед фактом,как так и надо.Секундочку,на сленге молодежи:свой головняк оставь себе пожалуйста,это твои заморочки, и внедряя их, ты точно знаешь: во сколько все это тебе выльется.Почему я должен компенсировать чьи-то производственные фантазии?Никто не скажет?Я посчитал:максимум 3 пакета у меня улетает в бак за месяц!Три!И те я покупаю!Без учета их стоимости я еще дополнительно плачу 5,42 за их вывоз.Почему это не учитывается?Мне же их не дарят!И выходит,даже без повышения тарифа,я уже авансировал процедуру на сумму в 10 грн.То есть,свои мы считаем,а ваши расходы нам без интереса.Так выходит?