ГоловнаПублікаціїАналітика Шукаєте гроші у Львові? Вони під асфальтом!

Шукаєте гроші у Львові? Вони під асфальтом!

2011 рік був проголошений роком доріг у Львівській області. На рівні керівництва ЛОДА та служби автомобільних доріг відбулися задекларовані програми щодо ремонту найважливіших ділянок на території Ль

У зимовий період із року в рік спостерігається цікава тенденція. А саме – різке погіршення стану покриття проїжджої частини доріг. На окремих ділянках дороги взагалі не придатні до експлуатації. Цьогоріч управління ДАІ у Львівській області запевнило громаду Львівщини, що саме «через неналежне утримання доріг сталося 29 ДТП». Такі данні були виголошені після проведення обстеження вулично-шляхових мереж працівниками дорожнього руху ДАІ у Львівській області. При цьому за даними управління ДАІ у Львівській області, ДТП сталося з вини власників вулично-шляхових мереж, посадових осіб дорожніх організацій, комунальних служб. Здавалося б, є нагода виправити ситуацію на краще. Аж ні, дороги і надалі не ремонтуються. І тоді прості мешканці прилеглих територій виходять на страйки, перекриваються злощасну розбиту вщент дорогу і вимагають своїх законних прав.

Так нещодавно, громадськість Львівщини привернула увага подія, яка тривала три дні в Радехівському районі. Жителі села Хмільно, Радехівського району впродовж трьох днів на декілька годин блокували трасу Броди-Червоноград на ділянках поблизу села Хмільно та Корчин. Обурені селяни поставили собі мету - вказати владі на бездоріжжя Радехівщини. Бо як, стверджують люди , вже багато років ремонт доріг в Радехівському районі оминається чиновниками. Як наслідок, у села не їздить громадський транспорт, шкільний автобус деколи добирається через ями. За словами голови Радехівської районної ради Емілії Мельник: «на Львівщині мабуть немає дороги, гіршої, ніж траса Броди-Червоноград. Траса державного значення, протяжністю 53 км, протягом років 15 не ремонтується. Між тим зазначена траса проходить повз 18 населених пунктів Радехівського району, де мешкає понад 22,5 тис. людей. Мешканці сіл щодня повинні прийти на роботу, діти відвідувати школи. Проте сам шлях для них вже тривалий час став проблемним. Більшість перевізників категорично відмовляються обслуговувати людей, оскільки дорога не придатна для пересування автотранспорту. Відсутність асфальтного покриття нищить автомобілі. І вкрай неприпустимим є те,що в села навіть карети швидкої допомоги не в стані приїхати». Депутати районної ради неодноразово зверталися до керівників Львівщини, Укравтодору, Львівавтодору. Але регулярно отримували відповідь, мовляв брак коштів, не дає змоги вирішити їх проблему. І ось коли листування нічого не принесло корисного для громади Радехівщини, люди повстали. І лише так їх почули, принаймні прислухалися.

Після проведення акцій протесту селян почули на рівні керівництва області. І до Радехівщини завітав новопризначений голова ЛОДА Михайло Костюк, який підтримав протест селян «Дорога, де не прикладалися руки вже тривалий час в геть поганому стані. Цілком зрозуміло занепокоєння людей, адже автотранспорт змушений заїжджати на подвір'я» - зауважив керівник Львівщини. Та завірив селян, що « питання береться під контроль, аби дорога служила, потрібно налагодити водовідводи». І нарешті дав вказівку звільнити «посадовця-доріжника, який не на своєму місці» - керівника Радехівського автодору Бориса Капітанця. Щодо проблемних ділянок, то пообіцяв розпочати ремонт. Проте не уточнив, коли саме розпочнеться ремонт самої траси, скільки коштів виділять.

