ГоловнаКоментаріТранспортУкраїнські дороги врятує боротьба з корупцією

Українські дороги врятує боротьба з корупцією

Якісні дороги в Україні - розкіш чи необхідність? У Києві експерти обговорили, чи може країна дозволити собі якісні дороги, і чи потрібні вони їй зараз.

Якість доріг надає пряме вплив на економічний розвиток та конкурентоспроможність країни у світовому співтоваристві. Саме тому Україні вкрай необхідно нормальне покриття на магістралях. Про це заявив професор Будапештського університету технологій та економіки, міжнародний експерт з питань розвитку транспортної інфраструктури Андрас Тімар, під час публічних дебатів Фонду «Ефективне управління». Про це пише «Сегодня».

«В Україні половина доріг в жахливому стані. А людина ідентифікує себе в залежності від умов життя. Хороші дороги - це не розкіш, це необхідність для України», - зауважив пан Тімар.

Протилежної точки зору дотримується Саймон Діксон, партнер компанії «Делойт», фахівець з впровадження та комерційного управління комплексними програмами перетворень. «Я думаю, що витрачати багато грошей на дороги - це розкіш, яку Україна не може собі зараз дозволити», - зазначив він.
 
З ним солідарний і директор Центру транспортних стратегій Сергій Вовк, який вважає, що Україні, безумовно, потрібні якісні дороги. Але на сьогоднішній день - це неможливо. «Більш важливе питання, коли Україна буде мати можливість для хороших доріг. Відповідь проста: не сьогодні», - зазначив пан Вовк.
 
За словами Саймона Діксона, основне джерело фінансування будівництва доріг та покращення якості дорожнього покриття в Україні - це сфера оподаткування. Пряма плата з населення не знімається - за якість доріг ми платимо побічно, через акциз на паливо. Однак ставка акцизу на паливо в Україні нижча, ніж в Росії, Румунії, Бельгії, Франції, Німеччині і в ряді європейських держав, тому відрахування - вкрай малі.

 «Думаю, що сума, яка йде від податків на бензин - дуже маленька, і в бюджет надходить небагато. Але збільшувати податки політично неправильно, це викличе громадські протести», - сказав пан Діксон.
 
У Європі, крім відрахувань від акцизу на паливо, існує також плата за проїзд окремими ділянками і категорій доріг. «В Європі дороги краще. Але ми не помічаємо одну деталь - там і платять більше. Якщо ми хочемо отримати нові дороги, ми повинні бути готові до того, що нам потрібно буде платити», - зазначив Сергій Вовк.
 
Однак якість платних доріг в Європі, звичайно, не порівняти з українськими. Виходить замкнуте коло - потрібні гроші на масштабну реконструкцію покриття, але у людей брати їх не вийде, адже до ремонту дороги знаходяться у жахливому стані.
 
Фахівці знайшли спільну мову лише в тому, що люди повинні знати, куди і як надходять кошти. З якого джерела вони надходять, поки не є головним питанням. «Питання в тому, як використовувати гроші офіційно, прозоро», - зазначив Саймон Діксон.
 
Сергій Вовк також вважає, що українці повинні усвідомлювати: якісні дороги не можуть бути безкоштовними. На його думку, наші громадяни готові платити, але вони бажають знати, куди йдуть їхні гроші.
 
Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, голова «Укравтодору» Євген Прусенко заявляв, що вартість будівництва якісних українських доріг наближається до європейських розцінок.
 
«Якісні дороги не можуть бути дешевими, це всім зрозуміло. Сьогодні сучасна чотирьохсмугова магістраль в Європі коштує від 7 до 10 млн. євро (за 1 км. - ред.). В Україні трохи дешевше - 5-6 млн. євро, але ця різниця поступово скорочується», - розповів Євген Прусенко.
 
Коментарі (0)