Підвищення вантажних залізничних тарифів на 30%, заплановане Міністерством інфраструктури у наступному році, може обернутися катастрофою для українського будівельного ринку. Про це заявив голова Ради директорів Конфедерації будівельників України Олександр Ротов, передає УНІАН.
За його словами, конфедерація разом з іншими представниками будівельної галузі мають намір вимагати прозорого принципу формування тарифів.
«Це наш внутрішній ринок і внутрішній виробник. Звичайно, 30% – це катастрофа. Зрозуміло, якщо збільшення (тарифу, - ред.) відбувається на 5-7%, підтверджується якимось розрахунком і йде не в закритому режимі, а учасникам ринку, профспілкам пояснюється, з яких причин відбувається збільшення, тоді воно може бути логічним і зрозумілим. Якесь невелике зростання в межах інфляції зрозуміле. Але 30% - це непрозоро і неправильно. І ми – Конфедерація будівельників і Асоціація будматеріалів – будемо вимагати пояснень і активно виступати проти цього», - заявив пан Ротов.
На його думку, «Укрзалізниці» необхідно вчитися вирішувати свої фінансові проблеми за рахунок внутрішніх ресурсів, а не інших учасників ринку.
«Їм треба розібратися з власною собівартістю. Треба дивитися, з чим пов'язані втрати і збитки, але не можна компенсувати власну неефективність за рахунок збільшення тарифів. Не повинно бути розкрадання ресурсів, їх нецільове використання, неграмотне використання трудових ресурсів. Це найпростіше - підвищити тариф, тобто перекласти свої проблеми на плечі інших активно працюють учасників ринку», - підкреслив Олександр Ротов.
Читайте також: Квитки на швидкісні потяги подорожчають
Також він додав, що підвищення ефективності організації роботи «Укрзалізниці» може призвести до зниження вантажного залізничного тарифу.
«Треба правильно господарювати, набирати професійних менеджерів і, я думаю, тоді ціна (тарифу) навіть може бути нижче, тому що вона і так завищена понад всяку межу», - резюмував голова Ради директорів.
Нагадаємо, Мінінфраструктури наполягає на підвищенні залізничних тарифів, в той же час готове надати бізнесу прозору інформацію про витрачання коштів залізничними дорогами.
«Я цілий рік обговорював питання підвищення тарифів з бізнесом. У лютому ми зробили одне підвищення, плануємо підвищення в 2016 році. У той же час ми готові надати бізнесу повний контроль над тим, як використовуються гроші. Ми відкрили інформацію щодо закупівель, фінансовий план «Укрзалізниці» - все відкрили. Контролюйте. Є проблема – бийте палицею по голові», - сказав Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський.