ГоловнаКоментаріБлагоустрійУкравтодор не злізе з шиї міжнародних банків

Укравтодор не злізе з шиї міжнародних банків

Укравтодор і надалі планує користуватися пропозиціями міжнародних банків, так як бюджетного фінансування на ремонт і будівництво доріг в Україні не вистачає.

В умовах дефіциту бюджетних коштів Укравтодор і надалі буде користуватися пропозиціями міжнародних фінансових організацій. Про це повідомив голова Укравтодору Євген Прусенко.

«Основна проблема - ми змушені віддавати зараз короткострокові кредити, які залучалися в 2008-2009 роках. в українських банках під досить високі відсотки. Через 2-3 роки у нас крива погашення боргових зобов'язань вийде на нормальний рівень - не більше 10% від загального бюджету галузі», - зазначив Євген Прусенко.

Голова Укравтодору запевнив, що сьогодні кредити МФО мають найбільш вигідні умови. Дуже низькі сумарні відсотки - до 1,5% річних, довгостроковість - порядку 30 років, а також наявність канікул, як правило, 5 років. У цей період обслуговуються тільки відсотки, тіло кредиту не погашається.

«З 2002 року на будівництво та ремонт українських автодоріг було отримано 1,557 млрд євро кредитних коштів від Європейського банку реконструкції та розвитку (ЄБРР) і Європейського інвестиційного банку (ЄІБ). Перший кредит ми отримали в обсязі 75 млн євро на поточний ремонт дороги Київ-Чоп. Роботи були виконані в 2002-2005 роках. Другий кредит ЄБРР в 100 млн євро пішов на капремонт ділянки Стрий-Броди. Роботи виконані в 2006-2008 року. Третій кредит був спільним ЄБРР і ЄІБ на суму 400 млн євро і використовувався на капремонт траси Броди-Житомир, в тому числі, на будівництво нової житомирської розв'язки на 128 кілометрі. І найбільший кредит в 900 млн євро надано на поліпшення стану підходів до Києва. Йдеться про декілька об'єктах. Це Київ-Житомир з 14-го по 128 кілометр, Київ-Ковель - 30,4-64 км, Київ-Одеса на ділянці від Києва до Білої Церкви, Київ-Знам'янка, 30 кілометрів нової обухівської траси, ділянка Київ-Чернігів-Нові Яриловичі від виходу з Києва і до повороту на Москву, а також розв'язка на цьому повороті. І ще два об'єкти - Київ-Іванків-Овруч, на якому капітально відремонтують 45 кілометрів дороги, а також обхід Житомира з 128-го по 154-й км, де дорога буде реконструйована за параметрами першої категорії», - повідомив Євген Прусенко.

Читайте також: «Укравтодор» хочуть витягти з корупційної ями

Будівництво та ремонт доріг, за даними Укравтодору, активно кредитує і Світовий банк. Зокрема, перший його кредит в 400 млн доларів пішов на капремонт дороги Київ-Харків на ділянці Київ-Лубни. Другий кредит - 450 млн дол. було надано на капремонт і підвищення безпеки руху на ділянці Лубни-Полтава.

«Перевага будівництва нових доріг та капітального ремонту за рахунок кредитних коштів у тому, що економіка України отримує нормальну транспортну дорогу, таку, наприклад, як Київ-Чоп. За рахунок цього відразу знижуються витрати на перевезення вантажів і пасажирів, на запчастини, на оновлення рухомого складу, мінімізуються втрати від ДТП. Залучення кредитних грошей дозволяє отримати негайну економічну вигоду, яка швидко компенсує витрати, пов'язані з погашенням кредитів», - підкреслив Євген Прусенко.

Він також зазначив, що кредити МФО беруться з обов'язковою інституційної складової. Йдеться про проведення реформ у сфері управління дорожнім господарством, фінансуванням і т.д. Зокрема, за словами глави Укравтодору, реформа з поділом відповідальності, коли дороги держзначення залишаться за Укравтодором, а регіональні перейдуть у відання місцевої влади - теж рекомендована міжнародними фінансовими організаціями.

Крім того, за словами глави Укравтодору, проводячи за вимогами МФО деякі реформи, українські фахівці тісно співпрацюють з іноземними інженерами, консультантами. Таким чином, вважає Євген Прусенко, український ринок дорожніх робіт адаптується до європейських норм.

Нагадаємо, Мінінфраструктури і «Укравтодор» працюють над залученням інвесторів до будівництва та реконструкції вітчизняних доріг. Однією з нових форм державно-приватного партнерства стане концесія.

 
Коментарі (0)