ГоловнаГоловнеБлагоустрійБільшість українців проти платних автошляхів - опитування

Більшість українців проти платних автошляхів - опитування

Платні автомобільні дороги набувають дедалі більшого поширення. Зі 150 тисяч автомагістралей у світі майже 60% – платні дороги. Перспективи можливого впровадження платних автошляхів не оминули і Україну

Наприклад, у Європі таким явищем уже нікого не здивуєш. Лідерами за   кількістю платних доріг у Європі є Хорватія, Швейцарія та Сербія. Так, у Хорватії кількість платних доріг складає 3,3% від усіх автошляхів країни. Одними з найдорожчих у Європі вважаються платні дороги Франції. 

Проте, наприклад, у Бельгії, Латвії, Фінляндії та Эстонії за подорож на автомобілі не доведеться платити зовсім.

В Україні питання будівництва та експлуатації автошляхів на платній основі піднімалось неодноразово. Так, наприклад, радник голови Державного агентства автомобільних доріг «Укравтодор» Євген Прусенко прогнозує появу платих шляхів через три-чотири роки.

Про це свідчать і певні зрушення зроблені у даному напрямку. Нещодавно «У.К.»  повідомляла про те, що  Державне агентство з інвестицій та управління національними проектами презентувало техніко-економічне обґрунтування проекту добудови кільцевої дороги, об’єднавши Столичне та Харківське шосе.

Будівництво ділянки протяжністю у 18 км і ще одного моста через Дніпро, Держінвестпроект оцінив у 428 млн євро. Хто профінансує дорогу, стане відомо через кілька місяців, коли відбудеться інвестиційний конкурс.

Прогнозована вартість проїзду концесійною дорогою складе від 6 грн для легкових автомобілів та від 17 до 37 грн - для вантажівок.

Зовсім іншої думки дотримується Міністр інфраструктури Борис Колесніков. Нещодавно очільник Міністерства заявив, що в Україні будівництво платних доріг за рахунок приватного капіталу поки що не передбачається, аргументуючи це низькою заробітною платою громадян. 

Проблему якості автомобільних шляхів, яку, власне, і покликані вирішити концесійні дороги, Міністр пропонує розв’язати шляхом передачі усіх автомобільних доріг, крім національних, міжнародних, регіональних і територіальних, на баланс місцевих адміністрацій.

Редакція ІА «Україна Комунальна» теж не оминула обговорення у сфері дорожної інфрастурктури країни, вирішивши запитати у самих громадян як вони ставляться до можливих «платних перспектив». Відтак, минулого тижня на шпальтах агентсва тривало опитування «Чи вважаєте ви, що Україні необхідні нові платні дороги?».

Як виявилось, 36% українців категорично проти платних автошляхів, аргументуючи власну позицію достатньо високими цінами на пальне. Подібну думку розділяють і 3%, опитаних, зізнавшись, що, незважаючи на можливі перспетиви платного проїзду, всеодно будуть користуватися безоплатними автомобільними шляхами.

Цілком доречно близько 25% опитаних вважають, що будівництво 2-3 нових концесійних доріг не змінить їхнього жахливого стану по всій країні. 

На противагу, близько 20% громадян виявили бажання користуватись платними автошляхами, але за умови стовідсоткового використання сплачених коштів на подальший ремонт доріг. І лише 10% беззаперечно підтримали ініціативи чиновників щодо будівництва та впровадження якісних оплатних доріг. 

Насамкінець, 9% українців щиро зізнались, що їм байдуже дане питання, оскільки вони  надають перевагу пересуванню пішки.

Проте, як виявилось, читачі «У.К.» на офіційній сторінці у Facebook мають іншу позицію. Відтак більшість опитаних, а це 34 голоса, погоджуються користуватись платними шляхами, але лише за умови стовідстотково використання сплачених коштів на подальший ремонт.

Окремі читачі проявили особливий інтерес до даного опитування та власноруч додали варіанти відповідей. Отож 23 українця вважають, що навіть при платних дорогах якість іхнього покриття не зміниться.

Водночас 11 опитаних на сторінці Facebook категорично проти платних автошляхів. На противагу 9 опитаних готові платити за коритування дорогами за умови їх якісного сервісу, як мінімум на рівні Европейського Союзу.

Один з читачів соцмережі вважає, що платити за проїзд українськими шляхами мають лише вантажівки, інший читач, приєднавшись до цієї думки, додав, що  вантажівки повинні оплачувати і проїзд вулицями столиці.

Отож, незважаючи на доволі неоднозначні заяви чиновників, та поки що далекі перспективи впровадження платних автошляхів в Україні, виявилось, що більшість громадян, якщо не категорично проти «платних мандрівок», то не вбачають раціональності у вирішенні загальної проблеми якості українських доріг таким чином. 

Тарас Ібрагімов
 
Коментарі (0)