ГоловнаКоментаріБудівництвоДля «Київ-Сіті» в столиці місця немає

Для «Київ-Сіті» в столиці місця немає

Зводити «Київ-Сіті» на лівому березі планується або в районах Осокорки-Північні, озера Вирлиця, або а на правобережжі - на Одеській площі, Нижніх Теличках, Дніпровській набережній.

Ідея будівництва в столиці нового ділового району викликала відчутний резонанс. Забудовники й архітектори розійшлися в думках щодо географічного розташування майбутнього «Київ-Сіті».

Виявляється, його будівництво в спальних районах столичного лівобережжя може посилити транспортні затори на дорогах, а розміщення його на історичному правобережжі - завдасть шкоди унікальному ландшафту столиці.

Читайте також: Містобудівний кадастр скоротить поле для порушень закону

Зводити «Київ-Сіті» на лівому березі планується або в районах Осокорки-Північні, озера Вирлиця, або а на правобережжі - на Одеській площі, Нижніх Теличках, Дніпровській набережній.

Як раніше повідомляла «У.К.», орієнтовна вартість проекту складає 10 млрд дол., а площа нового ділового центру складе 100-240 га. Відомо, що про будівництво «Київ-Сіті» в столиці говорять ще з 2007 року. Тоді зводити бізнес-центр на Рибальському острові мала намір російська компанія Moscow City Group.

Актуальності цьому проекту після його презентації на минулому тижні в ході Київського інвестиційного форуму додало почасти і заява головного архітектора Києва Сергія Целовальника, який зазначив, що для будівництва ділового центру в районі Осокорки-Північні необхідно знести близько 200 житлових будинків. «З приводу цих будинків ще треба уточнити, але вони знаходяться нижче рівня підтоплення, тому їх доля так чи інакше вирішена», - заявляє головний архітектор.

Читайте також: Три кити розумної іпотеки

Однак бажання зменшити пасажиропотік за рахунок будівництва «Київ-Сіті» на лівому березі навряд чи вирішить багаторічну проблему із завантаженням мостів і метро столиці. Якщо зараз затори відбуваються через інтенсивний рух зі спальних районів лівобережжя до ділового центру, то в разі відкриття «Київ-Сіті» на лівому березі, транспортні розв'язки будуть завантажені у зворотному напрямку.

Спірним залишається питання доцільності будівництва «Київ-Сіті» на Дніпровській набережній. «Старий генплан Києва забороняв забудову київських пагорбів і островів, новий - дозволяє. Це суперечить одній з головних норм Європейської ландшафтної конвенції, яку Україна ратифікувала і прийняла як закон. Зокрема, у конвенції йдеться, що найціннішим у місті є неповторні ландшафти, оскільки вони визначають ідентичність народу. Знищуючи їх, ми знищуємо власну ідентичність» - заявляв ще 1,5 роки тому головний архітектор проекту «Київ-Сіті» Георгій Куровський.

На його думку, для того, щоб вибрати оптимальне місце для «Київ-Сіті» пропонується відійти від кільцевої структури забудови та врахувати місцеву специфіку. Виходячи з ландшафту міста, необхідно відмовитися від будівництва ділових і адміністративних офісів на лівому березі Києва.

Читайте також: Квадратні метри амбіцій

«Є два підходи до забудови міста: комплексний і системний. Перший використовується у Москві, оскільки він має радіально-кільцеву структуру, тобто можна створювати нові транспортні кільця, розв'язки. У Києві це неможливо, оскільки він на 100% ландшафтне місто: ландшафт був в основі його планування, визначав напрямок вулиць. Це місто можна розвивати тільки системно, визначаючи функціональне призначення кожної території і забудовуючи його відповідно з функціями: ділова, адміністративна, житлова і т.д. Все дуже просто: на діловій території виключається будівництво житлових об'єктів, а в спальних районах немає місця офісах», - зазначив архітектор в інтерв'ю «Інвест-газеті».

Наразі вибір за Київрадою, яка повинна розуміти, що вірне розміщення великого ділового центру дозволить у майбутньому не допустити величезних бюджетних витрат на будівництво мостів та транспортних розв'язок. Альтернативним варіантом будівництва «Київ-Сіті» може стати територія також на правому березі вздовж долини р.Либідь, площа якої становить близько 90 га, впевнені експерти

«Осокорки - спальний район. З одного боку - будівництво ділового центру дозволить розвинути цей район, з іншого - може погіршити ситуацію. Місця для нормальних доріг немає, і все доведеться робити з нуля. Знову ж таки - мости. Навряд в проекті врахована необхідність будівництва нового моста. Сьогоднішні мости не впораються з новим навантаженням. Непоганий варіант  з розміщенням об’єктів на Теличка і Дніпровській набережній. Хоча, якщо ми хочемо зберегти Видубицьке озеро, то там мало місця. Аналогічна ситуація на Теличці: під час будівництва ділового центру там доведеться виносити промислові підприємства. Питання будівництва нового ділового центру дуже непросте і вимагає зваженого підходу», - вважає генеральний директор Global Solutions  Сергій Тумасов.

Сергій Купін

 
Коментарі (0)