ГоловнаКоментаріКоментаріЗавдання української ГТС: зберегти транзитні можливості і робочі місця

Завдання української ГТС: зберегти транзитні можливості і робочі місця

Свою думку про ГТС України ІА «Україна Комунальна» висловив Богдан Клюк, президент Української нафтогазової академії.

У ЗМІ з'явилася неофіційна інформація, що в ході переговорів, на яких Україна намагається домогтися зниження ціни на імпортований російський газ, обговорюється варіант створення двох СП «Газпрому» і «Нафтогазу», одне з яких отримало б контроль над магістральної газотранспортної системою (ГТС),друге - над внутрішніми українськими газорозподільними мережами.Свою думку про ГТС України ІА «Україна Комунальна» висловив Богдан Клюк, президент Української нафтогазової академії.

В даний час у Європейському Союзі спостерігається значне скорочення споживання газу.За розрахунками інституту енергетичної стратегії Росії, Європа повинна була б споживати 200-250 млрд куб.м. російського газу.

Щодо нашої країни, треба визнати, що Україна дійсно володіє розвиненою газової інфраструктурою.Ми всі були свідками того, що всі вибори у нас проходили під гаслом: «Побудуємо газопровід і газифікуємо міста і села України!».І треба визнати, що цим настільки захопилися, що газопроводи були побудовані там, де непотрібні і де могли б обійтися і без них.Зараз склалася така ситуація, що в деяких місцях газопровід побудований, але не працює, тому що вартість газу збільшилася, і його стало невигідно використовувати.В окремих же випадках, будівництво просто не завершено.

На початку 90-х років минулого століття Україна споживала 90 млрд куб м газу, зараз ми споживаємо 60-65 млрд куб м, тобто на 30 млрд куб м ми знизили його споживання.

На певному етапі розвитку була допущена помилка непрощенна: «підв'язали» споживання газу до газотранспортної системи.Цього не можна було робити, оскільки видобуток, транспортування, експорт і споживання газу - це зовсім різні види діяльності.

Сьогодні держава не може нести відповідальність за споживання газу на металургійних комбінатах, хімічних об'єднаннях і на інших підприємствах, які вже давно не є державними.У нинішніх умовах держава повинна відповідати за своїх громадян.Люди повинні отримувати тепло і газ, і отримувати за тією ціною, яку встановлює ринок.

Свого часу була спроба створити електронну газову біржу, і якби вона в Україні була створена, і був би доступ до газового ресурсу, тоді не було б нинішньої ситуації, коли газ закуповується на рівні уряду, і була б зовсім інша ситуація з нашою газотранспортною системою.

Те, що Росія будує газопроводи в обхід України - зрозуміло.Збільшуються обсяги поставок газу: якщо раніше було 120 млрд куб м., то в цьому році цей показник зросте до 140-148 млрд куб м.
У той же час українська газотранспортна система має великий резерв.Якщо торік через нашу систему «пройшло» 95 млрд куб. м газу, то в цьому році - 92-95 млрд куб. Але система має виробничу потужність на рівні 140 млрд куб.м. Як бачимо, значна частина газотранспортної системи не задіяна в транзиті газу.Це дуже великий резерв потужностей.І зрозуміло, що всі газопроводи, які будувалися в радянський період нашої історії, починалися з родовищ, розташованих на півночі Тюменської області, і були спрямовані до західних кордонів.
Свого часу була проведена велика робота щодо укладення угоди між Україною і Росією щодо транспортування російського газу в Європу через нашу ГТС на рівні 150 млрд куб.м. Українська сторона доклала великих зусиль у вирішенні цього питання, були побудовані додаткові потужності - і ми вийшли на рівень 140 млрд куб м газу.

Наше завдання полягає в тому, щоб зберегти транзитні можливості нашої газотранспортної системи, зберегти робочі місця і, природно, максимально завантажити ГТС України.

 
Коментарі (0)