Проживаю у Деснянському районі Києва. У зв'язку з поломкою лічильника на гарячу воду був встановлений новий прилад обліку (установка лічильника проводилася працівником ЖЕКу). Запломбувати цей лічильник ЖЕК відмовився, аргументуючи тим, що у мене не підписаний з ними договорів (типові договір про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води и водовідведення). І, якщо я не підпишу цей договір, то мене переведуть на загальну систему обліку води. Чи правомірні дії ЖЕКу? Як можна вирішити питання із пломбуванням лічильника, якщо я не хочу підписувати договір?
Згідно п. 1 ч. 3 ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач, серед іншого, зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на підставі типового договору. Згідно ст. 19 цього ж Закону, відносини між споживачем, виробником та виконавцем регулюються виключно на договірних засадах. Тому Ви не можете відмовитись від підписання договору з ЖЕКом, Ви маєте право на протязі місяця з дня отримання проекту договору внести свої заперечення та зауваження до нього, які виконавець повинен розглянути та врахувати, якщо звичайно заперечення ґрунтуються на законних вимогах, а не на суб’єктивних умовиводах.