ГоловнаКоментаріБлагоустрійУкраїнське законодавство гальмує ДПП

Українське законодавство гальмує ДПП

Розвиток державно-приватного партнерства в Україні гальмує ряд аспектів. Поряд зі складною економічною ситуацією і пріоритетами уряду, експерти відзначають необхідність перегляду законодавства.

Для розвитку державно-приватного партнерства в Україні необхідно зробити «капітальний ремонт» законодавства. На цьому наполягає Голова Держінвестпроекту Сергій Євтушенко, - повідомляє прес-служба відомства.

«Ключові проблеми, які гальмують розвиток державно-приватного партнерства в Україні, - часта зміна пріоритетів уряду щодо розвитку цього напрямку, складна економічна ситуація та нагальна необхідність «капітального ремонту» законодавства», - наголосив він.

За його словами, Україна залишається чи не останньою країною в Центральній Європі, яка досі не має якісних доріг, так само як і досвіду в реалізації концесійних проектів. «Про той факт, що ця проблема сьогодні є актуальною, свідчить висока зацікавлень зі сторони провідних юридичних компаній, експертів, профільних установ», - підкреслив очільник Агентства.

Розвиваючи цю тезу, він наголосив, що рішучості уряду для успішного завершення проекту ППП в дорожньому будівництві не вистачає повного циклу планування, розробки документацій та підготовчого етапу на 2-3 роки. «Лише за останні 4 роки уряд кілька разів брався з ентузіазмом за концесійні дороги і відкладав їх у шафу, розмірковуючи про доцільність», - сказав Голова Держінвестпроекту.

За його словами, концесійний проект Міська кільцева дорога, який реалізовує Держінвестпроект, може стати пілотним українським концесійним проектом, оскільки  з економічної точки зору є простим та ефективним. «Це найдешевший інфраструктурний проект, його вартість відповідно до пТЕО становить близько 540 млн євро», - зауважив пан Євтушенко.

Читайте також: Для концесії в Україні привабливі лише три дороги

Голова Держінвестпроекту також зазначив, що до Агентства постійно звертаються західні компанії, які розглядають можливість стати власником української концесійної дороги. «Безперечно, в такому проекті наша держава також має нести певні затрати. Такі проекти дуже чутливі й без доступу до довгострокового капіталу, який позичається під 3-5% річних, його не реалізувати. Про це свідчить досвід країн Центральної й Східної Європи, які знаходять компроміси на балансі ризиків і винагород», - констатує він.

Окрім того пан Євтушенко додав, що більшість іноземних країн у кризових умовах робили ставки саме на інфраструктурні концесійні проекти, тому для України це може бути рятівним рішенням. «Туреччина за останні 10 років інвестувала близько 90 млрд євро в капітальну інфраструктуру, з них – 15 млрд на засадах ДПП. І це країна, яка за 8 років спромоглася утричі збільшила свій ВВП», - резюмував Голова Агентства.

Як повідомляла «Україна Комунальна» раніше, пілотний проект експлуатаційного утримання ділянки автомобільної дороги М-06 Київ-Чоп за кінцевим результатом реалізовуватиме турецька компанія «ONUR».

Відповідний договір вже підписано Головою Державного агентства автомобільних доріг України Сергієм Підгайним і Головою компанії Онуром Четинджевизом.

Зауважимо, роботи проходитимуть на ділянці шляху від м. Броди до м. Стрий – км 434+230 – км 621+500.

 
Коментарі (0)