З початком 2012 року в багатьох містах України, таких як Львів, Вінниця, Черкаси, Харків, Дніпропетровськ та ін. відбулася так звана «транспортна революція». Основні нововведення цього заходу полягають в наступному: у Вінниці і Харкові, наприклад, чиновники прагнули своїми розпорядженнями звільнити місто від маршруток. Саме через них, на думку чиновників, відбувається найбільше аварійних ситуацій і заторів. До того ж за всі перевезення в районах буде відповідати одне підприємство. На думку місцевої влади, таким чином, зникне конкуренція між водіями за пасажирів.
Читайте також: Транспортна революція. Перезавантаження
У Львові основне нововведення транспортної схеми полягає в тому, що маршрутки не повинні дублювати напрямок руху громадського електротранспорту, а кількість маршруток і маршрутів в центрі міста зменшилася, кількість же працюючого комунального пасажирського транспорту зросла в кілька разів. Втім, ці нововведення призвели до суспільних хвилювань городян, і не тільки у Львові.
В основному під тиском простих громадян, які на правах пасажира завойовують своє право на комфортний переїзд в громадському транспорті, місцева влада намагається виправити ситуацію, принаймні, реагує на скарги мешканців.
Редакція «У.К.» вирішила поцікавитися у своїх читачів, яким є їх відношення до подібних нововведень місцевої влади у транспортній схемі міст.
Як свідчать дані опитування, яке «У.К.» провела на своєму сайті з 19 по 23 березня, близько половини опитаних читачів порталу (39%) упевнені, що подібні ініціативи міської влади приречені на провал і деякі рішення були прийняті поспішно.
Втім, 29% респондентів стверджують, що в центрі міста стало легше дихати, але якість доріг від цього не покращилася.
Чверть читачів (14%) хочуть вірити, що ці нововведення - черговий крок до поліпшення міського життя і сподіваються на позитивний результат введених з початку року інновацій.
Тим не менш, 17% опитаних не в силах розібратися в нових транспортних схемах, що призводить до транспортного хаосу і громадського невдоволення в містах - реформаторах.
Ольга Туча