У чому полягають основні проблеми, пов'язані з послугою гарячого водопостачання, під час заходу розповіла перший заступник генерального директора з економіки та фінансів ПАТ «АК «Київводоканал» Ганна Циганок:
Для «Київводоканалу» проблема гарячої води - одна із найбільш наболілих, яка триває з 2001 року. Якщо подивитися на сферу комунальних послуг в глобальній ретроспективі, то кияни отримують формально дві послуги - питна холодна вода і теплова енергія, виробниками яких є «Київводоканал» і «Київенерго» відповідно. Виконавці послуги якраз визначені - це ЖЕКи, ЖБК, ОСББ. Гаряче водопостачання має максимальний коло учасників створення такої послуги. Зокрема, «Київводоканал» виступає постачальником холодної води - абсолютно такої самої, як тече у нас в кранах, тільки вона проходить через бойлери, ІТП, ЦТП, де її підігрівають. Тобто, вартість послуги складається з вартості кубометра холодної води, гігакалорій тепла, використовуваних на її підігрів і послуг ЖЕКу.
При поставці холодної води здійснюється технологічний облік, комерційний облік здійснюється за допомогою побудинкових і поквартирних приладів обліку. Але на побудинкового обліку гарячої води не ведеться. Таким чином, технологічний ланцюжок у ряді випадків у нас розірвана. Адже основна схема подачі гарячої води - через ЦТП, обслуговуючі, найчастіше, не тільки побутових абонетов, але і споживачів інших категорій. Прилади обліку є, але вони знаходяться за межами балансової належності водоканалу і не на балансі ЖЕКу. Вони знаходяться всередині ЦТП, балансоутримувачем якого є «Київенерго» й відомчі організації.
Читайте також: Гарячій воді у Києві не вистачає закону
Оскільки єдиний виробник у нас не визначений, ми маємо порушений економічний ланцюжок. За даними ГІОЦ, кияни справно оплачують послуги - рівень оплати 97%, при цьому ми отримуємо лише 50-56% за цю воду. При існуванні збиткового тарифу - це призводить до жахливого дефіциту грошових коштів.
Ми готові врегулювати ці відносини будь-яким способом. На сьогодні наш покупець - це житлова організація, але через те, що немає виробника послуги, формуються проблеми. Наприклад, є житлові організації, які стверджують, що холодна вода для підігріву не надається і відмовляються платити за неї. Це може призвести до того, що в якийсь момент ми можемо припинити постачання води на підігрів у ті будинки, які не сплачують її. Це не санітарна послуга, яка гарантована і повинна поставлятися, це по суті бездоговірне споживання холодної води. Тобто, парадоксальна ситуація - жителі споживають гарячу воду, знімають показання лічильника, оплачують, а куди діваються ці кошти не ясно.