Операція «анти-Київ»

У представленій на розгляд Концепції відсутня модель планувального розвитку Києва і його приміської зони на довгострокову перспективу (40-50 років) з необхідним техніко-економічним обгрунтуванням

Концепція Генплану Києва передбачає розвиток міста за одним принципом – «у межах існуючих міських меж», упевнений директор ДП «Інститут генплану Києва» АК «Київпроект» Володимир Чекмарьов.

За його словами, пропонується на забудованій території міста з існуючою житловою забудовою площею житла близько 58 млн кв. м побудувати ще 42 млн кв. м житла, тобто практично збільшити місто майже вдвічі. При цьому під забудову підуть майже всі резерви території міста, а території для розвитку перспективних промислових зон, транспортної інфраструктури, зелених зон, місця практично не залишиться.

Цілком очевидним стає результат такої містобудівної діяльності для киян: вони просто на собі відчують усі принади «сталого розвитку міста по-київськи».

Читайте також: Архітектурні промахи, або Навмисна недбалість по-київськи

Автори Концепції стверджували, що в Києві проживає не менше 5 млн жителів. Сьогодні у столиці, відповідно до офіційних даних, налічується лише 2,7 млн ​​осіб, але у 2025 році автори знову обіцяють 3,3 млн і більше жителів. Питається, чим керувалися розробники в своєму прогнозі? Невже лише бажанням обгрунтувати необхідність розробити новий Генплан міста?

Відповідно до прогнозу, передбачається будувати кожен рік 2,5 млн квадратних метрів житла, а враховуючи сьогоднішню кризу, то і більше 3 млн кв. м. Виникає питання, якими ж темпами необхідно будувати школи, дитячі садки, поліклініки, інженерні мережі? І тому знову необхідно розробити новий Генплан. Ігнорування чинного Генплану, хронічне відставання дорожньо-мостового будівництва, посилене різким зростанням парку автомобільного транспорту, призвело до того, що 80% магістралей і транспортних вузлів, особливо в центральній частині міста, працює на межі пропускної здатності.

Як у місті, так і в Концепції немає програми цілеспрямованих дій для вдосконалення транспортної інфраструктури, в результаті відсутні перспективні схеми транспорту і розрахунки транспортних і пасажирських потоків, які необхідні для техніко-економічних порівнянь варіантів.

Читайте також: Генплан Києва - задоволення не із дешевих

У представленій на розгляд Концепції відсутня модель планувального розвитку Києва і його приміської зони на довгострокову перспективу (40-50 років) з необхідним техніко-економічним обгрунтуванням.

Якщо поруч поставити (а це необхідно) опорний план в межах існуючого міста і представлену на розгляд та затвердження Концепцію, то відразу можна зрозуміти – це план існуючого міста без Концепції та перспективи його розвитку, з узаконенням майданчиків, не узгоджених з Інститутом «Київгенплан», але відведених рішеннями сесій Київради, всупереч положенням чинного Генерального плану м.Києва.

Найважливішим питанням у Генплані є збереження і розвиток різних озеленених територій, а також визначення основних напрямків забезпечення умов для сталого розвитку міста. Представлені матеріали по зеленим зонам Києва говорять про те, що концепції розвитку зелених територій немає, і автори не уявляють, що це таке (для цього треба мати фахівців у галузі ландшафтної архітектури), тому що пропонують забудовувати охоронні зелені зони та прибережні території Дніпра житловими будинками.

За матеріалами ДП «Інститут генплану Києва» АК «Київпроект»

 
Коментарі (0)