ГоловнаКоментаріПолітикаРеформування ЖКГ ляже на плечі регіонів

Реформування ЖКГ ляже на плечі регіонів

У Мінрегіоні вважають, що неефективність Програми реформування ЖКГ полягала у тому, що рішення щодо її реалізації приймалися центральною владою, тому у подальшому і у цьому питанні Міністерство наполягатиме на повній децентралізації.
Загальнодержавна програма реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки була неефективною лише за одним напрямком: усі практичні рішення щодо її реалізації приймалися у Києві. Про це у коментарі «Україні Комунальній» повідомив Віце-прем’єр-міністр – Міністр регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства Геннадій Зубко
 
«Усі державні програми, які працювали в Україні – і доступного житла, і реформування житлово-комунального господарства, і програми інших галузей - були неефективними лише за одним напрямком: практичні рішення приймалися у Києві, практично всі гроші розподілялися в Києві» - сказав очільник Мінрегіону, наголошуючи, що це єдине, що він може сказати наразі, доки проводиться аудит виконання Програми реформування і розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки.
 
За його словами, на сьогодні головне завдання Міністерства у ключі подальшого реформування житлово-комунального господарства на центральному рівні – це надання органам місцевого самоврядування інструментів та можливостей для залучення інвестицій у розвиток житлово-комунального господарства регіонів, а також допомогти їм, якщо виникає така необхідність, надати державні гарантії при залученні кредитів від Світового банку та інших міжнародних фінансових організацій, оскільки взято курс на повну децентралізацію.
 
«Зараз ми йдемо до повної децентралізації, починаючи з «Укравтодору», який віддає практично всі облавтодорам на місця свої бази оподаткування, за рахунок якої вони мають утримуватися. Те ж саме і у напрямку житлово-комунального господарства. Ми повинні чітко дати собі відповідь – хто в нас відповідає за житлово-комунальне господарство, яким чином сьогодні відрегулювати економічно обґрунтовані тарифи, зробити так, щоб економія, яку може забезпечити місцеве самоврядування на місцях, залишалася на місцях, а не забиралася державою…Місцеве самоврядування на сьогодні – єдиний носій, який відповідає за житлово-комунальне господарство. Ми повинні їх забезпечити інструментами, можливістю залучення інвестицій, спрямуванням додаткових разових коштів» - зазначив пан Зубко. 
 
Зауважимо, раніше в інтерв’ю «У. К.» Міністр житлово-комунального господарства України (2007-2010 рр.) Олексій Кучеренко зазначав, що основна помилка двох постмайданівських Міністрів регіонального розвитку, будівництва і житлово-комунального госпоадарства полягає в тому, що не було зроблено професійного, деполітизованого аудиту виконання Програми реформування ЖКГ на 2009-2014 роки.
 
«Перед тим, як рухатися далі, потрібно проаналізувати, що зроблено в тій Програмі, а що ні. Вона як закон була прийнята ще у далекому 2009 році, беруся стверджувати, що значна частина її положень актуальна й сьогодні, її просто відверто і примітивно проігнорували» - наголосив він.
 
Примітно, на думку заступника голови Комітету Верховної Ради з питань будівництва, містобудування та житлово-комунального господарства Альони Бабак, сьогодні, говорячи про реформування житлово-комунального господарства, не потрібно робити декларацій про все і ні про що - є потреба визначити конкретні заходи, які держава може зробити для того, щоб розвивалася та чи інша галузь на місцевому рівні. 
 
«Чому не дуже спрацювала Програма реформування, тому що держава на себе взяла відповідальність за фінансування багатьох проектів, а виконати фінансові зобов’язання не змогла, оскільки механізм державної підтримки через щорічне визначення асигнувать з державного бюджету на програму реформування виявився недієвим» - зазначила вона  «У.К.».
 
Нагадаємо, 31 грудня 2014 року фактично втратив чинність Закон України №1511-VI «Про Загальнодержавну програму реформування  і  розвитку житлово-комунального господарства на 2009-2014 роки».
 
Коментарі (1)
Sergiy2
25 Березня 2015 p. 09:14
А якже було не брати на себе розподіл коштів та інвестицій? І якщо віддамо місцевим чиновникам, що зміниться? Мають бути договірні довгострокові відносини підприємств будь якої форми власності з місцевою радою. Де мають бути зобовязання обох сторін.А ефектом має користуватися підприємство ,а не чиновники(так розуміється на місцях ???)