ГоловнаПублікаціїАналітика Транспортна революція. Перезавантаження

Транспортна революція. Перезавантаження

Найбільше від нововведення пощастило електротранспорту. Відтепер продаж квитків на трамваї та тролейбуси у Львові виріс удвічі.

Будь-яка реформа для громадян – це етап випробувань та перехід на новий рівень свідомості. На реформи очікують, проте коли вони впроваджуються, люди прагнуть ставати опонентами до новацій, оскільки в їх життя було внесено корективи. Транспортна мережа у Львові набула такого розголосу, якого вже давно не чули в Західній Україні. Тема транспорту відкинула назад важливі програми, як Евро-2012, ремонт доріг. Авжеж, бо на дорогах Львова – суцільні сварки. Водії не витримують нервових пасажирів, пасажири дорікають владі за нову транспорту схему. Між тим транспортна схема працює, щоправда вже зі змінами, які львівській владі довелося внести під тиском громадськості. А найбільше від нововведення пощастило електротранспорту. Відтепер продаж квитків на трамваї та тролейбуси у Львові виріс удвічі. 

З першого січня 2012 року у Львові запрацювала нова маршрутна мережа, розроблена фахівцями компанії «Луїс Бергер» та Львівського Національного університету «Львівська політехніка». Над проектом працювали сім місяців. І за роботу Львівська міська рада не заплатила ні копійки. Відповідно до договору, компанія «Луїс Бергер» отримала гранд від Євросоюзу на суму 490 тисяч євро, власне за розробку транспортної мережі. І в цій сфері дана компанія далеко не майстер, а скоріше початківець. Бо до цього часу компанія не займалася подібними проектами для міст такого рівня та специфіки вузьких вулиць, як Львів. 

Доробок спеціалістів «Львівської політехніки» виявився доволі скромним, адже науковці були задіяні лише на початку. Отже, транспортна мережа внесла суттєві корективи у життя громади Львова. 

Відтепер в місті працює 53 автобусні маршрути. З них сім - радіальні, які курсують з периферійних районів в центральну частину Львова, та сорок шість – хордові, які власне об’єднують периферійні райони, проте оминають центр міста. Саме цей момент і став яблуком роздору між мешканцями та владою. Адже за старою схемою майже всі маршрутки перетинали центр. А зараз хордові маршрути, які курсуватимуть містом, оминають центральну частину.

Даний факт ввів мешканців міста в шоковий стан. В перші дні впровадження нової транспортної мережі пасажири не знали маршрутів і просто питали водіїв куди автобус їде. Треба віддати належне деяким водіям, які миттєво збагнули, що мережа дає тріщину і поруч з новим номером маршрутного автобусу вивішували старий. Така підказка суттєво допомогла пасажирам орієнтуватися в транспортній мережі.. Однак витрати на транспорт в маршрутках збільшилися. Люди пересідали з одного автобусу на інший, з надією добратися до місця призначення. Все вище зазначене викликало масове обурення громадян. Влада не стояла осторонь і одразу зреагувала на чисельні зауваження зі сторони пасажирів. Як зазначив начальник управління транспорту та зв’язку міської ради Микола Жук «управління одразу розпочало перевірки діяльності перевізників. Вже звільнені з роботи три водія, дев’ять отримали догану. Усього зафіксовано понад 80 порушень зі сторони перевізників та водіїв. Варто зауважити, що найбільше нарікань викликало підприємство «Фіакр Львів»», - підкреслив Миколай Жук. Разом з цим влада підтвердила, що обурення населення викликано обмеженням руху в центрі міста. А щодо названої компанії-порушниці, згодом виявилося, що серед її співвласників - діючий депутат Львівської міської ради від фракції ВО «Свобода». До речі, представники цієї політичної структури найбільше піддали критиці нову транспорту мережу, звинувачуючи у всьому міського голову Львова. На думку голови фракції ВО «Свобода» Львівської міської ради Руслана Кошулинського «нова транспортна схема була продиктована міським головою з метою покращення роботи електротранспорту, адже пасажири стали більше використовувати трамваї та тролейбуси. Сама схема була не продумана аби забезпечити комфорт для мешканців міста». А ось регіонали вбачають основний недолік транспортної схеми у відсутності інформації. «Транспортна нова схема вже давно назрівала. Це факт, який заперечувати не можливо. Центр необхідно розвантажити аби зберегти культурну спадщину для наших нащадків. І це другий факт, який також є на користь транспортної реформи. Але пасажири опинилися в інформаційному вакуумі. 

