ГоловнаНовини ЖКГБлагоустрійВ Києві запроваджують нові правила розміщення зовнішньої реклами

В Києві запроваджують нові правила розміщення зовнішньої реклами

Депутати підтримали проект рішення «Про внесення змін до рішення Київради від 26 січня 2012 року № 20/7357 «Про затвердження Концепції розвитку зовнішньої реклами в місті Києві».

На засіданні постійної комісії Київради з питань містобудування, архітектури та землекористування тринадцятьма голосами депутати підтримали проект рішення «Про внесення змін до рішення Київради від 26 січня 2012 року № 20/7357 «Про затвердження Концепції розвитку зовнішньої реклами в місті Києві».

«До вашої уваги пропонується реформаторський проект. Мова йде про завдання змінити обличчя Києва. Сьогодні тільки шляхом електронної демократії 70 тисяч киян проголосували за різні петиції, які стосуються суттєвого обмеження або скорочення кількості зовнішньої реклами на вулицях міста.

Окрім того, відповідна кількість окремих звернень свідчить про те, що це наболіле питання і нам потрібно його вирішити. Я би просив вас, шановні депутати, звернути увагу в першу чергу на питання безпеки на дорогах. Воно є дуже принциповим, оскільки кількість дорожньо-транспортних пригод зашкалює. Тільки за минулий рік ми маємо більше 100 летальних випадків. Для всіх відомо, що мета рекламного засобу – привернути увагу, тобто відволікти увагу водія від транспортної ситуації. У проекті рішення, який пропонується, мова йде, окрім іншого, про заборону розміщення рекламних конструкцій на всіх дорожніх розв’язках, про обмеження розміщення рекламних конструкцій на перехрестях, на пішохідних переходах, зупинкових комплексах тощо», – пояснив доповідач із питання, заступник голови КМДА Олексій Резніков.

Він нагадав, що 2 лютого проект рішення про нові умови розміщення рекламних засобів у місті Києві був прийнятий до розгляду комісією Київради з питань транспорту, зв’язку та реклами. Сьогодні ми маємо позитивне голосування земельної комісії.

«Попереду розгляд проекту рішення комісією з питань торгівлі, підприємництва та регуляторної політики, а також узагальнення профільною комісією – з питань реклами. Рішення постійних комісій Київради носить рекомендаційний характер. Таким чином, земельна комісія вже рекомендувала Київраді прийняти відповідний проект рішення», – додав Олексій Резніков.

Він наголосив, що робота над відповідним проектом рішення продовжувалась більш ніж півроку із залученням представників галузі. 

«Сьогодні стоїть питання про те, щоб прибрати корупційну складову, яка призвела до того, що місто захаращене рекламними конструкціями. Я би дуже просив шановних членів комісії приймати рішення в гармонії разом ще з одним проектом, що стосується розміщення інформаційних вивісок, суб’єктом подання якого є колега Сергій Башлаков. Ідея полягає в наступному: прийняття цих двох доленосних рішень дозволить упродовж року змінити обличчя нашого міста, звільнити його від візуального сміття. Також хочу виключити будь-які маніпуляції з теми розміщення рекламних засобів після прийняття нового документу: там, де не можна стояти рекламному засобу, не можна стояти нікому, жодній компанії. Ніяких винятків не може бути і не буде», – резюмував Олексій Резніков.

У процесі обговорення документу, голова земельної комісії Олександр Міщенко виступив із ініціативою внести деякі правки до проекту рішення та привести у відповідність до деяких норм діючого законодавства. Мова йде про більш жорсткі відстані, визначені Державними стандартами, згідно з якими забороняється розміщувати рекламні носії та інші об’єкти дорожнього сервісу: ближче ніж 50 м до перехрещень вулиць і пішохідних переходів (у проекті рішення пропонувалось 10 метрів); ближче ніж 150 м до перехрещень, шляхопроводів, мостів на автомобільних дорогах загального користування (в проекті рішення пропонувалось 50 метрів); на зупинці маршрутних транспортних засобів ближче ніж 20 м у межах видимості в обидва боки тротуару від установленого дорожнього знаку, що позначає зупинку (крім кіосків для продажу проїзних квитків) – у проекті рішення пропонувалось 30 метрів; ближче ніж 100 м від залізничних переїздів (у проекті рішення пропонувалось 50 метрів). Члени комісії підтримали пропозицію головуючого.

Нагадаємо, згідно з новими правилами розміщення зовнішньої реклами в розміщенні рекламних конструкцій має використовуватись радіальний підхід із відстанями від 40 до 150 метрів залежно від розміру конструкцій – між найменшими форматами – сітілайтами – 40 метрів і так далі, до 150 метрів між великими форматами – білбордами.

Також більш жорстким буде підхід до визначення тієї чи іншою форматної зони з розміщення рекламних засобів: нульових зон, де реклама заборонена взагалі, стане набагато більше, до того ж до них віднесені будуть не тільки історичний центр міста, але й транспортні розв’язки, низка парків, бульварів тощо.

Нові правила включатимуть, серед іншого, уточнення дозволених і заборонених форматів конструкцій і їхніх розмірів, схеми розміщення реклами на території міста, буде приділено особливу увагу безпеці пішоходів і водіїв – рекламні конструкції не повинні перешкоджати пішохідному руху та перекривати знаки дорожнього руху, розміщуватись у місцях концентрації ДТП тощо.

Олексій Резніков також виступає за розподіл місць для розміщення рекламних конструкцій на конкурсних засадах.

Завдяки введенню конкурсних умов корупційна складова та можливе «докладання руки» окремого посадовця та будь-який персоніфікований вплив на вибір компанії, якій надається місце для розміщення конструкції, зійде на «нуль».

Усі ці та інші нововведення призведуть до істотного скорочення зовнішньої реклами в Києві та очищення міста від візуального шуму.

 

 
Коментарі (0)