ГоловнаКоментаріТранспортНововведення «Укрзалізниці» не рятують пасажирів

Нововведення «Укрзалізниці» не рятують пасажирів

Попри додаткові поїзди «Укрзалізниці», квитків пасажирам все одно не вистачає. Експерти упевнені, що такій негативній тенденції сприяє діяльність спекулянтів.

Дефіцит квитків у залізничних касах України спричинений нестачею вагонів та корупцією, поширеною серед працівників вокзалів. Так вважають експерти проекту «ПОЇЗДка», які займаються моніторингом стан стану справ на українській залізниці. У Мінінфраструктури наголошують, що борються зі спекулянтами, і нагадують про збитковість пасажирських перевезень в Україні, що, за словами чиновників, не дозволяє належно оновлювати рухомий склад. Про це пише «Радіо Свобода».
 
У Міністерстві інфраструктури у липні відрапортували, що для перевезення пасажирів усередині країни задіяно вже понад 4,5 тисяч вагонів. Відповідальні за перевезення пасажирів відомства заявляють, що діють на межі можливостей. В «Укрзалізниці», наприклад, кажуть про збитковість підприємства і про 26 категорій громадян, які в Україні мають право на пільговий проїзд.
 
На збитковості пасажирських перевезень наголошує і Міністр інфраструктури Володимир Козак. І наводить приклад: «На святкові дні, які були у червні, призначався потяг 231-й Київ-Сімферополь. У червні його призначали 8 разів. Так-от, цей потяг, яким ми додатково вивозили з Києва пасажирів, за 8 поїздок завдав збитків на півтора мільйона гривень».

Читайте також: Залізничні квитки стали розкішшю - опитування

Задля того, щоб якось компенсувати втрати, із середини липня «Укрзалізниця» підвищила вартість квитків в середньому на 10%. Ще одне подорожчання планують у жовтні. Водночас учасники проекту «ПОЇЗДка», що займається правовою підтримкою пасажирів, вважають, що заяви Укрзалізниці» та Мінінфраструктури про збитковість є дещо перебільшеними. Координатор проекту Олександр Бондаренко, що, за його даними, половина коштів, які є у розпорядженні «Укрзалізниці», використовуються неефективно.
 
«Була озвучена інформація про капітальний ремонт вагонів. Що на капітальний ремонт одного вагону «Укрзалізниці» потрібно від 4 до 6 мільйонів гривень. Той самий ремонт у Росії у перерахунку коштує 2 мільйони гривень. Вагони ті самі», – каже він.
 
Олександр Бондаренко вважає, що для того, щоб вирішити проблему з нестачею квитків, треба, по-перше, займатися оновленням рухомого складу, не лише ремонтуючи наявні вагони, але й купуючи нові. За підрахунками експерта, щороку українська залізниця – для того, щоб поліпшити ситуацію з перевезенням пасажирів – мала б отримувати до півтисячі нових вагонів, тоді як реально, каже Олександр Бондаренко, кількість куплених за роки незалежності вагонів можна порахувати на пальцях. 

Читайте також: «Укрзалізниця» потребує вирішення тарифного питання.

Окрім того, на думку координатора проекту «ПОЇЗДка», не варто забувати і про корупцію середньої, як він каже, ланки, а саме – співпрацю деяких співробітників залізничних вокзалів із перекупниками.
 
 «Алгоритм приблизно такий: перекупник підходить до пасажира і запитує його дані: прізвище, ім’я, по батькові, куди має бути квиток – і ці дані він смскою повідомляє «своєму» касирові. Потім він бере у пасажира передплату, йде до каси і купує квиток. Без черги – перед цим каса закривається буквально на 5 хвилин, нібито там технічна перерва. Потім після цієї технічної перерви перекупник підходить до касира, забирає квиток і віддає пасажирові. За завищеною ціною», – розповідає експерт Олександр Бондаренко.
 
У Мінінфраструктури водночас заявляють, що боротьба зі спекулянтами і недобросовісними працівниками залізниці ведеться постійно. За словами Міністра Володимира Козака, відомство намагається контролювати роботу як касирів, так і провідників.

«Всі переговорні пристрої між касирами і пасажирами обладнані реєстраторами. Сьогодні ми запроваджуємо систему, яка повністю контролює продаж в Україні всіх квитків. Мова йде про контроль за поверненням квитків. Тобто ми хочемо відстежити, з якої каси найбільше повертають», – наголошує Міністр.
 
Поки українці шикуються у черги у залізничних касах, «Укрзалізниця» звітує про останні новації: до кінця року там планують запровадити електронні квитки на всі потяги внутрішнього сполучення. Поки що такі проїзні документи можна придбати лише на потяги Інтерсіті+ та 38-й потяг Київ-Донецьк. Новація, як очікується, скоротить видатки «Укрзалізниці» на друк квитків (за даними Павла Чекалова, йдеться про 18 мільйонів гривень економії щорічно) та зробить сам процес купівлі-продажу комфортнішим для громадян.

 
Коментарі (0)