ГоловнаПублікаціїАналітика Зима наступає... На п'яти комунальникам!

Зима наступає... На п'яти комунальникам!

Державтоінспекція на Рівненщині та Волині запевняє, що комунальники не підготувались як слід до зими. Самі ж комунальники кажуть, що майже все готове. Справжню перевірку твердженням одних та інших мож

Спочатку ми поспілкувалися з представниками ДАІ.

– Перевірка готовності шляхових організацій області до роботи у зимовий період показала, що вони не в повній мірі забезпечені як пально-мастильними матеріалами, так і запчастинами, – запевняє старший інспектор сектору УДАІ УМВС України у Волинській області Олександр Паламарчук. – Наша служба оцінила цей стан як повністю не готовий до зими.

Як розповів інспектор сектору зв'язків з громадськістю ВДАІ УМВС у Рівненській області Руслан Панасюк, найбільш критичною під час перевірки була ситуація на комунальних підприємствах у райцентрах, а більше третини райцентрів взагалі не мають посипальної техніки.

На основі спілкування з інспекторами відділів ДАІ ми склали приблизну порівняльну таблицю зауважень ДАІ до комунальників областей:

Rovno_Luzk_ukr_1Про готовність доріг Волинської (6 203 кілометра) та Рівненської областей (5 237 кілометрів) до зимової погоди ми поспілкувалися з автодорівцями.

На противагу словам ДАІвців директор Дочірнього підприємства «Рівненський облавтодор» ВАТ «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» Петро Удовиченко каже, що з початку року суттєво оновлено автопарк на Рівненщині. За кошти державного бюджету придбано 14 одиниць техніки через тендерні закупівлі на суму майже 9 мільйонів гривень.

Зі слів Петра Удовиченка, у разі, якщо погодні умови будуть такими, що дорожники не зможуть упоратися, то є угода з МНС і приватними структурами, які мають складну і потужну техніку – грейдери, «БАТи» (ракетні тягачі, які розчищають переметені дороги).

– У нас є специфічні райони, – розповідає Петро Удовиченко, – де перемети сягають 3-4 метрів. Наша техніка тоді безсила.

Обласні дорожники Волині кажуть що в районах прозвітувалися про готовність, проте за сільські вулиці не впевнені.

– До початку опалювального сезону нам з районів звітували, що все стовідсотково готове, – розповідає начальник управління житлово-комунального господарства Волинської ОДА Василь Козак. – По сільських дорогах у мене немає інформації, цим займаються райдержадміністрації.

Про справжню готовність, «ще до опалювального сезону», ми вже почули від ДАІ, а оскільки управління ЖКГ облдержадміністрації тільки вибірково перевіряло готовність до зими, то в їхніх звітах «є відповідні матеріали, що підтверджують готовність».

– Готовність техніки – 99 %, – зменшує на один відсоток стопроцентну готовність, про яку казали в облдержадміністрації, заступник начальника з експлуатаційного утримання автомобільних доріг Служби автомобільних доріг у Волинській області Юрій Ришкевич. – Ця техніка працюватиме у Волинській області. Дороги державного значення (752 кілометри) у нас забезпечені повністю, – каже Юрій Ришкевич. – На місцеву мережу можливо щось і не вистачає. У нас є першочерговість посипання та очищення. Якщо дороги державного значення ми прибираємо, тоді направляємо цю техніку на місцеву мережу – обласні дороги, районні, сільські. На дорогах державного значення є своя техніка, а по райавтодорах – в кожному районі є своя техніка. Якщо вони не встигають, то до роботи підключаємо і техніку, яка обслуговує державні дороги. Окрім того, залучається і техніка інших підприємств, з якими ми підписали договори.

А що з готовністю обласних центрів Луцька та Рівного? Комунальники теж запевняють, що готові.

За словами начальника служби з утримання доріг КП «Рівненське шляхово-експлуатаційне управління автомобільних доріг» Володимира Козака, техніки достатньо, хоча працює вона здебільшого по 20 і більше років, але вона готова до експлуатації.

Щодо пально-мастильних матеріалів, то, як зазначає Володимир Козак, їх також цілком достатньо, хоча стратегічних запасів підприємство не робить:

– Купуємо на тиждень-два. Потім поповнюємо у міру необхідності. На сьогоднішній день всі авто стоять заправлені – бензином, газом, соляркою, й навіть завантажені піском – і готові до виїзду у будь-який час. Як він твердить, наразі підприємство працює у цілодобовому режимі. Є чотири зміни робітників, які працюють по 12 годин. Уже розроблено графік маршрутів виїзду піскорозкидачів і снігоочисної техніки.

Комунальники Луцька кажуть, що до зими теж практично готові, хоча можуть мати проблеми, якщо будуть великі снігопади.

– Вся техніка на ходу, – запевняє директор департаменту житлово-комунального господарства Луцької міської ради Іван Кубіцький. – Щодо пально-мастильних матеріалів, то якщо нам сьогодні потрібно заправити і 1000, 200 чи 500 літрів – ми їх маємо. Окрім того, є договори із АЗС – ми маємо відкриті картки для заправки транспорту.

За інформацією, отриманою від директора департаменту Луцького ЖКГ та від Рівненського міськШЕУ ми склали порівняльну таблицю Луцької та Рівненської готовності до зустрічі зими.

Ровно ЛуцкІ в Луцьку, і в Рівному, очевидно так само як і в переважній більшості інших міст України, для посипання доріг і тротуарів використовують найдешевшу піщано-сольову суміш та в деяких гранітний відсів. А за інформацією, яка прозвучала на прес-конференції в Ужгородському прес-клубі у лютому цього року, альтернативою піску і солі європейські вчені та підприємці називають хлорид магнія – природний мінерал, поклади якого є зокрема в Україні, Росії, Німеччині. Німецькі підприємці переконують, що цей мінерал кращий і для навколишнього середовища, і для взуття, і для автомобілів – яким шкодить сіль. Проблема тільки в тому, що вартість сучасних посипальних засобів, які використовують у Європі, за словами російських комунальників, у 4-10 разів вища за традиційні. Виробники цих засобів переконують, що насправді, якщо підрахувати шкоду від солі, витрати на очищення навесні каналізацій та доріг від піску, то протиожеледні реагенти нового покоління в кінцевому підсумку не будуть дорожчими. Однак і в Рівному, і в Луцьку, і, вочевидь у переважній більшості міст України, таких детальних порівняльних досліджень місцева влада не проводила і не оприлюднювала.

Рівненське агентство журналістських розслідувань «Четверта влада»  спеціально для ІА «Україна Комунальна»

 
Коментарі (0)