Досьє ІА «Україна Комунальна»
Валерій Саратов, народився у 1953 р. у м.Рошаль Московської області. Того ж року переїхав до м.Севастополь. У 1975 р. закінчив Севастопольський приладобудівний інститут за спеціальністю «Автоматика і механіка», в 1992 р. – Російську академію управління за спеціальністю «Теорія соціально-політичних відносин».
Після навчання працював інженером у Харкові і Прокоп'ївську (Кемеровська обл., Росія). На Севастопольському заводі «Парус» пропрацював 11 років, отримавши посаду секретаря заводського комітету Компартії України. Того ж року В.Саратов змінив її на посаду другого секретаря Нахімовського райкому КПУ у м.Севастополь, а згодом – на заступника міськвиконкому Севастополя.
Починаючи з 1992 р. розпочав займатися підприємництвом та очолив корпорацію «Маріон». Наприкінці 90-х був призначений головою міськдержадміністрації Балаклави. Після цього протягом трьох років працював керівником міської податкової адміністрації у Севастополі.
До активної політичної діяльності Валерій Саратов взявся у 2005-му, коли очолив Севастопольську міську організацію Партії Регіонів. Через рік був обраний головою міськради Севастополя, а у 2010 р. призначений президентом Віктором Януковичем на посаду очільника Севастопольської міськдержадміністрації.
Гольф-клуб і яхти – в Балаклаву
В.Саратов, уже перебуваючи на посаді керівника Севастопольської МДА, активно намагався розвинути елітний курорт і створити гольф-клуб у Балаклаві. «Сьогодні гольф – це олімпійський вид спорту, і вже не тільки не мільйонери ним займаються. Я ніколи не виступав проти створення гольфклубу. Я був проти незаконного вирішення питання, пов'язаного з відведенням землі, у тому числі й тієї, яка на сьогодні перебуває в оренді у російського Чорноморського флоту», – зазначив В.Саратов, відповідаючи на запитання журналістів про можливість створення гольфклубу в Балаклаві.
Підтримкою В.Саратова заручилися також проекти щодо відновлення каналізації у старій частині міста, на яку необхідно залучити 2,4 млрд грн та створення екополісу «Балаклава» на базі майнових комплексів Приватного акціонерного товариства «Балаклавське рудоуправління імені Горького», куди планується залучити іноземний капітал.
Не оминув своєю увагою колишній очільник Севастопольської МДА й договір керівництва міста Балаклава із ЗАТ «Смарт-холдинг» на залучення впродовж 15 років близько 1-1,2 мільярдів доларів інвестицій в реалізацію проекту, який називатиметься Balaklava Green. Згідно з цією угодою, на території Balaklava Green передбачалося будівництво близько 22 готелів, санаторіїв, мотелів і кемпінгів, найбільшого у Східній і Центральній Європі аквапарку площею 60 тис. кв.м, спортивного комплексу з басейном олімпійського рівня, багатофункціональної критої арени, яхт-клубу, численних фітнес-центрів, SPA-салонів, тенісних кортів і т.д.
«Найголовніше те, що ми розлядаємо цей проект як створення курорту європейського рівня, який повинен працювати цілий рік. І дуже принципово, що «Смарт-холдинг» бере на себе всі затрати на створення інженерних мереж», – цитує Валерія Саратова прес-служба Севастопольської райдержадміністрації.
Севастопольський «спадок» Валерія Саратова – критика ЗМІ і перевірка КРУ
Свого часу, перебуваючи на посаді голови міськради Севастополя, В.Саратов підтримав встановлення мораторію на підвищення тарифів на житлово-комунальні послуги в місті, чим вступив у конфлікт із тодішнім очільником адміністрації Севастополя Сергієм Куніциним, який у 2009 р. ініціював підвищення тарифів майже у три рази. Міськарада на чолі з В.Саратовим навіть звернулася до суду з вимогою відмінити указ С.Куніцина.
«Підвищуюючи тарифи, адміністрація хоче загнати севастопольців у боргову яму, тому міськрада вирішила зберегти мораторий на підвищення цін», — підкреслив тоді В.Саратов.
Продовжив лінію утримання зростання тарифів він і на посаді голови адміністрації Севастополя. Крім того, з подачі В.Саратова за кілька місяців виконавчий орган підготував, а міськрада прийняла 15 профільних цільових документів. Серед них «Програма реформування і розвитку ЖКГ Севастополя на 2010-2014 рр.», «Регіональна програма газифікації Севастополя на 2011-2015 рр.», «Регіональна програма каналізування Севастополя на 2011-2015 рр.», «Дороги Севастополя» на період с 2011 р. по 2015 р.
Також чиновник неодноразово заявляв про збільшення фінансування будівництва водоочисних споруд і навіть планував створити так звану «дорожну карту», якою керуватимуться у вирішенні питання водоочисних споруд і забезпечать розвиток у цьому напрямку на 20-30 років наперед.
Відмітимо, що майже всі ініціативи були підтримані президентом Віктором Януковичем.
Разом тим, діяльність В.Саратова викликала не лише підтримку, а й осуд з боку мешканців міста, правозахисних організацій. Зокрема досить різко висловлювалися на його адресу прес-група проекту Регіональна Правозахисна Група «Півострів Крим» і газети «Кримські Відомості».
«Тарифи на комунальні послуги у Севастополі дійсно далекі від ринкових, оскільки втрати, які декларуються комунальними підприємствами, завищені у кілька разів, – цитують правозахисників sannews.com.ua. – Однак, голова Севастопольської МДА Валерій Саратов, продовжує займатися демагогією, розповідати громадськості «казки» про необхідність оплати цих тарифів, про стабільність ЖКГ, про бажання стримати зростання цін. І це тоді, коли його підлеглих СБУ затримує ледь не щодня при отриманні хабарів».
Після звільнення В.Саратова, наприкінці липня цього року нинішній голова СМДА Володимир Яцуба викликав 50 експертів контрольно-ревізійного управління для перевірки «спадку Саратова». У першу чергу, здійснювалася перевірка КП «Севелектроавтотранс», який за словами заступника голови СМДА Володимира Арабаджи, було доведено до кризового стану.
«Я з величезним жалем ще раз переконався в убогості управлінського мислення Валерія Саратова», – сказав останній в ефірі одного з телеканалів Севастополя.
Р.S.: Даючи прес-конференцію 2 червня, наступного дня після звільнення, Валерий Саратов оцінив посаду керівника Нацкомісії як місце не «супервисоке, але супервідповідальне».
Своє звільнення з останнього місця роботи він пояснив низьким рейтингом серед севастопольців – 16%, причиною падіння якого стало підвищення тарифів.
Юлія Грамотна спеціально для ІА «Україна Комунальна»