ГоловнаПублікаціїТранспортЛьвів на шляху до екологічно чистого електротранспорту

Львів на шляху до екологічно чистого електротранспорту

Серед чисельних планів щодо розвитку Львова виконавчі органи планують поступово модернізувати весь склад електротранспорту, пропагуючи екологічно чистий засіб пересування для мешканців міста.

Серед чисельних планів щодо розвитку Львова виконавчі органи планують поступово модернізувати весь склад електротранспорту, пропагуючи екологічночистий засіб пересування для мешканців міста. Ідея реалізації задумів полягає у  відкритті виробництва трамваїв у мегаполісі. 

Уявити Львів без трамваїв майже неможливо, проте  технічний стан  електротранспорту вже давно  потребує фінансових вливань.  Тому поява у місті нового електротранспорту – це перший крок до оновлення трамвайного парку.

Нещодавно Львівська міська рада визначила переможця на поставку нового електротранспорту для ЛКП «Львівелектротранс». Серед  кількох претендентів пальма першості в тендері  дісталась спільному  українсько-німецькому підприємству «Електронтранс» (Львів).  В найближчий час буде укладено договір щодо виготовлення сучасного трамваю для міста. 

Читайте також: Пункт призначення транспортної схеми

 

Учасниками тендеру виступили: завод  Татра-Юг ( м. Одеса),  який запропонував Львову  виготовити трамвай за ціною  12, 7 млн грн, ПАТ «Львівський локомотиворемонтний завод» (14,19 млн грн),  ТзОВ «Торгово-фінансова компанія» (ЛАЗ, м. Київ, 12 млн грн), ПАТ «Київський  завод еклетротранспорту» (Київ, 16 млн грн), спільне українсько-німецьке підприємство «Електронтранс» ( співзасновник львівський концерн «Електрон, 11, 9 млн грн).

Про модернізацію електротранспорту вже говорять давно, проте місцева влада звернула увагу на цю проблему лише зараз, адже наразі у Львові   122 вагона трамваїв, з них на лінії працює лише половина. Решта потребує ремонту.  

Цьогоріч на базі трамвайного депо N1, що по вулиці Городоцькій,  запроваджена  вагоноремонтна майстерня. Як зазначив міський голова Львова Андрій Садовий: «У місті впроваджена програма по ремонту трамваїв. Щомісяця ми модернізуємо по 3 вагони. Для нас це дуже важливо, аби в русі  громадського транспорту діяли технічно справлені вагони.  Новий вагон трамваю коштує  2 млн євро. Наразі ми можемо тільки купити тролейбус на ЛАЗі ,  а ось  трамвайний вагон – ні.  Купувати використані вагони з Німеччини також  можливо, проте ми відали перевагу ремонтувати існуючі вагони на місці. І в цьому перевага для всієї громади Львова. Нові робочі місця для працівників  ЛКП «Львівелектротрансу». Зрештою закупівлю використаних вагонів за кордоном Львівська міська рада не залишає на задвірках.  В будь-якому разі ці вагони в кращому стані, ніж теперішні старі  львівські. Та і за технічними показниками, як стверджують експерти,  німецькі вагони  можуть послужити ще років  п’ятнадцять. «Доцільно ремонтувати та купувати використані в Німеччині вагони трамваїв», -  підкреслив Андрій Садовий.

Читайте також: Жовта картка для столиці

Цього року  місто запланувало відремонтувати  36 вагонів, з яких 24 - діючі.  Впродовж літа – відремонтують 15 вагонів , які не експлуатувалися. Капітальний ремонт одного вагону коштує приблизно від 200 до 250 тис. грн, середній ремонт – 80-100 тис. грн. «Варто зазначити, що більшість львівських трамваїв  придбані ще у 1976 – 1987 роках. Зрозуміло, названі трамваї відпрацювали свій 15-річний термін. І модернізація їх – питання першочергове. Наразі усі витрати на ремонт  підприємство здійснює з власних коштів, однак у бюджеті розвитку Львова на 2012 рік передбачена на витрати ремонту вагонів», - повідомив головний інженер ЛКП «Львівелетротранс» Віталій  Чаговець.

Варто,  відзначити, що минулого року ЛКП «Львівелектротранс»  взяв кредит у розмірі 12 млн євро у Європейського банку реконструкцій та розвитку.  На сьогодні ще кошти не отримало підприємство, проте  місто платить 0,5% річних на резервацію цієї суми.

Як зазначив в розмові з кореспондентом «У.К.» Андрій Садовий, мер Львова: «Отримання кредиту дасть можливість підняти в першу чергу технічний стан трамваїв. За ці кошти ми будемо ремонтувати вагони, колії. Сьогодні світ повертається до електротранспорту, адже екологічний вид транспорту  має переваги перед забруднюючим. І люди розуміють, що чистота на землі більш важлива, ніж швидкі прибутки за рахунок забруднення повітря. Для Львова надзвичайно важливо  розпочати виробництво трамваїв, оскільки в Україні  не виготовляють трамваї, як б могли їздити у Львові. Ширина колії специфічна..  І проведення тендеру  стало першою ластівкою в нашому проекті.. Аби  з часом оновити весь трамвайний парк». 

Читайте також: Столичне шахрайство, Або «джентельмени» змінюють правила

З оновленням технічної сторони трамваїв зростає і ціна за проїзд в електротранспорті. Поступово, не зважаючи на чисельну критику, як депутатського корпусу, так і самого міського голови.  Проте керівництво комунального підприємства переконане, що цінова політика напряму залежить від вартості проїзду у маршрутках.  За словами заступника директора ЛКП «Львівелектротранс» Олега Білокурого» ціна квитків в електротранспорті становить 60-75% від вартості проїзду у маршрутних автобусах. В червні проїзд в електротранспорті виріс з 1,25 до 1,50 грн. У разі піднятті  ціни в маршрутках з 2 до 3 грн, нам доведеться також підняти ціну до двох гривень».

Андрій Садовий виступає противником підняття ціни в транспорті. «Краще шукати інші шляхи для врегулювання фінансової бази підприємства».  Думку голови підтримує також і депутат від ВО «Свободи» Юрій Михальчишин.  «Рішення про підняття ціни за проїзд не вирішить проблем, проте вдарить по бідному версту населення. Мешканці не мають платити за кредит «Львівелектротрансу» з власної кишені». Не бачить підстав для збільшення вартості за проїзд і провладна фракція у Львівській міській раді.  Як повідомив для «У.К.» Ігор Гладиш, депутат ЛМР (ПР) «будь-яке подорожання викликає  супротив у населення.  І ціна не дасть змоги подолати безліч  складних питань на підприємстві. Ідея щодо виробництва трамваїв у місті –  надзвичайно перспективна. І саме тут варто вкладати кошти, як з міського бюджету, так і із державного».

 
Коментарі (0)