ГоловнаПублікаціїГазопостачанняУкраїнська ГТС та ремонт доріг – момент істини

Українська ГТС та ремонт доріг – момент істини

Українське ЖКГ воює з часом, який змінює обставини, умови, учасників і найголовніше строки. Цього тижня найбільше під його вплив потрапили питання навколо української газотранспортної системи та ремонту доріг.

Донедавна Російська сторона запевняла, що не збирається знижувати ціну на газ для України, якщо та не приєднається до Митного союзу, - про це повідомлялося «Україною Комунальною» раніше. Зокрема, директор департаменту економічного співробітництва МЗС РФ Олександр Горбань констатував, що «вимоги продавати Україні газ за такими ж цінами, як і Білорусії нездійсненні, - Росія на це не піде».

За словами посадовця, Москва запропонувала Україні вступити до Митного союзу та отримувати газ за тими ж цінами, що й Білорусія.

«Однак Україна хоче одночасно зберегти два вектори: і вступити в Євросоюз, де її особливо й не чекають, і взяти участь в Митному союзі, але лише за тими параметрами, які їй вигідні. Так не буває. Не можна бути трохи вагітним», - сказав Олександр Горбань.

Довгий час у цьому питані не було зрушень, втім, наразі Україна набула статусу спостерігача в Митному союзі, і в пресі почали афішуватися різні домисли, мовляв, таким чином вирішується доля української ГТС. Тому на тижні складена ситуація була прокоментована керівником Головного управління з питань міжнародних відносин Адміністрації Президента України Андрієм Гончаруком. Посадовець запевнив, що переговори щодо модернізації української газотранспортної системи жодним чином не пов’язані з питанням формату співробітництва України з Митним союзом.

«У зв’язку з певними оцінками, які з’явилися сьогодні в засобах масової інформації стосовно ув’язки надбання статусу спостерігача в Митному союзі і певних поступок стосовно подальшого розвитку переговорного процесу щодо газотранспортної системи, хотів би сказати, що ці процеси жодним чином не пов’язані. Обидва ці процеси рухаються паралельно, і зрозуміло, що обидва ці процеси мають певні цілі, яких ми хочемо досягти», - сказав він.

Окрім цього стало відомо, що компанія Baker Tilly завершила оцінку української ГТС. Втім, скільки саме коштує вітчизняна труба, уточнено не було. За словами Міністра енергетики та вугільної промисловості Едуарда Ставицького, цифра стане публічною після прийняття закону  (№2937) про приватизацію НАК «Нафтогаз України». «Цифра є. Закон приймемо і потім озвучимо», - наголосив він.

Читайте також: Українська ГТС не дочекається приватизації

Офіційно в Міненерго, «Нафтогазі» та «Газпромі» вартість української ГТС не коментують. Наталія Полянська з Baker Tilly повідомила, що «Нафтогаз» заборонив компанії коментувати результати. Але джерело в Міненерго розповіло, що аудитор підготував кілька варіантів оцінки, згідно з якими, вартість ГТС та підземних сховищ газу (ПСГ) коливається в межах від 26 до 29 млрд дол.

При цьому варто зазначити, цього тижня з’ясувалося, що за статистикою Центру Разумкова більшість українців проти передачі вітчизняної ГТС в управління чи оренду Росії в обмін на газові скидки для України.

Близько 60% українців вважають, що вітчизняна газотранспортна система має залишатися у державній власності.

Понад 15% опитаних схиляються до думки, що українську газотранспортну систему слід передати в управління консорціуму, до якого входили б представники Росії, України та ЄС. Лише 12,3% респондентів вважають, що українську ГТС все ж таки можна передати в управління або в оренду Росії в обмін на знижку на газ. Насамкінець, погоджуються із законодавчою ініціативою уряду щодо приватизації ГТС майже 3% опитаних, додаючи, що держава не повинна втручатися у її діяльність.

Актуальними були розмови також і про отримання авансового платежу за транзит російського газу до Європи. Українська сторона заявила, що подібна ініціатива існує. Втім, на яку суму розраховує Київ, поки тримається в таємниці, але було підкреслено, що наразі фахівці ведуть підрахунки. За словами Міністра енергетики і вугільної промисловості Едуарда Ставицького, це питання буде прокоментоване незабаром головою «Нафтогазу».

Варто нагадати, що минулого року «Газпром» надав «Нафтогазу» 2 млрд дол. авансу за транзит газу, але ніяких поступок за ціною і контрактним обсягів для закачування газу в ПСГ компанія не надала.

Щодо інших фінансових вливань у газовій сфері, було заявлено, що Україна може отримати гроші на реконструкцію ГТС від міжнародних фінансових інститутів за умови дотримання європейського законодавства. Зокрема, про це розповів директор Секретаріату Енергетичного співтовариства Янеш Копач.

Читайте також: Українській ГТС варто офіційно заручитись з ЄС

Деякі зміни сталися і у питаннях видобутку сланцевого газу. Так, влада Івано-Франківської області після тривалих переговорів оголосила про згоду на видобуток нетрадиційного палива в регіоні, однак на певних умовах.

Голова облради Василь Скрипничук повідомив, що керівництво області «не проти видобутку сланцевого газу, але має бути: перше – це  екологічні гарантії, друге – можливість призупинити або припинити видобуток, якщо будуть факти негативних екологічних наслідків, і третє – якісь дивіденди, вигоди, преференції для територіальних громад, для людей, під будинками яких буде добуватися цей газ».

При цьому варто зазначити, що на тижні було оприлюднено статистику щодо імпорту газу. У січні-квітні поточного року імпорт палива скоротився на 19,7% (майже 3 млрд куб м) порівняно з чотирма місяцями 2012 року – до 8,5 млрд куб м.

Якщо відійти від газових питань, на цьому тижні була помітна також підвищена зацікавленість станом українських доріг. Воно і не дивно, якісне дорожнє покриття населенню обіцяють ще з початку весни, але й досі задоволених перебігом ремонтних робіт мало. Зокрема, Міністр економічного розвитку і торгівлі Ігор Прасолов заявив, що займатися ремонтом та будівництвом доріг в Україні будуть знову турецькі компанії, які вже були залучені до подібних робіт під час підготовки до Євро-2012.

«Туреччина дуже зацікавлена у будівництві доріг в Україні. Ми домовилися так: коли у нас буде чітко сформульована остаточна програма ремонту доріг, Україна відразу дасть сигнал нашим турецьким партнерам. Турецькі компанії, за їх словами, будуть охоче брати участь у ремонті і, швидше за все, у будівництві доріг», - повідомив пан Прасолов.

Які саме компанії візьмуть участь у будівництві та ремонті доріг, Міністр не уточнив, але зазначив, що уряд стурбований поганим станом доріг та відсутністю коштів на їх ремонт.

Читайте також: Ремонту доріг «за щучим хотінням» не буде

У свою чергу, варто зазначити, що в «Укравтодорі» скаржаться, що площа ям в порівнянні з минулим роком збільшилася майже вдвічі. Але, не дивлячись на це, обіцяють, що в червні будуть завершені всі роботи і з ліквідації ям на дорогах місцевого значення також.

За словами голови «Укравтодору» Євгена Прусенко, наразі ліквідована ямковість на 40,4 тис. км протяжності доріг загального користування або на 3,3 млн кв. м покриття, а на дорогах державного значення ця робота наближається до кінця.

Нагадаємо, в 2013 році «Укравтодор» має намір відмовитися від будівництва нових доріг і сконцентрує зусилля на поточному та капітальному ремонті існуючих автошляхів.

 
Коментарі (0)