ГоловнаНовини ЖКГТранспортУкраїнцям загрожує підвищення проїзду у приміських поїздах

Українцям загрожує підвищення проїзду у приміських поїздах

Для утримання існуючих соціальних тарифів на пасажирські перевезення у приміському секторі необхідно, щоб у державному та місцевих бюджетах було передбачено близько 3,5 млрд грн для компенсації залізницям.

Попит на перевезення приміським залізничним транспортом стабільно високий, вимоги до якості перевезень зростають.  Однак забезпечити виконання цих завдань можливо, лише кардинально змінивши принципи організації та зони відповідальності (в тому числі і фінансової) за перевезення пасажирів у приміському сполученні.  

Про це «Україні Комунальній» повідомили у прес-службі Укрзалізниці.

Відсутність компенсацій перевізнику за соціальний рівень тарифів (в середньому у 6 разів нижче від рівня рентабельності), систематичне невиділення  бюджетних коштів на оновлення рухомого складу та постійні недокомпенсації за перевезення пільгових категорій позбавляють приміський сегмент перевезень перспективи стати конкурентоздатним та залучити платоспроможного пасажира.

Для утримання існуючих соціальних тарифів на пасажирські перевезення у приміському секторі необхідно, щоб у державному та місцевих бюджетах було передбачено близько 3,5 млрд грн для компенсації залізницям своїх затрат до рівня беззбитковості перевезень.

Наразі покриття витрат залізниць фактичними доходами в приміському пасажирському сполученні становить лише 12,89%.

Залізниця наголошує на необхідності віднайти кошти та оновити рухомий склад, задіяний у приміських перевезеннях. Укрзалізниця уже подала на розгляд до Міністерства інфраструктури проект плану капітальних інвестицій на 2013 рік, згідно з яким пропонується у 2013 році спрямувати з місцевих бюджетів понад 5,4 млрд грн на оновлення приміського пасажирського рухомого складу (закупівля 23 електропоїздів постійного струму ЕПЛ-2Т, 30 електропоїздів змінного струму ЕПЛ-9Т, 22 рейкових автобусів).

Допоки залізниця самостійно несе на собі соціальну місію забезпечення приміських перевезень разом з її фінансовим забезпеченням.  Перевезення у приміському секторі збиткові по своїй природі, однак вирішувати проблему потрібно спільно.

 
Коментарі (0)