ГоловнаВибір редакціїЖитлоЗвивистий шлях до реєстрації нерухомості

Звивистий шлях до реєстрації нерухомості

Найголовніша проблема, з якою на сьогодні стикнулися реєстратори нерухомості – уточнення і перенесення відомостей про майно (сформованих до 2002 року) з паперових носіїв на електронні і внесення їх до Єдиного загального реєстру.

Особливо складна робота чекає реєстраторів щодо реєстрації майна у сільській місцевості. А БТІ повертається до функцій, для яких, власне, й створювалася ця структура – інвентаризація нерухомого майна, вважає Міністр юстиції Олександр Лавринович.

При створенні пунктів реєстрації найбільшою проблемою була організація їх місць розташування та організація роботи.

«Велика кількість людей поспішила здійснити операції з нерухомістю (купівлю-продаж) у грудні, при цьому не зареєструвавши угоди. Нотаріус такого права не має, він може здійснювати дії щодо реєстрації, які стосуються угод, що укладає зараз. Що було зроблено до 1 січня, має бути оформлено за правилами, які існували раніше. Тобто все має бути оформлено у державного реєстратора, і тоді може бути закінчена процедура набуття власності», - пояснив Міністр.

Читайте також: Реєстрація нерухомого майна позбавила голову Укрдержреєстру посади

Слід зазначити, що раніше у  386 БТІ працювало понад 1,6 тис. реєстраторів. Наразі по Україні у 581 пункті регістрації працює понад 2,2 тис. реєстраторів, а також маже 7 тис. нотаріусів

«Нова система реєстрації має значні переваги. Вона, зокрема, полегшує для фізичних і юридичних осіб процедуру реєстрації власності. Якщо раніше вона тривала до 54 днів, то тепер, відповідно до Закону, який передбачає максимальний термін до 14 днів, процедура триває 6-7 днів. А вторинна реєстрація (купівля-продаж, дарування) взагалі кілька годин у нотаріуса», - зазначим Міністр.

Читайте також: БТІ повертають до старих порядків

З початку роботи нової системи реєстрації зареєстровано вже 90,6 тис. заяв. Понад 79% - державними реєстраторами. Загалом, за словами Олександра Лавриновича, діяльність щодо реєстрації майнових прав здійснює 16,9 тис. приватних нотаріусів та 1,9 тис. – державних.

«Ця реформа дуже важлива для країни в цілому, для її розвитку. Адже відсутність чіткого обліку і ідентифікації власників дозволяє вільно поводитися з майном і землею. Наведення порядку у цьому питанні сприятиме захисту майнових прав, інтересів громадян та залученню інвестицій», - резюмував пан Лавринович.

 
Коментарі (0)