ГоловнаВибір редакціїТарифи ЖКГ"У комунальній галузі простих і швидких рішень немає взагалі", - Валерій Саратов

"У комунальній галузі простих і швидких рішень немає взагалі", - Валерій Саратов

«Україна Комунальна» продовжує підбивати підсумки року, що минає. Редакція поцікавилася у представників галузі ЖКГ, експертів і чиновників, чим їм запам'ятався 2012 рік.

Сьогодні на запитання «України Комунальної» відповів Голова Національної комісії, що здійснює державне регулювання в сфері комунальних послуг, Валерій Саратов.

- Які події у житті галузі Ви вважаєте найбільш важливми і чому?

Якщо у 2011 році найголовнішою подією галузі стало довгоочікуване створення та початок роботи Національного регулятора – нашої Комісії. То у цьому році – це результати нашої роботі. І, в першу чергу, це стосується вдосконалення нормативно-правової бази комунальної сфери. Не можна розпочинати реформу без розробки та встановлення нових «правил гри».

Отже, чи не найважливішими подіями та результатами річної роботи я вважаю розробку та ухвалення нових ліцензійних умов провадження господарської діяльності у сферах централізованого водопостачання й водовідведення, виробництва, транспортування та постачання теплової енергії; порядків контролю за діяльністю у цих сферах. Окремо необхідно згадати запровадження моделі стимулюючого тарифоутворення та розроблення методології бенчмаркінгу. Це ті документи, що на моє переконання стануть основою реальних реформ у комунальної галузі.

- Як Ви охарактеризуєте роботу відомства, яке Ви очолюєте, в цьому році? Чого вдалося, або навпаки, не вдалося досягти?

Комісія в цьому році відпрацювала добре. І всі основні завдання, поставлені перед нами були успішно виконані. Найголовніше те, що нам вдалося не втратити динаміку.

Протягом цього року був сформований і почав на повну силу працювати апарат Комісії. Адже саме від людей у багато чому залежить успіх справи. Також успіх Комісії в тому, що ми налагодили роботу з нашими ліцензіатами, вивчили їх економіку та технологію. До створення Нацкомпослуг, діяльність підприємств комунальної сфери була практично не контрольована. По-суті ніхто не знав з чого складається тариф, що впливає на його розмір, які процеси відбуваються всередині підприємств. Зараз ситуація змінилася. Стратегічним успіхом Комісії також можна вважати роботу по вдосконаленню нормативно-правової бази комунальної сфери. Однак на цьому реформування галузі не закінчується. Попереду у нас ще багато кропіткої роботи.

- Які Ваші плани на слідуючий рік? Як Ви вважаєте, яким він буде для галузі і для споживачів?

Що стосується планів, то пріоритетом має стати виведення комунальних тарифів на економічно обґрунтований рівень. Тільки так можна забезпечити нормальну, безперебійну роботу та розвиток підприємств галузі. Ну і актуальним залишається подальше вдосконалення нормативно-правової бази. Тут і «білі плями», і неузгодженість різних правових норм, і їх архаїчність. Причому це справедливо не тільки для нашої безпосередньої сфери компетенції, а й для суміжних, за які ніхто не хоче братися. Доводиться розбиратися в проблематиці, готувати нормативно-правові акти та їх погоджувати. Без цього далі рухатися неможливо.

Необхідно розуміти, що реформування комунальної сфери – це питання не одного року. І в комунальній галузі простих і швидких рішень немає взагалі. Тому не слід очікувати, що у 2013 році реформування галузі завершиться. Ефект буде відчутний через 3-7 років.

 
Коментарі (0)