Потрібно було за місяць до введення схеми надрукувати у місцевих газетах нові номери автобусів та їх маршрути. Ось і все, адже тут спрацьовує золоте правило: проінформований , значить захищений», -- зауважив депутат Львівської міської ради (фракція Партія регіонів) Ігор Гладиш. Попри численні критичні зауваження міський голова Львова Андрій Садовий переконаний в ефективності нової транспортної схеми, яка принесе тільки користь громаді міста. « Ми детально аналізували подібні транспортні схеми, які впроваджували в Європі. І там також пасажири виявляли зауваження, зокрема на брак інформації. Проте тут спрацьовує психологічний аспект. Міська рада збирала безліч конференцій, безліч зустрічей щодо нової схеми. Більшість людей не цікавилися цим процесом бо їх це не стосувалося персонально. А коли першого січня довелося їхати, люди розгубилися. Між тим першого січня проїзд був безкоштовним.. Велика частина мешканців цього не знала, хоча інформація лунала з мас-медіа. Ми готові ще раз проінформувати Львів. Саме тому в найближчий час у поштові скриньки будуть вкладатися буклети – 200 тисяч екземплярів з новою транспортною схемою, де власне внесені зміни», - заявив для видання Андрій Садовий. Основні корективи у схемі стосуються Нового Львова, де розташовані як промислові об’єкти, так і приватний сектор.

Як зауважив міський голова Львова: «Новий Львів частково опинився без покращення транспортної схеми через затримку ЛАЗа, який мав надати місту новий тролейбус. Зараз ситуація врегульована і Новий Львів обслуговується достатньою кількістю транспорту», - підкреслив Андрій Садовий. Варто зазначити ще один важливий нюанс для Львова – це принципова позиція Андрія Садового щодо екологічного транспорту у місті. І в цьому питанні міський голова як ніколи готовий переконувати громаду Львова. «Раніше перевізники їздили як хотіли, і куди хотіли. На маршрути трамваїв та тролейбусів накладалися маршрути автобусів. І в результаті пільговики їздили в трамваях, а спроможні оплатити проїзд - в маршрутках. Комунальні підприємства банкрутіли. Ми цю схему зламали, тепер відсутні дублювання маршрутів. І місто віддасть перевагу екологічному транспорту, щоб там не говорили. Впевнений нашим шляхом підуть інші міста України. Львів має зберегти історичну спадщину і дбати про життя громади міста», - вважає Андрій Садовий. Комунальне підприємство «Львівелектротранспорт» у свою чергу не приховує факт, що з введенням нової транспортної схеми, збільшилась кількість пасажирів. Більше того, відтепер щодня електротранспорт збирає від продажу квитків понад 80 тисяч гривень, а раніше – 35-40 тисяч гривень. 

Слід згадати, що не так вже і давно, років двадцять тому, центральна частина Львова була розвантажена від транспорту. І тоді населення не нарікало. Згодом в 90-х роках стали впроваджуватися масові схеми малогабаритних маршруток, які не тільки «забруднювали центр», але й несли дискомфорт пасажирам ( без вікон такий транспорт люди прозвали консервною банкою). Спеціалісти свого часу одразу розпочали бити на сполох, розповідаючи, що вібраційні навантаження від транспорту руйнують основи будинків, викиди газів знищують камінь. А враховуючи нинішню ситуацію, коли Львів набирає оберти як туристичне місто, питання збереження сакральних будівель стає першочерговим для команди Андрія Садового. Проте чи вболіває за історичну спадщину сама громада Львова покаже час. 

Дарина Вільченко, Львів

 
Коментарі (0)