ГоловнаНовини ЖКГЖитлоУкраїнцям спростили порядок реєстрації нерухомості

Українцям спростили порядок реєстрації нерухомості

В Мін’юсті спростили порядок реєстрації права на нерухоме майно. У відомстві впевнені, нововведення поліпшать якість послуг. «У.К» пояснює, що саме змінилося в порядку.

Від 12 лютого реєструвати права на нерухоме майно потрібно за новим порядком, затвердженим постановою КМУ № 868 від 17 жовтня 2013 року. Про це йдеться в повідомленні прес-служби Міністерства юстиції.

За повідомленням прес-служби, Порядок розробили для вирішення проблемних питань та визначення більш детального переліку документів, необхідних для проведення державної реєстрації речових прав на нерухоме майно. При цьому, працівники Мін’юсту вважають, що нововведення значно вдосконалить процедуру та покращить якість надання послуг у цій сфері.

Що змінилося в Порядку?

Відтепер, аби подати документи для проведення державної реєстрації прав, можна скористатися поштою або кур’єром. Раніше це зробити міг лише заявник.

Аби провести реєстрацію права власності та речових прав, треба подати лише одну заяву про держреєстрацію прав. Її подати може як власник, так і правонабувач. Раніше потрібно було звертатися окремо з заявою на реєстрацію права власності, а потім на реєстрацію речового права.

Також тепер можна замінити втрачені, пошкоджені чи зіпсованих свідоцтва про право власності на нерухоме майно чи державного акта на право власності на землю, видані компетентними органами до 01 січня 2013 року.

У Мін’юсті спростили порядок проведення держреєстрації на новобудови та реконструйовані об’єкт нерухомого майна. Зокрема, будівництво якого здійснювалося із залученням коштів від фізичних та юридичних осіб. Відтепер розмежовано перелік документів, які має подавати забудовник та інвестор.

Якщо будівництво або реконструкція майна відбувалися в результаті діяльності кооперативів, аби провести держреєстрацію права власності заявнику потрібно надати довідку про членство в кооперативі та про повне внесення пайового внеску. Раніше для цього потрібно було подати або перелік інвесторів, які брали участь в інвестуванні та фінансуванні об'єкта будівництва, або список членів кооперативу.

Відтепер можна провести реєстрацію права державної та комунальної власності на об’єкти нерухомого майна, збудовані за «радянських» часів. Це пов’язано з тим, що на сьогоднішній день іноді не збереглись документи, які посвідчують права власності на такі об’єкти.

Також тепер українці мають можливість отримувати інформацію, накопичену за роки незалежності, з реєстрів, що функціонували до 01 січня 2013 року. Доступними стали відомості з Реєстру прав власності на нерухоме майно, Єдиного реєстру заборон відчуження об’єктів нерухомого майна та Державного реєстру іпотек.

На передачу документів в орган держреєстрації нотаріусам виділили 5 днів. Раніше вони повинні були це робити у день прийняття такого рішення.

Нагадаємо, 31 січня 2013 року Голова вищої ради юстиції Олександр Лавринвич назвав найголовнішу проблему, з якою стикнулися реєстратори нерухомості. За його словами, це уточнення і перенесення відомостей про майно (сформованих до 2002 року) з паперових носіїв на електронні і внесення їх до Єдиного загального реєстру.

 
Коментарі (0)