ГоловнаВибір редакціїТранспортБізнес не заманити до приміських перевезень

Бізнес не заманити до приміських перевезень

Експерти запевняють, що в найближчі 5 років питання приватних приміських перевезень в Україні не виникне.

Сьогодні немає жодних передумов для появи в Україні приватних операторів приміських пасажирських перевезень. Про це заявив перший заступник начальника ГУ приміських перевезень «Укрзалізниці» Олександр Гудков, - повідомляє «РБК-Україна».

За його словами, приміські перевезення збиткові, тому не викликають інтересу у приватного бізнесу. «Пропозицій від комерційних структур про те, щоб, наприклад, взяти поїзд в оренду, ми поки не отримували. Приватні поїзди - це бізнес, а він передбачає прибуток. Навряд чи комерсанти будуть за свій рахунок утримувати збитковий бізнес», - зазначив Олександр Гудков.

На його думку, незважаючи на те, що в новій редакції закону «Про залізничний транспорт» передбачена можливість комерціалізації приміських пасажирських перевезень, це питання дуже віддаленої перспективи. «Упевнений, що в найближчі п'ять років це питання просто не виникне. Адже основні фонди приміських перевезень - це рухомий склад. Щоб його поміняти, навіть при належному фінансуванні, потрібно час: нові вагони ще необхідно зробити, а наявних потужностей заводів просто не вистачить», - сказав представник УЗ.

Крім того, на його думку, потенційних інвесторів відлякує низька платоспроможність пасажирів, які користуються приміськими маршрутами. «Найнижчі тарифи у нас не тому, що ми не можемо їх погодити або підняти. Ми не робимо цього, бо розуміємо величезну соціальну відповідальність перед нашими пасажирами. Адже УЗ забезпечує підвезення робочої сили з регіонів в великі міста: вранці на роботу, ввечері - додому. Підняти тариф до рівня собівартості - в 6-10 разів у залежності від ділянки дороги і виду тяги - ми не можемо: пасажири просто не в змозі заплатити цю ціну», - сказав Олександр Гудков.

Читайте також: Приміські перевезення готують нові розцінки

При цьому він зазначив, що «Укрзалізниця» має намір зберегти в повному обсязі приміські пасажирські перевезення. «Як державне підприємство ми несемо відповідальність перед людьми. Зауважу, що в новій редакції закону записано, що абсолютно всі перевезення, в тому числі, і у приміському секторі, будуть збережені», - підкреслив пан Гудков.

Нагадаємо, раніше начальник Головного управління реформування та корпоративного розвитку «Укрзалізниці» Андрій Буковський повідомив, що нова редакція Закону про залізничний транспорт передбачає правову основу для роботи приватних операторів рухомого складу в приміських перевезеннях. Проте їх поява залежить лише від інвесторів і не пов'язана з передачею будь-яких функцій і послуг «Укрзалізниці».

«Закон визначає, що Укрзалізниця буде єдиним в країні оператором інфраструктури, який експлуатує її, модернізує і розвиває. Крім того, він має низку функцій. Серед них - забезпечення перевізникам та іншим особам доступу до інфраструктури на недискримінаційній основі; управління рухом поїздів; визначення графіка руху; розробка і управління технологічним процесом; погодження будівництва нових об'єктів інфраструктури, контроль за технічним станом рухомого складу», - розповів Андрій Буковський.

При цьому координатор реформування транспортної галузі Координаційного центру реалізації економічних реформ при Президентові України Олександр Кава заявив, що створення перших приватних пасажирських компаній в приміському секторі можливе лише у довгостроковій перспективі і за умови рентабельності таких перевезень.

«У наших реаліях це перспектива не 5 і навіть не 10 найближчих років, а більш віддалена. При існуючій системі тарифів жодний інвестор не захоче заходити на цей ринок - перевезення є глибоко збитковою справою. Зараз тариф покриває близько 15% витрат залізниць на перевезення пасажирів у приміському сегменті», - зазначив експерт.

 
Коментарі (0)