ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.», юрист Андрій Осадчий.

Питання 1:

Які дії голови ОСББ, якщо мешканець 1-ого поверху, посилаючись на шум, вимагає розірвання договору оренди з ліфтовою організацією, яка орендує нежитлове підвальне приміщення семиповерхового будинку?

Відповідь експерта:

Очевидно, що договір оренди нежитлового підвального приміщення з ліфтовою організацією підписувався не мешканцем 1-го поверху, а підписувався та укладався від імені ОСББ головою. Відтак, рішення про розірвання такого договору можуть прийняти лише загальні збори мешканців ОСББ, якщо у мешканця 1-го поверху є достатні докази перевищення шуму (акти – заміри санепідемстанції, акти-висновки компетентних органів тощо).

Питання 2:

На нашій прибудинковій території встановлено більше 10 МАФів прямо перед вікнами і 5 точок виносної торгівлі на тротуарі (фрукти-овочі). Ніяких офіційних дозволів на встановлення у них немає. З нас продовжують стягувати плату за обслуговування території, яка завалена їхіми ящиками і сміттям. Куди можна звернутися і на які нормативно-правові акти послатися?

Відповідь експерта:

Згідно із Законом України "Про житлово-комунальні послуги" (ст. 19) відносини у сфері житлово-комунальних послуг регулюються виключно на договірних засадах. Це означає, що кожна із сторін має право вимагати укладення такого договору, у тому числі і в судовому порядку. Згідно ст. 18 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" встановлена певна чітко виписана процедура складання акта-претензії за неякісні житлово-комунальні послуги. Лише належним чином оформлений акт – претензія визнається дійним і є підставою для перерахунку платежів.

Питання 3:

Підкажіть, будь ласка, чи повинні мешканці 1-их поверхів багатоповерхового будинку платити за освітлення ліфта? Де це зазначено?

Відповідь експерта:

Згідно п. 2 Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків, споруд, прибудинкової території, затвердженому постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року тариф на послуги розраховується окремо за кожним будинком залежно від запланованих кількісних показників послуг, що фактично повинні надаватися для забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій з урахуванням переліку послуг згідно з додатком до цього Порядку. Згідно п. 11 цього Порядку при нарахування плати за технічне обслуговування ліфтів враховується сумарна загальна площа квартир (житлових приміщень у гуртожитку), нежитлових приміщень у житловому будинку (гуртожитку) (крім квартир першого поверху).

Питання 4:

На обслуговування нашого підприємства складається гуртожиток, який знаходиться на балансі державного підприємства. За несплату послуг ЖКГ (тепло, прибирання території) судовим наказом з боржника було стягнуто борг, але виконавча служба повернула наказ без виконання т.к. у боржника не виявлено офіційного доходу і майна. Питання: чи можна притягти до відповідальності балансоутримувача, враховуючи що договір між ним і боржником не укладався? І як взагалі стягнути в такому разі борги?

Відповідь експерта:

Якщо Ви вже отримали судовий наказ про стягнення боргу з фізичної особи – мешканця гуртожитку, то у виконавчому провадженні він є боржником, а Ваше підприємство – стягувачем. У постанові про повернення виконавчого документа стягувачеві державним виконавцем повинен бути вказаний строк (1 рік), протягом якого Ви маєте право знову подати цей судовий наказ на примусове виконання. Правових підстав для переведення боргу фізичної особи на балансоутримувачу гуртожитку не вбачається.

Питання 5:

Працюю в системі ЖКГ з 1995 року, відповідно - 19 років. Тоді за законом, через 10 років, надавалася житлоплоща. Який закон діє зараз, які терміни роботи в ЖЕКу, щоб отримати зароблене ЗА ЗАКОНОМ?

Відповідь експерта:

Ви не зовсім точно зрозуміли підстави отримання службового житла у власність. Згідно п. 2 Положення про порядок надання службових жилих приміщень і користування ними в Українській РСР  службові  жилі  приміщення  призначаються  для   заселення громадянами,  які  у  зв'язку  з  характером  їх трудових відносин повинні проживати за місцем роботи або поблизу від нього. Через це зазначені   приміщення   повинні   знаходитися   у   безпосередній  близькості від дільниці,  яка  ними  обслуговується  (їх  робочого  місця). Працівників та членів їх сімей згідного цього Положення, які пропрацювали 10 та більше років, не може бути виселено без надання іншого приміщення. Якщо ж підприємство, на якому Ви працюєте, веде житлове будівництво, або прийняло рішення про приватизацію відомчого службового житлового фонду, то відповідні питання вирішуються в порядку черги на житло та колективного договору.

Питання 6:

У нас кооперативний будинок. Як вірно організувати службу консьєржів і чи є якісь законні важілі впливу на тих, хто проти цього.

Відповідь експерта:

Як правило, органами  управління  житлово-будівельного  кооперативу є  загальні збори членів кооперативу і правління кооперативу. Тому рішення про впровадження консьєржів та оплати їхньої праці можуть прийняти як загальні збори ЖБК, так і правління, якщо Статут Вашого ЖБК наділив правління такими повноваженнями. Якщо рішення загальних зборів буде прийнято більшістю голосів, або правління прийме рішення про запровадження служби консьєржів у відповідності із повноваженнями із дотриманням процедури – ці рішення будуть обов’язкові для виконання всіма пайщиками ЖБК.

Питання 7:

Підкажіть, будь ласка, як і що необхідно виконати, щоб встановити індивідуальний лічильник опалення. Будинок багатоповерховий, лічильник теплової енергії на будинок встановлений, але за своїми спостереженнями зробив висновок, що оплачую за тепло квартири не за температурою навколишнього середовища (на вулиці спека і батареї гарячі). Знайомі підказали, щоб сам регулював температуру в квартирі. Скористався порадою, але змін в оплаті за тепло не помітив.

Відповідь експерта:

Для встановлення квартирного лічильника тепла необхідно наступне:

у балансоутримувача будинку або ж у теплопостачальної організації отримати технічні умови (ТУ), які пред'являються на установку теплового лічильника. Порядок отримання ТУ у кожному місті може відрізнятися;

здійснюється розробка проекту організацією яка має ліцензію на даний вид діяльності згідно виданих технічних умов;

виконується монтаж лічильника, причому на цьому етапі необхідно дотримуватися розробленого раніше проекту;

укладається договір з тим, хто постачає теплову енергію у будинок, про теплопостачання, про саму оплату за спожиту енергію, яка вираховується відносно показникам з самого лічильника.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (1)
Sergiy
07 Липня 2014 p. 11:49
Щодо питання 7. В останньому абзаці відповіді експерта допущена неточність. Оскільки чинне нормативно -правове поле не передбачає постачання( купівлі - продажу) теплової енергії як товару, в окремі квартири.