Якщо проводити прозорий конкурс серед підрядників, то на один кілометр дороги європейської якості України потрібно витратити 250-300 тисяч доларів. Про це заявив Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, в інтерв'ю «Новому времени».
«Дорога Львів—Івано-Франківськ показала, що відремонтувати дорогу методом ресайклінгу можна за 250-300 тис. дол. за 1 км. А раніше ця робота коштувала близько 800 тис. дол. за 1 км», - сказав Міністр.
За його словами, враховуючи протяжність українських доріг, Україні необхідно в рік 25-30 млрд грн для їх обслуговування.
«У цьому році на «Укравтодор» виділено 3,4 млрд грн. Плюс дали 700 млн грн на прикарпатську програму. Також цього року в рамках експерименту запущена програма по митниці у чотирьох областях: Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій. Від надходжень понад план 50% йде на дороги. І вже 200 млн грн, напевно, пішло на це. От і все», - заявив пан Пивоварський.
Читайте також: Україні допоможуть з ремонтом дороги на Бухарест
Також він зазначив, що за підрахунками Міністерства від акцизу на імпортне паливо в бюджет надходить 35-40 млрд грн в рік.
«По ідеї, вони повинні йти на дороги. Але вони йдуть в загальний фонд держбюджету. Депутати розробили законопроект, який говорить, що буде створений дорожній цільовий фонд, і всі гроші від акцизу будуть використовуватися виключно на ремонт доріг. Коли цей закон приймуть, ситуація з дорогами кардинально зміниться. Другий момент: є 5 -відсотковий акциз на паливо з пістолета АЗС, який залишається в місцевих бюджетах. На початку року уряд прийняв рішення щодо бюджетної децентралізації. За 9 місяців близько 20 млрд грн додаткових доходів отримали місцеві бюджети. Скільки з цього пішло на дороги? Копійки», - зазначив Міністр інфраструктури.
Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, Україна підписала угоду з Світовим банком про надання позики в розмірі 560 млн дол. на розвиток автодоріг. В разі успішної реалізації проекту планується виділення додаткових коштів.
У свою чергу, Андрій Пивоварський зазначив, що підписання даної угоди на модернізацію мережі автодоріг України є позитивним сигналом для інвесторів.
«Це сигнал для інвесторів про те, що не варто боятися інвестувати в Україну, і потрібно йти шляхом, яким йде Світовий банк», - сказав він.