ГоловнаКоментаріТарифи ЖКГУкраїну «накриє» боргами за «комуналку»

Україну «накриє» боргами за «комуналку»

Українці все менше платитимуть за комунальні послуги через підвищення тарифів. Хоча раніше населення вправно сплачувало за ЖКП. Експерти прогнозують збільшення боргу за «комуналку» на кілька мільярдів.

В Україні населення вчасно платило за житлово-комунальні послуги – майже 100%. Однак, через кілька тижнів ситуація в Україні кардинально зміниться – коли громадяни отримають нові платіжки, а в кінці року слід чекати найбільшої заборгованості за комунальні послуги. Такої думки дотримується незалежний експерт з питань енергетики Володимир Саприкін, передає «Голос Столиці».

«Порівняно з промисловими підприємствами населення завжди сплачувало приблизно 97-98% платежів. Отже динаміка зростання боргів була невелика. Але, на превеликий жаль, скоро буде зворотня ситуація. Приблизно через тиждень прийдуть нові платіжки, і багато людей побачать, що вони нездатні платити. Щодо субсидій, то знаючи якість роботи державних службовців, можна говорити, що робота щодо їх надання буде поганою, отже буде зростати невдоволеність населення. Ближче до зими будуть більш масштабні соціальні невдоволення, очікуються досить серйозні процеси», - сказав експерт.

Що ж стосується уже наявної заборгованості за ЖКП у розмірі 12 млрд грн, то за словами пана Саприкіна, для зниження заборгованості необхідно розділити оплату за комунальні послуги на певні категорії.

Читайте також: Перевірка обгрунтованості тарифів - імітація діяльності

«У нас немає розбивки, які саме послуги найменше сплачували, серед кого більше неплатежів — серед сільського чи міського населення. Тобто ми не можемо прогнозувати динаміку та боротися з потенційними неплатежами. Отже гола цифра не дає розуміння тих процесів, які відбувались, і, що гірше, будуть відбуватися досить стрімко», - наголосив експерт.

Відтак, Володимир Саприкін зауважив, що в кінці року слід очікувати зростання боргів за комунальні послуги на 3-5 млрд грн. Однак, це не найголовніше питання.

«Питання в тому, що у промисловості є ще більші борги. Ми ж більше 10 років не вирішували боргові питання. І є безнадійна заборгованість, яка ніколи не буде отримана», - заявив незалежний експерт.

Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, число родин, які звернулися за житловими субсидіями перевищило минулорічні показники на кількасот тисяч. Чиновники заявляють, що завдячувати цьому потрібно правильно організованій рекламній кампанії щодо надання «нових» компенсацій на оплату «комуналки».

 
Коментарі (1)
Коля Пухов
12 Травня 2015 p. 19:52
Компания "Київенерго" поштою надсилає рахунки киянам з повідомленням про нібито існуючий борг по оплаті за електроенергію. Цей приписуваний борг, як правило, невеликий, порядка 100-200 гривень. Клієнт, перевіривши усі свої квитанції і впевнившись, що ніякого боргу немає, звичайно намагається потрапити на прийом до районного відділення "Київенерго". Зразу треба зауважити, що години прийому співпадають з годинами робочого часу, тобто сам візит до відділення вже сам по собі є збитковим для клієнта: він втрачає робочий час, а отже, і заробіток за цей час, не кажучи вже оплату проїзду до районного відділення і обратно. Змирившись з тим, що ці витрати йому ніхто не компенсує, клієнт все-таки приїздить до районнного відділення "Київенерго" щоб з"ясувати причину приписуваного боргу. Але виявляється, що потрапити на прийом саме по цьому питанню дуже непросто. Найчастіші причини відмови у прийомі -- це якась технічна неполадка або вичерпаний на поточний день ліміт відвідувачів. Таким чином, безрезультатно приїхавши декілька разів до районного відділення "Київенерго", клієнт приходить до думки, що дешевше було б оплатити той неіснуючий борг, ніж згаяти даремно стільки робочого часу.