ГоловнаПублікаціїАналітика Володієш інформацією - керуєш ЖКГ

Володієш інформацією - керуєш ЖКГ

Вартість та якість послуг ЖКГ - найважливіші характеристики забезпечення стабільності та сталого розвитку національної економіки, що безпосередньо впливають на рівень і якість життя всіх її громадян.

Житлово-комунальне господарство є однією з основних галузей економіки, що виявляє істотний вплив на всі сторони життєдіяльності суспільства. Вартість та якість послуг житлово-комунального комплексу - найважливіші характеристики забезпечення стабільності та сталого розвитку національної економіки, що безпосередньо впливають на рівень і якість життя всіх її громадян.

Однак, ця сфера життєдіяльності суспільства перебуває в кризовому стані, історично обумовленому рядом обставин: неефективною системою управління, високими витратами, пов'язаними з наданням житлових і комунальних послуг, нерозвиненістю конкурентного середовища, хронічними неплатежами. Управління житлово-комунальним господарством (ЖКГ) має вкрай низьку ефективність, а відсутність адекватної інформації не дозволяє реалізовувати на практиці основні принципи програмно-цільового підходу до управління. Відсутній ефективно функціонуюча система інформаційного забезпечення управління, яка могла б сприяти процесу реформування ЖКГ і переходу його в якісно новий стан. Серед безлічі проблем, що потребують вирішення в ході виконання житлово-комунальної реформи, особливе місце займає достовірність та доступність інформації, яка створюється, використовується та поширюється в житлово-комунальному господарстві. В першу чергу, це відомості про житловий фонд і жителів, про споживанні енергоресурсів, оперативна інформація про поточний стан об'єктів ЖКГ, інженерних комунікацій.
 
 
Успішно вирішувати цю проблему можна тільки на базі передових інформаційних технологій. Інформатизація ЖКГ - необхідна ланка реформи ЖКГ. Впровадження інформаційних технологій дозволить створити якісно нову систему управління ЖКГ, а також систему регламентованого взаємодії з виконавчими органами державної влади. В основі повинна бути інформаційна система, яка дозволить подолати розрив між уже відносно розвиненою нормативною базою і правозастосовчої практикою, а також підвищити якість прийнятих рішень, соціальну захищеність населення та посилити контроль за житлово-комунальною сферою діяльності.
 
Інформаційні системи ЖКГ забезпечують підвищення оперативності надходження на диспетчерський пункт поточної інформації про стан об'єктів з метою швидкого реагування на проблемні ситуації.
 
Обробка інформації про технічний стан житлового фонду території - це облік споживання енергоносіїв та води, контроль технічних параметрів опалення, гарячого та холодного водопостачання, електропостачання, вентиляції, роботи ліфтового обладнання, контроль технологічної дисципліни, передача інформації в розрізі будинків, мікрорайонів, кварталів з метою розрахунку тарифів, прийняття рішень по капітальному ремонту та ін
 
Дистанційне керування об'єктами ЖКГ передбачає управління тиском і напругою в мережах, включення-виключення освітлення в під'їздах і внутрішньодворових територіях, контроль доступу в технічні приміщення.
 
Наслідки зміни тарифів, верстат на послуги ЖКГ можна прогнозувати за допомогою моделювання ситуацій.
 
Бухгалтерський облік і розрахунок оплати за комунальні послуги включає:
  • ведення обліку будинків, квартир;
  • управління особовими рахунками;
  • ведення поквартального обліку комунальних послуг та нормативів споживання;
  • нарахування субсидій та облік пільг (в сукупності і по кожному мешканцеві, вписаних в особовий рахунок) з можливістю зміни їх переліку користувачем;
  • групування будівель з метою зміни нормативів та інших параметрів для великої кількості квартир, оперативне виконання розрахунків в процесі таких змін;
  • ведення обліку доходів кожної сім'ї і нарахування субсидій у відповідності з цими даними;
  • розрахунок суми пільг (з можливістю її перерахунку у разі зміни законодавства) для кожного мешканця;
  • ведення історії нарахувань (перерахунок по попередніх періодів відповідно до існували тоді нормативами). 
В даний час автоматизація ЖКГ рухається в напрямку організації єдиних розрахунково-касових центрів (ЕРКЦ).
 
