Чи існують відносини між комунальним підприємством і споживачем? Якщо немає між ними Договору, яким законодавством це регулюється?
Питання порядку укладання договорів між виконавцем та споживачем регулюються ст. 29 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», відповідно до якої договір на надання житлово-комунальних послуг у багатоквартирному будинку укладається між власником квартири, орендарем чи квартиронаймачем та балансоутримувачем або уповноваженою ним особою. Процедура погодження умов договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін. Однак, судова практика стосовно спірних питань з підприємствами ЖКГ (рішення від 12.04.2010 року Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська по справі № 2- 852/2010 за позовом до міського КП «Дніпропетровські міські теплові мережі» про зобов’язання вчинити певні дії, рішення Московського районного суду м. Харкова від 08.08.2011 року по справі № 2-3619/11 за позовною заявою Комунального підприємства каналізаційного господарства «Харківкомуночиствод» до ОСОБА_1, ОСОБА_2 про стягнення заборгованості за надані послуги водовідведення) свідчить про те, що безпідставними є посилання споживачів на відсутність договору, як на підставу звільнення від оплати житлово-комунальних послуг, оскільки договір між позивачем та відповідачем є укладеним незважаючи на відсутність письмового договору, так як сторони тривалий час виконують конклюдентні дії: позивач незважаючи на заборгованість продовжує виконувати свої обов’язки, визначені Законодавством України стосовно житлово-комунальних послуг і надає відповідачеві послуги з утримання будинку і споруд та прибудинкової території, а відповідач отримує ці послуги, та не відмовився від їх надання.