У принципі на брак коштів для ремонту доріг постійно нарікають. На думку голови Дрогобицької РДА Михайла Сендака: «у Дрогобицькому районі переважна більшість доріг державного і місцевого значення загального користування, є на балансі Служби автомобільних доріг Львівської області. А дороги ці в аварійному стані. Всі нарікають, мовляв, головна проблема, брак коштів». Представники служби автомобільних доріг у Львівській області також вважають, що причиною незадовільного стану доріг є недостатнє фінансування. «Цього року на експлуатаційне утримання 380 км доріг у Дрогобицькому районі виділено 3 241 тис. гривень, що у свою чергу становить третю частину від нормативу. Таким чином аби утримувати в належному стані дороги, потрібні більші кошти», - підкреслив заступник служби автомобільних доріг Володимир Беспалов. Між тим Михайло Сендак переконаний , що проблему варто розглядати в іншій площині. «І тут виникає ще декілька важливих нюансів: фінансування не завжди є достатнім. Але кошти крадуть, і нещадно. Таке ганебне явище потрібно викорінювати. Наступна проблема: в тендерах часто перемагають фірми, які не вміють якісно ремонтувати дороги, інколи в них навіть належна техніка відсутня. Більшість депутатів Дрогобицкої районної ради переконані, гірших доріг, ніж дрогобицькі в Україні не існує». На окремих ділянках засипали ями, з водою і асфальтом», - заявляє голова Дрогобицької РДА Михайло Сендак. Наразі гучних кримінальних справ щодо ремонту доріг у зазначеному районі теж не існує.

Одночасно з цим прокуратура Львівської області порушила кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ч. 2. ст. 364 (зловживання службовим становищем) та ч. 2. ст. 366 КК України (службове підроблення) проти службових осіб товариства, що здійснювало капітальний ремонт моста на автомобільній дорозі Східниця – Верхнє Синьовидне. Службовці завищили вартість виконаних робіт на суму в 1 млн. гривень. А найбільш скандальною ділянкою при ремонті виявилася вулиця Франка у місті Львові. Ремонт вулиці Франка розпочали ще в 2008 році, Провели тендер, обрали фірму, склали кошторис,але підприємство не тільки не виконало своїх зобов'язань, а й грубо порушило закон. Як наслідок, фірма відмила на ремонті понад 80 тисяч гривень. Але цим діяльність горе -фірми не обмежилась, протягом двох років , тобто з 2008 по 2010 роки, підприємство здійснювало ремонти у провулку Крива Липа і на вулиці Ужгородській. У першому випадку виконавці робіт пожаліли щебінь, і через це бруківка провалилась. А на вулиці Ужгородській проклали асфальт, який швидко повідпадав. Ремонтниками зацікавилися правоохоронці, і була порушена кримінальна справа. Львівська міська рада знову виділила кошти, ремонт Ужгородської завершується. Цьогоріч, враховуючи підготовку до Евро-2012 року, Львів активно ремонтує дороги. Планується відновити понад 56 км дорожнього полотна. У місті ремонтуються 15 основних магістралей. Як повідомив перший заступник міського голови Львова Олег Синютка: «У міської ради вже є чорний список фірм, які ремонтували вулиці. Тому ми провели ще торік тендер більш уважно. І найкращі пропозиції були від іспанської компанії «Хока» та турецької «Онур». Нині ремонт доріг здійснює у Львові турецька фірма. Поки що нарікань не має. Та і із фінансуванням ніби гаразд. Бо влада прискіпливо ставиться до всього. Як підкреслив Олег Синютка «фінансування відбувається з 4 джерел. А саме: з держбюджету, передбаченого до Евро-2012, за кошти Європейського банку реконструкції та розвитку (ремонт трамвайних колій), за кошти з акцизного збору на бензин з держбюджету та власні кошти міста (ремонт внутрішньоквартальних вулиць)». Депутат Львівської міської ради Ігор Гладиш (фракція ПР) переконаний, що «тепер фірми, які ремонтували вулиці Франка, Ужгородську, на рику Львова не з'являться, бо саме принципова позиція влади міста та правоохоронців дозволила внести ці підприємства у так званий чорний список. І саме існування цього списку дає можливість місту захистити себе від нечесних на руку керівників підприємств, що займаються ремонтом доріг».

Дарина Вільченко, Львів, спеціально для ІА «Україна Комунальна»

 
Коментарі (0)