ГоловнаКоментаріВодопостачанняНа боржників чекає відключення води

На боржників чекає відключення води

У Києві пройшов круглий стіл «Кому належить гаряча вода», організований ІА «Україна Комунальна» спільно з ПАТ «АК «Київводоканал». До участі були запрошені представники Нацкомпослуг, Мінрегіону, голови ОСББ та журналісти.

У чому полягають основні проблеми, пов'язані з послугою гарячого водопостачання, під час заходу розповіла перший заступник генерального директора з економіки та фінансів ПАТ «АК «Київводоканал» Ганна Циганок:

Для «Київводоканалу» проблема гарячої води - одна із найбільш наболілих, яка триває з 2001 року. Якщо подивитися на сферу комунальних послуг в глобальній ретроспективі, то кияни отримують формально дві послуги - питна холодна вода і теплова енергія, виробниками яких є «Київводоканал» і «Київенерго» відповідно. Виконавці послуги якраз визначені - це ЖЕКи, ЖБК, ОСББ. Гаряче водопостачання має максимальний коло учасників створення такої послуги. Зокрема, «Київводоканал» виступає постачальником холодної води - абсолютно такої самої, як тече у нас в кранах, тільки вона проходить через бойлери, ІТП, ЦТП, де її підігрівають. Тобто, вартість послуги складається з вартості кубометра холодної води, гігакалорій тепла, використовуваних на її підігрів і послуг ЖЕКу.

При поставці холодної води здійснюється технологічний облік, комерційний облік здійснюється за допомогою побудинкових і поквартирних приладів обліку. Але на побудинкового обліку гарячої води не ведеться. Таким чином, технологічний ланцюжок у ряді випадків у нас розірвана. Адже основна схема подачі гарячої води - через ЦТП, обслуговуючі, найчастіше, не тільки побутових абонетов, але і споживачів інших категорій. Прилади обліку є, але вони знаходяться за межами балансової належності водоканалу і не на балансі ЖЕКу. Вони знаходяться всередині ЦТП, балансоутримувачем якого є «Київенерго» й відомчі організації.

Читайте також: Гарячій воді у Києві не вистачає закону

Оскільки єдиний виробник у нас не визначений, ми маємо порушений економічний ланцюжок. За даними ГІОЦ, кияни справно оплачують послуги - рівень оплати 97%, при цьому ми отримуємо лише 50-56% за цю воду. При існуванні збиткового тарифу - це призводить до жахливого дефіциту грошових коштів.

Ми готові врегулювати ці відносини будь-яким способом. На сьогодні наш покупець - це житлова організація, але через те, що немає виробника послуги, формуються проблеми. Наприклад, є житлові організації, які стверджують, що холодна вода для підігріву не надається і відмовляються платити за неї. Це може призвести до того, що в якийсь момент ми можемо припинити постачання води на підігрів у ті будинки, які не сплачують її. Це не санітарна послуга, яка гарантована і повинна поставлятися, це по суті бездоговірне споживання холодної води. Тобто, парадоксальна ситуація - жителі споживають гарячу воду, знімають показання лічильника, оплачують, а куди діваються ці кошти не ясно.

 
Коментарі (1)
Sergiy
14 Серпня 2013 p. 15:10
1.Існує розяснення Мінюсту, що послуга з централізованого постачання холодної та гарячої води та водовідведення - єдина послуга.2.Хто виннй, що існуючий житловий фонд згідно будівельних норм не обладнаний на обрізі будинків водолічильниками гарячої води?3.Що мають виробляти інші власники теплових пунктів(ОСББ,ЖБК,відомства та їнші)?4.А за транспортування підігрітої води тепловими мережами необхідо платити власнику таких мереж від ЦТП.6.В будинках з ІТП проблеми не існує, оскільки вода вся обліковується единим будинковим водолічильником.