ГоловнаПублікаціїАналітика Як не оплачувати послуги ЖКГ

Як не оплачувати послуги ЖКГ

На комунальних послугах можна заощадити, або й зовсім не платити, і при цьому не боятися штрафних санкцій.

Плата за відсутність

Споживач має право не платити за житлово-комунальні послуги. Проте лише у випадку його тимчасової відсутності у квартирі: відпустки або тривалого відрядження. Це закріплено статтею 20 закону «Про житлово-комунальні послуги».

Однак для того, щоб вимагати проведення перерахунку від комунальних служб, необхідно надати документальне підтвердження відсутності мешканців. Для цього необхідно перед від'їздом письмово повідомити ЖЕК. У заяві вказати термін, протягом якого у будинку ніхто не буде споживати комунальні послуги. Якщо попередити жилконтору про від'їзд заздалегідь не вдалося, то споживач має право звернутися із заявою про необхідність проведення перерахунку протягом календарного місяця. У цьому випадку, ЖЕКу також буде потрібно документальне підтвердження: квитки, відрядні листи. Заяву бажано зареєструвати в двох примірниках, аби один з них залишити собі.

На чому можна заощадити?

Істотно заощадити на квартирній платі можна, виписавши тих, хто фактично не живе в квартирі. Кожна з таких «мертвих душ» щомісяця обходиться в кілька десятків гривень. Крім того, чим менше мешканців у квартирі, тим простіше отримати субсидію на компенсацію частини квартплати державою. Розраховувати на неї можуть лише ті, у кого рахунки за комунальні послуги перевищують 15% сукупного доходу сім'ї.

У разі, якщо хтось із членів сім'ї тимчасово не живе за місцем реєстрації, щоб заощадити, не обов'язково виписувати такого мешканця. Досить, надати в ЖЕК довідку з місця тимчасового проживання, роботи, лікування, навчання, проходження військової служби, перебування у місцях позбавлення волі. Після цього людину, яка тимчасово не проживає за конкретною адресою не будуть враховувати при нарахуванні квартплати.

Рахуємо літри

Якщо поставити лічильники на воду, можна економити від 200 грн на рік. Адже вимірювальні прилади позбавлять вас від необхідності платити за неекономних сусідів і втрати в загальних мережах, які сягають близько 50%. Альтернативою індивідуальному лічильнику може стати загальнобудинковий. У цьому випадку вартість води розподіляють серед всіх мешканців у залежності від площі квартир або кількості проживаючих. Це менш економний варіант, але в будь-якому випадку платити доведеться менше. Адже на практиці навіть сім'я з трьох осіб не завжди витрачає за місяць ту норму, яка вирахувана чиновниками на одну людину і закладена в тариф.

А можна не платити?

Споживач не повинен оплачувати неякісні послуги, або платити за період, коли вони або надавалися не в повному обсязі, або взагалі не надавалися. Тобто, якщо в квартирі холодно або з гарячого крану тече холодна вода, можна або взагалі не платити, або вимагати перерахунок.

Коли послуга вважається якісною? Опалювальний сезон повинен розпочинатися, коли середня температура на вулиці протягом трьох діб не перевищує 8 C, рішення про його початок приймають місцеві органи самоврядування. Причому теплопостачання повинно бути безперебійним протягом всього опалювального сезону.

Читайте також: Як знизити плату за «комуналку»?

Температура повітря в житлових приміщеннях повинна становити +18 C (у кутовій кімнаті +20 C). Тобто на оплату впливає не те, наскільки теплі батареї, а наскільки тепло в приміщенні. І якщо температура нижча вказаної норми - споживач може вимагати зниження плати на 5% за кожен градус відхилення від 18 C до 12 C в житлових приміщеннях (з 20 C до 14 C - в кутових кімнатах). Якщо ж температура впаде нижче 12-14 C відповідно, споживач має повне право взагалі не платити. Нагадаємо, коридор, ванна і кухня житловими приміщеннями не є. Проте є одне «але». Якість послуги централізованого опалення повинна відповідати нормативній температурі повітря при дотриманні двох умов: споживач повинен утеплити свою квартиру - заклеїти вікна, або наприклад, замінити старі вікна і двері на склопакети, а балансоутримувач будинку - застосувати заходи з утеплення місць загального користування будинку, наприклад, під'їздів . Якщо одна або обидві умови не виконуються, на перерахунок розраховувати вже не варто. Якщо опалювальний сезон розпочався із запізненням більш ніж на три дні, місячний тариф за тепло знижується на 3,3% за кожен «нетопленій» день. Тобто доба при холодних батареях попросту не оплачуються.

Температура гарячої води в крані має бути не нижче +50°С і не вище +7°С. Якщо температура води через дві хвилини після відкриття гарячого крану не вище 45-49°С - оплата зменшується на 10% на весь час відхилення від норми; не вище 40-44°С - оплата зменшується на 30% на весь час відхилення від норми; нижче 40°С - за воду платимо як за холодну. Температуру можна виміряти звичайним ртутним або спиртовим термометром: просто підставити під струмінь води склянку і опустити в нього градусник. Для цього потрібно запросити представника ЖЕКу і скласти акт-претензію, у якому вказати терміни і види порушень. Пам'ятайте, що комунальник повинен з'явитися у вас не пізніше 2 робочих днів після виклику. А протягом 5 днів після складання акту вам зобов'язані зробити перерахунок або письмово обгрунтувати відмову.

Якщо ЖЕК відмовив вам або його представник так і не прийшов, акт-претензія вважається дійсною, якщо її підписали як мінімум два сусіди. Озброївшись цим документом, можна скаржитися в райадміністрацію або міське управління захисту прав споживачів. Якщо і це не допомогло, необхідно звертатися до суду.

 
Коментарі (0)