ГоловнаПублікаціїБлагоустрій«Дорожня» реформа: управління регіонам, контроль масам

«Дорожня» реформа: управління регіонам, контроль масам

Захист доріг від передчасного руйнування, реформування «Укравтодору» та створення і наповнення Дорожніх фондів – таким є ТОП пріоритетів розвитку дорожньої галузі на найближчі три роки. Мінінфраструктури оприлюднило проект Дорожньої карти.

Про реформування дорожньої галузі у Міністерстві інфраструктури говорять вже не перший день. У квітні під гаслом «Європейські дороги – наша мрія і наша мета» відомство презентувало проект реформ, у якому акцентувало увагу на децентралізації системи управління автомобільними дорогами, розвитку конкуренції, запровадженні незалежного контролю якості робіт, забезпеченні належного фінансування, будівництві за сучасними технологіями та розвитку платних доріг.

«Глобальний проект реформи дорожнього господарства охоплює не тільки реформу «Укравтодору», а й зміни технології будівництва експлуатації доріг в купі зі змінами системи управління дорожнім господарством і його фінансування», - наголошував Міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, обіцяючи, що з реформуванням дорожньої галузі українці отримають можливість відчути «європейські дороги під колесами автомобіля» вже у найближчі роки.
 
Днями з’явилася і сама Дорожня карта розвитку дорожньої галузі на 2015-2017 роки - детальний план роботи профільного департаменту Мінінфраструктури з чітко окресленими проблемами, конкретними кроками та механізмами їхнього вирішення і термінами виконання. Її було оприлюднено на сайті Мінінфраструктури для обговорення з громадськістю та профільними асоціаціями 15 червня. У відомстві переконані - такий крок забезпечить прозору роботу Міністерства та надасть громадськості можливість відслідковувати та контролювати виконання запланованих ним робіт. 
 
«Це вже друга дорожня карта нашого департаменту. Для нас дуже важливо, щоб наші плани дій були узгоджені з очікуваннями громадян та потребами бізнес-спільноти. План дій по дорожній галузі - це черговий крок до повної відкритості Міністерства та чітке бачення того, де ми зараз і куди рухаємося», - прокоментував подію директор Департаменту стратегічного розвитку дорожнього ринку та автомобільних перевезень Роман Хміль.
 
Так, згідно з планом  розвитку дорожньої галузі, у найближчу трирічку пріоритетними для Міністерства будуть три завдання – захист доріг від передчасного руйнування, реформування «Укравтодору» та ПАТ ДАК «Автомобільні дороги України», створення Дорожніх фондів та їхнє наповнення. 
 
При чому як таких швидких перемог за цими напрямами не передбачається. Впродовж поточного місяця відомство орієнтується, головним чином, на зрушення у забезпеченні прозорості та відкритості роботи Міністерства. Зокрема, до них зараховують створення, затвердження та опублікування самої Карти, відкриття інформації щодо ремонту доріг та поширення інфографіки та мультика зі стратегією та планом подальших дій відомства. 
 
Першочерговим із заявлених напрямків є започаткування моделі контролю якості виконання ямкового ремонту доріг європейськими компаніями, розроблення та подання до Кабінету Міністрів проектів змін до діючих нормативно-правових актів у сфері вагового контролю транспортних засобів та реалізація першого концесійного проекту будівництва автомобільної дороги Львів-Краковець. За прогнозами Мінінфраструктури, виконання цих заходів заплановане до кінця року.

 
Серед стратегічних планів, виконання яких розтягнеться і на наступний рік, перш за все варто виділити децентралізацію системи управління дорожнім господарством, початок якій було покладено ще у 2013 році з реєстрацією у Верховній Раді проекту Закону №0954 «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реформування системи управління автомобільними дорогами загального користування». Прийняття цього документу дасть можливість Мінінфраструктури передати дороги місцевого значення у власність місцевим органам влади і тим самим виконати положення Коаліційної угоди. Це стане у свою чергу початком для роздержавлення ПАТ ДАК «Автомобільні дороги України» та непрофільних активів «Укравтодору», створення нової Служби Державних автомобільних доріг України. У відомстві сподіваються, що відповідний законопроект буде прийнятий парламентарями до кінця року. Наразі до нього вручено таблицю поправок до другого читання.
 
Натисніть для збільшення
 
Паралельно з децентралізацією управління у Мінінфраструктури планують провести «апгрейд» фінансування дорожньої галузі. Зокрема, створити Державний та Територіальний фонд, запровадити плату для вантажного транспорту за користування дорогами, підняти ставки на підакцизні товари (останні заходи сприятимуть наповненню цих фондів). Наближатимуться до реалізації поставленої мети шляхом розробки та подання відповідних законодавчих актів, орієнтовно, починаючи з вересня цього року.
 
Натисніть для збільшення
 
Окрім цього, приділятиметься увага розвитку існуючої та перспективної мережі автомобільних доріг, забезпеченню належної якості проектних та дорожньо-будівельних робіт, а також розвитку інфраструктури на умовах державно-приватного партнерства, концесій, тощо. Так, до кінця року Міністерство планує переглянути Державну цільову економічну програму розвитку автомобільних доріг на 2013-2018 роки, внести до неї зміни, або ж розробити нову програму; розпочати запровадження довгострокових контрактів FIDIC для будівництва автомобільних доріг; та проаналізувати існуюче законодавство на предмет перепон для впровадження ДПП.
 
Як вже зазначалося, щодо вжиття тих чи інших заходів передбачається інформування громадськості задля забезпечення прозорості роботи Міністерства та фінансових витрат. Зокрема, висвітлення у пресі планів та інформації про хід відповідних робіт, публікація щоквартальних фінансових даних, залучення громадськості до обговорень.
 
Примітно, опісля обговорення громадськістю, допрацьована карта з урахуванням усіх побажань та пропозицій буде також доступна в онлайн-режимі на постійній основі. З першим варіантом детальніше можна ознайомитися тут.
 
Анастасія Люк
 
Коментарі (0)