ГоловнаВибір редакціїТранспортУкраїнські метрополітени готують підвищення вартості проїзду

Українські метрополітени готують підвищення вартості проїзду

Українські «підземки» возять пасажирів собі у збиток. Але вже в наступному році ситуація може змінитися - за право користуватися метрополітеном доведеться платити за економічно обгрунтованими тарифами.

Міська влада Києва має намір почати будівництво Подільсько-Вигурівської лінії метро, ​​більш відомої як гілка на Троєщину, вже в цьому році. За оцінками чиновників, на зведення цього об'єкта знадобиться близько 20 млрд грн.

«Ще рік - і Московський міст просто стане, в години пік фактична інтенсивність руху автотранспорту на мосту перевищує його пропускну спроможність у 3,2 рази», - запевняє заступник голови Київської міської державної адміністрації Анатолій Голубченко.

«Нестабільне фінансування за рахунок місцевого та державного бюджету не дозволяє в максимально стислі терміни побудувати нову гілку метро. А ось приватні інвестиції дають таку можливість», - пропонує варіант вирішення проблеми інший заступник голови КМДА Руслан Крамаренко.

Іншими словами, чиновники мають намір залучити до проекту будівництва інвестора. На думку чиновників інвестор буде однозначно наполягати на підвищенні ціни проїзду в метро. Нагадаємо, зараз ціна однієї поїздки у столичній підземці 2 грн. Але за розрахунками експертів КП «Київський метрополітен», для того аби тариф був не збитковим проїзд повинен коштувати як мінімум на 35% дорожче, ніж зараз. На даний момент, з урахуванням інфляційних процесів, економічно обгрунтований тариф має становити не менше 3 грн.

Наразі про необхідність підвищення вартості проїзду міркують лише в теоретичній площині, на ділі і керівництво метрополітену і міська влада запевняють: тарифи на перевезення пасажирів у метро підвищуватися не будуть. «Якщо у нас буде можливість і далі дотувати підприємство, безумовно, ми не будемо ставити питання підняття цін. Принаймні у цьому році такого не станеться», - розповідає голова КМДА Олександр Попов.

Читайте також: Харківське метро прямує до станції «Збитки»

Аналогічна ситуація і в Харкові. Нагадаємо, що зараз КП «Харківський метрополітен» працює у збиток. «Собівартість проїзду однієї людини становить 2,65 грн, а квиток коштує 2 грн», - зазначають на підприємстві. «Внаслідок збільшення витрат на експлуатацію зростає і собівартість перевезень. У вересні поточного року витрати метрополітену на перевезення одного пасажира досягли 2,65 грн, а фінансовий результат підприємства за дев'ять місяців 2012 року - збитки 95,0 млн грн», - також наголошується у фінзвіті КП «Харківський метрополітен».

Незважаючи на складну ситуацію дирекція Харківського метрополітену все ж має наміру піднімати питання про підвищення вартості проїзду. «Метрополітен - дотаційний вид транспорту. Так, зараз собівартість проїзду в метро вище ціни квитка. Але це не означає, що керівництво комунального підприємства буде піднімати питання про підвищення вартості проїзду. Зараз таке питання навіть не обговорюється», - стверджує заступник директора КП «Харківський метрополітен» В'ячеслав Стаматін.

Нарікають на необгрунтованість тарифу і в Дніпропетровську. Чиновники не виключають, що наступного року може відбутися перегляд вартості проїзду в метрополітені з 1,5 грн до 2 грн. Однак у дніпропетровському метро впевнені, що навіть ціна в 2 грн не може покрити збитки, які несе ця підземна артерія міста через перевезення. За словами начальника КП «Дніпропетровський метрополітен» Віктора Сітоніна, економічно обгрунтованим тарифом є ​​ціна разової поїздки на рівні 5 грн.

Джерело: Главред

 
Коментарі (0)