ГоловнаНовини ЖКГЗаконодавствоВерховна Рада підтримала законопроєкти про «кешбек» та «РРО в смартфоні»

Верховна Рада підтримала законопроєкти про «кешбек» та «РРО в смартфоні»

ВР прийняла за основу законопроєкти «Про внесення змін до ПК щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі та послуг" та "Про внесення змін до ЗУ «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»
Верховна Рада, на засіданні 10 вересня,  прийняла за основу законопроекти «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо детінізації розрахунків в сфері торгівлі і послуг" та "Про внесення змін до Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» щодо детінізації розрахунків у сфері торгівлі і послуг".
 
Про це повідомляє пресслужба Кабміну. 
 
Законопроекти пропонують запровадити ряд мотиваційних заходів для споживачів, щоб вони контролювали проведення розрахункових операцій продавцями та надавачами послуг через реєстратор розрахункових операцій (РРО), а для продавців – низку заходів для спрощення користування РРО і підсилення відповідальності за відмову це робити. Так, норми про «кешбек» передбачають, що споживач, який здійснив покупку на суму понад 100 грн та отримав чек, має можливість перевірити його на автентичність, і якщо виявиться, що розрахунковий документ в електронній формі не переданий контролюючим органам, написати скаргу, на підставі якої може бути призначена перевірка. Якщо перевірка підтвердить, що продавець порушив порядок проведення розрахункових операцій, його оштрафують, а покупцю повернуть 100% вартості придбаних товарів.
 
Водночас для спрощення застосування РРО продавцями та надавачами послуг їм надається можливість використовувати програмні РРО як разом з класичними, так і замість них. Зареєструвати програмний РРО можна буде через Електронний кабінет у режимі он-лайн без подання будь-яких реєстраційних документів. Проектом передбачена також можливість створення розрахункового документа в електронній формі у вигляді QR-коду для зчитування, який можна отримати електронною поштою.
 
Для порушників вимог використання РРО суттєво посилюють відповідальність:
 
  • за невидачу розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів – з 1 грн до 150 % вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг), але не менше 850 грн – за порушення, вчинене вперше, та із 100 % до 250 % вартості проданих з порушеннями товарів (робіт, послуг), але не менше 1700 грн - за кожне наступне вчинене порушення;
  • з 340 грн до 850 грн за порушення використання розрахункової книжки у визначених випадках або використання з порушенням встановленого порядку КОРО, в тому числі строків їх зберігання;
  • з 170 грн до 850 грн за порушення порядку створення (друкування) контрольної стрічки або виявлення спотворення даних про проведені розрахункової операції, інформація про які міститься на такій контрольній стрічці;
  • з 85 грн до 850 грн за проведення розрахункових операцій через РРО та/або програмних РРО без використання режиму попереднього програмування найменування кожного товару (послуги) (із зазначенням коду товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД для підакцизних товарів), цін товару (послуги) та обліку їх кількості;
  • з 170 грн до 340 грн за порушення встановленого порядку проведення розрахунків через каси підприємств, установ і організацій, в яких ці операції повинні проводитися з оформленням прибуткових і видаткових касових ордерів та видачею відповідних квитанцій у встановленому порядку, або у разі порушення порядку оформлення розрахункових і звітних документів при здійсненні продажу проїзних і перевізних документів на залізничному (крім приміського) та авіаційному транспорті;
  • з 1700 грн до 8500 грн за застосування при здійсненні розрахункових операцій РРО та/або програмних РРО, в конструкцію чи програмне забезпечення якого внесені зміни, не передбачені конструкторсько-технологічною та програмною документацією виробника;
  • з 170 грн до 850 грн за неподання до контролюючих органів звітності, пов'язаної із застосуванням РРО, розрахункових книжок та копій розрахункових документів і фіскальних звітних чеків з РРО та/або програмних РРО по дротових або бездротових каналах зв'язку, в разі обов'язковості її подання.
Законопроект також пропонує поетапно запровадити обов’язкове використання РРО дня таких груп платників податків:
 
через 6 місяців з дати опублікування Закону:
 
для всіх суб’єктів господарювання, які здійснюють реалізацію:
- ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
 
- уживаних товарів.
 
з дня набуття чинності Законом до 31 грудня 2020 року:
  • для платників єдиного податку ІІ-IV груп, обсяг доходу яких за рік перевищує 1 млн грн та які здійснюють:
  • реалізацію товарів (надання послуг) через мережу Інтернет;
  • реалізацію ювелірних та побутових виробів з дорогоцінних металів, дорогоцінного каміння, дорогоцінного каміння органогенного утворення та напівдорогоцінного каміння;
  • реалізацію уживаних товарів;
  • діяльність із забезпечення стравами та напоями;
  • діяльність туристичних агентств, туристичних операторів, надання інших послуг бронювання та пов'язану з цим діяльність;
  • діяльність готелів і подібних засобів тимчасового розміщування;
  • реалізацію деталей та приладдя для автотранспортних засобів, при продажу яких застосування РРО є обов’язковим відповідно до переліку, який затверджується Урядом.
 
З 01 січня 2021 року:
 
для всіх платників єдиного податку ІІ-IV груп.
 
Що це дасть?
 
(1) спрощення та здешевлення процесу застосування РРО;
 
(2) підвищення податкової свідомості громадян та рівня податкової дисципліни суб’єктів господарювання, захист інтересів споживачів;
 
(3) поліпшення ефективності контролю з боку держави за встановленим порядком проведення розрахункових операцій за участю споживачів;
 
(4) можливість перевірки електронних чеків створить можливість забезпечення контролю за проведенням розрахункових операцій з боку суспільства;
 
(5) суспільний контроль унеможливить діяльність несумлінних платників податків і, в той же час, відкриє шлях для розвитку діяльності сумлінних суб’єктів господарювання;
 

(6) сприятиме детінізації обігу готівки в роздрібній торгівлі. 

 
Коментарі (0)