Серед чисельних планів щодо розвитку Львова виконавчі органи планують поступово модернізувати весь склад електротранспорту, пропагуючи екологічночистий засіб пересування для мешканців міста. Ідея реалізації задумів полягає у відкритті виробництва трамваїв у мегаполісі.
Уявити Львів без трамваїв майже неможливо, проте технічний стан електротранспорту вже давно потребує фінансових вливань. Тому поява у місті нового електротранспорту – це перший крок до оновлення трамвайного парку.
Нещодавно Львівська міська рада визначила переможця на поставку нового електротранспорту для ЛКП «Львівелектротранс». Серед кількох претендентів пальма першості в тендері дісталась спільному українсько-німецькому підприємству «Електронтранс» (Львів). В найближчий час буде укладено договір щодо виготовлення сучасного трамваю для міста.
Учасниками тендеру виступили: завод Татра-Юг ( м. Одеса), який запропонував Львову виготовити трамвай за ціною 12, 7 млн грн, ПАТ «Львівський локомотиворемонтний завод» (14,19 млн грн), ТзОВ «Торгово-фінансова компанія» (ЛАЗ, м. Київ, 12 млн грн), ПАТ «Київський завод еклетротранспорту» (Київ, 16 млн грн), спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» ( співзасновник львівський концерн «Електрон, 11, 9 млн грн).
Про модернізацію електротранспорту вже говорять давно, проте місцева влада звернула увагу на цю проблему лише зараз, адже наразі у Львові 122 вагона трамваїв, з них на лінії працює лише половина. Решта потребує ремонту.
Цьогоріч на базі трамвайного депо N1, що по вулиці Городоцькій, запроваджена вагоноремонтна майстерня. Як зазначив міський голова Львова Андрій Садовий: «У місті впроваджена програма по ремонту трамваїв. Щомісяця ми модернізуємо по 3 вагони. Для нас це дуже важливо, аби в русі громадського транспорту діяли технічно справлені вагони. Новий вагон трамваю коштує 2 млн євро. Наразі ми можемо тільки купити тролейбус на ЛАЗі , а ось трамвайний вагон – ні. Купувати використані вагони з Німеччини також можливо, проте ми відали перевагу ремонтувати існуючі вагони на місці. І в цьому перевага для всієї громади Львова. Нові робочі місця для працівників ЛКП «Львівелектротрансу». Зрештою закупівлю використаних вагонів за кордоном Львівська міська рада не залишає на задвірках. В будь-якому разі ці вагони в кращому стані, ніж теперішні старі львівські. Та і за технічними показниками, як стверджують експерти, німецькі вагони можуть послужити ще років п’ятнадцять. «Доцільно ремонтувати та купувати використані в Німеччині вагони трамваїв», - підкреслив Андрій Садовий.
Цього року місто запланувало відремонтувати 36 вагонів, з яких 24 - діючі. Впродовж літа – відремонтують 15 вагонів , які не експлуатувалися. Капітальний ремонт одного вагону коштує приблизно від 200 до 250 тис. грн, середній ремонт – 80-100 тис. грн. «Варто зазначити, що більшість львівських трамваїв придбані ще у 1976 – 1987 роках. Зрозуміло, названі трамваї відпрацювали свій 15-річний термін. І модернізація їх – питання першочергове. Наразі усі витрати на ремонт підприємство здійснює з власних коштів, однак у бюджеті розвитку Львова на 2012 рік передбачена на витрати ремонту вагонів», - повідомив головний інженер ЛКП «Львівелетротранс» Віталій Чаговець.
Варто, відзначити, що минулого року ЛКП «Львівелектротранс» взяв кредит у розмірі 12 млн євро у Європейського банку реконструкцій та розвитку. На сьогодні ще кошти не отримало підприємство, проте місто платить 0,5% річних на резервацію цієї суми.
Як зазначив в розмові з кореспондентом «У.К.» Андрій Садовий, мер Львова: «Отримання кредиту дасть можливість підняти в першу чергу технічний стан трамваїв. За ці кошти ми будемо ремонтувати вагони, колії. Сьогодні світ повертається до електротранспорту, адже екологічний вид транспорту має переваги перед забруднюючим. І люди розуміють, що чистота на землі більш важлива, ніж швидкі прибутки за рахунок забруднення повітря. Для Львова надзвичайно важливо розпочати виробництво трамваїв, оскільки в Україні не виготовляють трамваї, як б могли їздити у Львові. Ширина колії специфічна.. І проведення тендеру стало першою ластівкою в нашому проекті.. Аби з часом оновити весь трамвайний парк».
З оновленням технічної сторони трамваїв зростає і ціна за проїзд в електротранспорті. Поступово, не зважаючи на чисельну критику, як депутатського корпусу, так і самого міського голови. Проте керівництво комунального підприємства переконане, що цінова політика напряму залежить від вартості проїзду у маршрутках. За словами заступника директора ЛКП «Львівелектротранс» Олега Білокурого» ціна квитків в електротранспорті становить 60-75% від вартості проїзду у маршрутних автобусах. В червні проїзд в електротранспорті виріс з 1,25 до 1,50 грн. У разі піднятті ціни в маршрутках з 2 до 3 грн, нам доведеться також підняти ціну до двох гривень».
Андрій Садовий виступає противником підняття ціни в транспорті. «Краще шукати інші шляхи для врегулювання фінансової бази підприємства». Думку голови підтримує також і депутат від ВО «Свободи» Юрій Михальчишин. «Рішення про підняття ціни за проїзд не вирішить проблем, проте вдарить по бідному версту населення. Мешканці не мають платити за кредит «Львівелектротрансу» з власної кишені». Не бачить підстав для збільшення вартості за проїзд і провладна фракція у Львівській міській раді. Як повідомив для «У.К.» Ігор Гладиш, депутат ЛМР (ПР) «будь-яке подорожання викликає супротив у населення. І ціна не дасть змоги подолати безліч складних питань на підприємстві. Ідея щодо виробництва трамваїв у місті – надзвичайно перспективна. І саме тут варто вкладати кошти, як з міського бюджету, так і із державного».