ГоловнаПублікаціїТранспортЗа відремонтовані дороги варто заплатити, - опитування

За відремонтовані дороги варто заплатити, - опитування

«Україна Комунальна» поцікавилась у своїх читачів, як вони оцінюють ініціативу уряду щодо введення платних автошляхів. Дивно, але не всі проти. Читайте, за що готові заплатити українські водії.
У дорожній галузі залишається актуальним питання будівництва та експлуатації автошляхів на платній основі. Спираючись на світовий досвід, в уряді запевняють, що впровадження такої практики в Україні, змінить ситуацію із жахливим станом автошляхів на краще. Згідно з Державною програмою активізації розвитку економіки на 2013 – 2014 роки, передбачена підготовка конкурсної документації та проведення концесійних конкурсів по 6 дорожніх об'єктах. Мова йде про Велику окружну автомобільну дорогу навколо Києва, дороги «Рівне-Броди-Львів-Краковець», «Харків-Щербаківка», «Одеса-Рені», «Ульянівка-Миколаїв-Херсон-Крим» і «Новомосковськ-Крим»
 
За словами голови «Укравтодору» Євгена Прусенка, ці проекти будуть готові не пізніше ніж через рік і запущені лише у випадку економічної доцільності. Попередньо, ціна проїзду таким автошляхами складатиме близько 30 копійок за кілометр для легкового автомобіля та до 1 гривні – для вантажного. Незважаючи на можливі ризики, зокрема, щодо рентабельності будівництва платних доріг, пан Прусенко зазначає, що за попереднім аналізом, проекти потрібно запускати обов'язково. «Так, це буде в перший час навантаження на державний бюджет, однак ми і так залучаємо кредити, не маючи можливості їх виплачувати», - переконує посадовець. 
 
Наразі ремонт та експлуатація доріг фінансуються з бюджету, а також з надходжень з акцизного збору і ввізних мит на нафтопродукти та транспортні засоби. Тим не менш, цих коштів виявляється недостатньо, адже за даними «Укравтодору», до критичної межі зношені 90% доріг. «Україна Комунальна» вирішила з’ясувати, чи вірять українці у те, що залучення нових джерел фінансування, - введення платних доріг, - зможе змініити ситуацію на краще. 
 
За даними опитування, яке минулого тижня проходило на інтерент-сторінках інформаційного агенства, більшість респондентів, - 48%, - зазначають, що ініційована урядом система платних доріг, ніщо інше, як здирництво. Окрім того, на думку опитаних, дороги однаково залишаться поганими. Інші 20% налаштовані більш позитивно, та прогнозують, що перші півроку дороги будуть дійсно кращими. Однак, щодо більш довгострокової дієвості даної системи респонденти не впевнені. Напротивагу, 18% громадян переконані, що платні дороги – це запорука їхньої якості, але лише у випадку прозорого викоритання коштів на їх утримання та ремонт. Готові оплачувати проїзд автошляхами лише 6% громадян, адже на думку опитаних, ремонт автомобіля коштує дорожче. Насамкінець, 8% респондентів у будь-якому випадку обиратимуть для користування безкоштовні траси. 
 
Втім, відвідувачі офіційної сторінки «України Комунальної» у соціальній мережі Facebook не поділяють думку респондентів інформаційного агентства. Якщо більшість останніх вважають введення плати за проїзд автошляхами здирництвом, то опитані у соцмережі, навпаки, не проти сплачувати за користування дорогами, якщо вони будуть у належному стані – «за» 46%. Але чверть респондентів категорично проти цієї ініціативи (25%). Згодні заплатити за проїзд автошляхами майже 17%, оскільки впевнені, що ремонт автомобіля коштуватиме дорожче. Лише 8,3% опитаних вірить, що нові платні автошляхи будуть кращі ніж інші, але недовго – не більше півроку. 4% планують маршрути своїх поїздок виключно по безоплатним автошляхам.
 
Слід зазначити, що це не перше опитування «України Комунальної» на тему платних доріг. Декілька місяців тому, ми цікавились думкою читачів, щодо необхідності їх впровадження. Тоді більшість респоднетів, а це понад 35%, висловились категорично проти. 
 
Подібне опитування стосовно умов, на яких громадяни готові платити за проїзд трасами, проводив портал інформаційно-консалтингового Центру транспортних стратегій. За словами експерта Центру Ігора Гошовського, з майже 1,4 тис. опитаних, а це переважно кияни, категоричну незгоду висловив кожен четвертий. Інші згодні, якщо є можливість для комфортної їзди зі швидкістю 140-160 км/год, або, приміром, якщо плата становитиме не більше 10 грн за одну поїздку.
 
Коментарі (0)