ГоловнаНовини ЖКГТранспортФінансова скрута не залишає українські дороги

Фінансова скрута не залишає українські дороги

«Укравтодор» має труднощі з фінансуванням стратегічних об'єктів. Запозичення в розмірі 5 млрд грн. шляхом випуску облігацій виявилися реалізовані не повною мірою.

Великі дорожньо-інфраструктурні об'єкти, серед яких автомагістраль через Дніпро в Запоріжжі, можуть залишитися без фінансування. Заплановані на це запозичення «Укравтодору» в сумі 5 млрд грн. шляхом випуску облігацій виявилися реалізовані тільки наполовину. Попит на корпоративні папери на ринку відсутній, про це пише «Коммерсантъ Украина».

Державне агентство автомобільних доріг «Укравтодор» повинно було отримати 5 млрд грн у ході трьох закритих випусків облігацій. Для цього держагентство провело розміщення річних облігації серії H зі ставкою 8% на 1,55 млрд грн. і паперів серії J на 950 млн грн. з прибутковістю 14,25%. Як стало відомо виданню, з проекту змін до постанови Кабінету міністрів N479 від 3 липня щодо надання державних гарантій, випуск 2,5 млн паперів серії I, які еквівалентні 2,5 млрд грн., виявився провальним. Інвестори викупили лише 250 тис. трирічних облігацій на суму 250 млн грн. з прибутковістю 9,5% річних. Таким чином, компанія залучила всього 2,75 млрд грн..

Радник голови «Укравтодору» Володимир Галушко розповів, що банки не погодилися викуповувати папери в повному обсязі, замагаючи вищу ставку, ніж було запропоновано.

«Зараз стає зрозуміло, що випустити облігації на відсутні 2,25 млрд грн. «Укравтодор» в цьому році не зможе. Сьогодні відсутність цих засобів може призвести до невиконання будівельно-ремонтних робіт за переліком об'єктів, затвердженим урядом»,- зазначив пан Галушка.

Кошти від цих випусків мали піти на фінансування інфраструктурних об'єктів. Серед основних об'єктів будівництва - міст через Дніпро в Запоріжжі. Цей міст є частиною автомагістралі, що проходить з Норвегії через Росію в Україну. Міст через Дніпро в Запоріжжі будують з 2004 року, його вартість становить 5,9 млрд грн. Крім того, кошти планується направити на будівельні роботи об'їзних доріг у Дніпропетровську та Донецьку.

«Укравтодор» не відмовляється від своїх планів повністю залучити задекларований обсяг коштів та пропонує уряду здійснити ще одну емісію, випустивши облігації серії K на суму 2,25 млрд грн.. Умови залучення коштів ті ж: прибутковість - 9,5%, а термін обігу - три роки. За словами Володимира Галушко, на сьогоднішній день компанія веде переговори з 70 банками і сподівається залучити відсутні кошти в 2014 році.

Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, за словами голови Державного агентства автодоріг «Укравтодор» Євгена Прусенко, вартість будівництва одного кілометра автодороги в Україні наближається до європейської.

«Якісні дороги не можуть бути дешевими, це всім зрозуміло. Сьогодні сучасна чотирьохсмугова магістраль в Європі коштує від 7 до 10 млн євро. В Україні трохи дешевше - 5-6 млн євро, але ця різниця поступово скорочується», - розповів Євген Прусенко.
 

 
Коментарі (0)