ГоловнаКолонкиКолонкиПуд солі ... затоптати, або Хвала сухим зимам!

Пуд солі ... затоптати, або Хвала сухим зимам!

Саме взимку, коли жителі черговий раз спустошують свої гаманці, а «представники сфери ЖКГ» скаржаться на відсутність фінансування - активно процвітають окремі галузі бізнесу.

Зима 2011 року не дуже тішить аграріїв: поля без снігу - смерть посівам. Але нам, міським жителям, є привід порадіти. Відсутність снігу, хоча й засмучує напередодні Нового року сухим і сірим святом, проте допомагає нам берегти наш гардероб - чисті спідниці, шуби без грудок налиплого снігу (в кращому випадку!), чоботи без пошкоджень (і шкіра не зіпсована, і ноги не підмочені ).

Однак, запасаючись зимовим взуттям, ми все-таки думаємо над тим, а чи не прикупити зайву пару чобіт? Адже саме взимку, коли жителі черговий раз спустошують свої гаманці, а «представники сфери ЖКГ» скаржаться на відсутність фінансування - активно процвітають окремі галузі бізнесу.

Як вже було зазначено, вигідно це насамперед легкій промисловості - попит на взуття та одяг, зіпсований брудним снігом, зростає. Звичайно, існує думка, що сольові розводи на шкіряних виробах - це не наслідок «дорожнього розчину» який утворюють під впливом вихлопних газів сніг і посипних матеріалів, а наслідок нашої неакуратності і виробничих процесів.

Фахівці, що виробляють технічну сіль, натякають на те, що морська сіль корисна - але ж ми миємося після неї, відповідно - треба частіше мити машини і чистити одяг! А забруднення взуття, настільки неприємне пішоходам, залишається не від технічної солі з доріг, адже сіль активно використовується при виробництві взуття - і саме її залишки виступають на поверхню при намоканні.

Хоча, у весняно-осінній період, ми чомусь не помічаємо цієї властивості залишків солі ні на туфлях, ні на чоботях, ні на інших видах сезонного взуття.

У цей період наш одяг здебільшого псують нафтові розводи на поверхні калюж, а не сіль, що залишилася в шкірі з виробництва.

Але при цьому не даремно, ж працюють виробники цієї самої технічної солі та інших проти ожеледних реагентів? Не дарма - ефективні і недорогі матеріали їм ні до чого - прибутку не буде. Та й говорити про щось треба ...

«Щастить», можна сказати на «хвилі бруду» і ветеринарам - господарі домашніх улюбленців не будуть просто дивитися, як ті мучаться від хімічних опіків або отруєнь, викликаних поїданням забрудненого снігу. І тут варто задуматися, якщо наші брати менші так реагують на брудний сніг, то чи не будуть викликати алергени реакції потрапляння брудного снігу на ділянки шкіри? Негативний ефект створюють«грязьові суміші» і для вуличних рослин . Зате служби, відповідальні за озеленення територій можуть спати спокійно - навесні робота буде.

Враховуючи, що там де застосовують сіль, чагарники не виживають більше року, то чому ж на цьому не заробити?

Автолюбителі теж не в захваті від методів боротьби з ожеледицею та снігом. Дуже часто автомобільний кузов не може довго протистояти агресивним речовинам: швидко вбиваються пороги і арки, зношуються шини ... Хоча автомеханікам і постачальникам запчастин - це звичайно ж в плюс.

Не втрачають свій  шанс і дорожники - вплив посипних сумішей на дорожнє покриття і металеві конструкції значно скорочує середній термін служби доріг і мостів. Відповідно, з року в рік, від сезону до сезону виникає потреба в ремонті. На себе ж мають право поскаржитися і комунальні служби - пісок, а іноді і мармурова крихта, забивають каналізаційні стоки, створюючи додаткові обсяги робіт і головний біль. І відновлення всього цього добра також вимагає колосальних грошових витрат - на радість ремонтних організацій.

Втім, проблема ефективності та безпеки протиожеледних реагентів і зимових доріг актуальна не тільки в нашій країні. Страждають від вищепереліченого й інші країни - Росія, Великобританія, Італія, Франція, Швейцарія, Німеччина, США постійно змінюючи реагенти та способи боротьби з ожеледицею в пошуках оптимального варіанту.

А поки не намело снігу, ми можемо порадіти за збереження свого взуття, придивитися до вітрин магазинів, і порадіти тому, що нова пара взуття коштує дешевше відвідування травмпункту. Адже, як стверджують фахівці, без посипних матеріалів кількість людських травм і автомобільних аварій стрімко б зросла. А так, в очікуванні зимових холодів, - бережемо гроші, і чекаємо підвищення виплат лікарям, які вже могли б «заробляти» собі премії, будь погодка холодніше ...

Оксана Бойко, спеціально для ІА «Україна Комунальна»

 
Коментарі (0)