ГоловнаПублікаціїБлагоустрійДвоколісні перспективи українських міст

Двоколісні перспективи українських міст

Львів отримав унікальну можливість закарбувати центральну частину міста. Ідея впровадити екологічний вид транспорту як основний саме в центрі, стає реальним.

Протягом двох років міська влада планує створити велокільце навколо унікальних історичних ділянок Львова. Зокрема, площі Міцкневича, вулиці Галицької, Братів Рогатинців, Підвальної,  Винниченка, Кривоноса, Рибної, площі Старий Ринок.

Наразі початок  робіт проекту фінансується за рахунок гранту від німецького уряду на суму 600 тисяч євро. Варто відзначити, що проект стартував ще до початку ЕВРО-2012 у Львові. Однак  через брак коштів у місті вдалося прокласти лише 15 км велосмуг. Мешканці Львова відтепер вже мають велодоріжки на Привокзальній площі, вулицях Коновальця, Коперника. Але не обійшлося і без промахів. Поспіх зробив свою чорну справу, і як результат - частина велодоріжки на вулиці Зеленій зіпсована. Отже роботу доведеться переробляти.

Читайте також: Львів отримає кошти на вже поремонтовані дороги

Наразі розпочаті роботи з будівництва велодоріжок на вулицях Стрийській та Науковій. Загальна площа велосмуги складатиме – 9 км. Виконавець робіт – Шляхо-ремонтне підприємство Франківського району Львова. Як запевнив кореспондента «України Комунальної» радник міського голови Львова з питань розвитку велосипедної інфраструктури Олег Шмід, зимові погодні умови дозволяють виконувати практично весь обсяг, окрім укладки асфальтової доріжки. «У разі погіршення кліматичних умов, роботи автоматично призупиняються. Велосипедна доріжка з вулиці Стрийської пройде з однієї сторони до перехрестя Наукової., а сама буде двосторонньою. Ширина доріжки – 3 метри. На вулиці Науковій, ширина доріжки сягне – 1,7 метра. Вартість  будівництва одного погонного метра велосипедної доріжки  шириною 1,5 метри становить 600 гривень, вартість одного метра двосторонньої вело доріжки шириною три метри – 1,2 тис. грн. На цій ділянці ми плануємо завершити роботу до червня 2013 року. Разом з цим паралельно будуть розпочаті роботи на початку вулиці Городоцької та Липинського», - повідомив посадовець.

До слова, з 10 грудня оголошується тендер  для виконавців зазначених робіт. Технічна документація по велокільцю навколо історичної частини міста перебуває в робочому стані. До кінця року Львівська міська рада планує завершити підготовчий проект, викладений на папері. В якості експертів виступають провідні спеціалісти німецького товариства міжнародної співпраці. За словами Олега Шміда, «німецький уряд звернув увагу на Львів позаяк місто презентує себе як європейське, яке сповідує збереження історичної спадщини, впроваджує альтернативні види транспорту, і керується девізом: Львів – для людей, а не для  машин». В цілому, програма розвитку велоінфраструктури у Львові планує збудувати понад 270 км велодоріжок. І місто постійно працює для залучення коштів для втілення проекту.

Читайте також: Дороги для «альтернативного» транспорту

До міського бюджету на наступний рік буде подано пропозицію виділити додаткове фінансування для проектування велодоріжки у верхній частині Городоцькій, яка пролягатиме аж до Сихова. Але депутатський корпус наразі не обговорював це питання. «Наскільки мені відомо, через вулиці Городоцьку, Ряшівську приєднаються вело доріжки на Стрийській-Найковій до залізничного вокзалу. В проекті також зазначене будівництво велодріжки на вулиці Вернадській. Таким чином, отримаємо сполучення зі Сиховим приблизно в 36 км велосипедного шляху. Ідея надзвичайно добра. Проте, маю сумнів, що народні обранці погодяться дати повну суму коштів на проект. Не думаю, що депутати в приклад за чисте місто пересядуть на велосипеди зі своїх авто. Між тим я маю намір внести таку пропозицію на сесійному засіданні ЛМР. Депутати повинні давати приклад, нехай пересядуть на велосипеди, тоді не доведеться шукати місце для паркування поблизу Ратуші», - відмітив депутат ЛМР Андрій Мочарський (фракція «Партія регіонів»).

В Європі велосипедний транспорт лідирує в Нідерландах. Потужно розвинута ця сфера благоустрою міст і в Німеччині. Європейський досвід велотранспорту активно пропагує команда міського голови Львова, між тим депутати ЛМР, радше воліють притримати кошти для більш вагомих потреб.

В розмові з кореспондентом «України Комунальної» секретар ЛМР Василь Павлюк (фракція ВО «Свобода») зазначив, що «вело доріжки однозначно додадуть місту блага. Якщо мешканці будуть пересуватися велосипедом це ж добре. Проте, не можу так стверджувати щодо депутатів, бо кожен сам обирає для себе шлях пересування. Щодо голосування по внесенню коштів на наступний бюджет, варто спочатку уважно ознайомитися з самим бюджетом, а потім вже визначити. Можливо, виникнуть більш важливі пріоритети».

Читайте також: У світі щораз винаходять велосипеди

Як не парадоксально, Львів з його вузькими вуличками, специфічним розташуванням будівель, де кожний квадратний метр доріг завантажений автотранспортом, як ніколи потребує екологічного виду транспорту. Проте, у Львові суцільна бруківка – в центрі міста, а велодоріжки тільки розпочали будувати. «Нині пересування велосипедом по місту – це спроба собі мозок витрясти, бо такі дороги. Добре, що будівництво велодоріжок розпочато. І, найголовніше, впровадити їх по магістральних вулицях. Тоді мешканці Львова залюбки сядуть на велосипеди. А центр Львова – зону ЮНЕСКО - треба зберегти в тому вигляді, який існує вже століттями», - зазначив віце-президент Української національної організації комітету охорони пам’яток Андрій Салюк.

Попри все, громадськість Львова переконана, що величне місто Лева незабаром стане цілком затишним та комфортним для людей. І велосипедний транспорт стане пріоритетним у виборі пересування, адже варто подбати, в якому стані залишиться Львів для нащадків.

 
Коментарі (0)