 
Основне призначення ЕРКЦ - розрахунок вартості комунальних послуг, автоматизація оплати комунальних послуг населенням в умовах дії договірних відносин між виробниками послуг ЖКГ.
 
Основними цілями створення ЕРКЦ є: 
  • формування бездотаційних системи ЖКГ на базі фінансового аналізу, контролю і обліку наявних ресурсів;
  • облік потоків платежів за комунальні послуги та управління документообігом;
  • контроль збирання платежів;
  • створення бази даних міського господарства, що включає всю інформацію про стан житлового фонду, про населення, квітах, субсидії, надані послуги. 
Найважливішими напрямками діяльності ЕРКЦ є:
  • оперативне централізоване обслуговування споживачів з оплати житлово-комунальних послуг;
  • підготовка та доставка населенню платіжних документів;
  • надання пільг та субсидій;
  • внесення коригувань в розрахунки при зміні тарифів, пільг та субсидій;
  • облік громадян, які мають заборгованість з оплати житла і комунальних послуг;
  • централізована інформаційно-аналітична підтримка адміністративних округів.
Централізація абонентського обслуговування населення на базі ЕРКЦ дозволила отримати ряд переваг: 
  • поліпшення контролю правильності зміни тарифів і нарахування плати за ЖКП, виключення різночитань документів і помилок їх тлумачення;
  • використання на території міста єдиної рахунок-квитанції, що вручається кожному платнику особисто;
  • підвищення оперативності поновлення інформаційної бази;
  • підвищення якості надання пільг за рахунок інтеграції інформаційної бази з базою даних служби соціального захисту населення.
 
Коментарі (2)
Иван Смольный1
07 Квітня 2013 p. 00:28
ЕРКЦ дело далеко не новое и довольно ужо давно испробованное. В теории все ОК! На практике - по разному. Очень похоже на реферат студента. Студент может и примерный , да только вот практики бы ему не помешало. Реалий "нюхнуть". А реалии таковы, что все благие намерения по централизации, автоматизации, усиления контроля и прочее, прочее, почему то приводят у одно место, где серой попахивает. Почему, ответ прост. Программы и мероприятия разрабатываются теоретиками в глаза не видевшими ни котелен, ни убитых подъездов, ни гнилых труб. Не полазавши в смердючем подвале, не померзнувши зимой в залитой
Иван Смольный1
07 Квітня 2013 p. 00:55
Не полазавши в смердючем подвале, не померзнувши зимой в залитой водой яме с порывом, ни отхвативши семиэтажного от абонента, и много еще прочих "ни", невозможно понять что же надо для полипшення та покращення в отрасли. В этом то и беда, что тупо перенося на ЖКХ модные управленческие стратегии, стройные и красивые внешне, но совершенно непригодные для системы ЖКХ по огромному ряду причин, компиляторы вместо пользы приносят вред, дезорганизуя пусть и странную, пусть и несовершенную, пусть насквозь пронизанную кумовством и коррупцией но реально работающую в условиях полной безнадеги систему ЖКХ. Не надо через колено ломать то что слаживалось и отшлифовывалось десятилетиями. Будет беда. Здесь необходима постепенность и пошаговость. Конкретно для каждой подотрасли, привлекая специалистов практиков. И деньги, большие деньги, огромные деньги. Без финансирования лучше оставить все как есть. Это как старый, иногда подтекающий сгон. Пока не трогаешь - держит. Решил подтянуть упс сорвал и потекло! Вывод. Прежде чем подтягивать и затягивать, стоит подумать, а что будет если сорвет?!