ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.» Ігор Скоропад.
 
Питання 1:
 
Голова ОСББ відмовляється переоформити особовий рахунок на квартплату (потрібно для оформлення субсидії). Квартира приватизована, співвласники: я, мій батько та мати. Останні в квартирі не прописані. Усі інші інстанції - РЕС, газова та водоканал - рахунки переоформили, залишилось тільки ОСББ. Чи має право Голова ОСББ так вчиняти? 
 
Відповідь експерта:
 
Для голови ОСББ є головний показник – це співвласники квартири. З питання не можна зрозуміти, на кого потрібно переоформити рахунок.
 
Питання 2:
 
На основі яких нормативних законів здійснена самовільна забудова загального балкону 1/2 площі у 9-поверховому будинку сусідами? У результаті такої «самодіяльності» виникає проблема сушіння одягу. Куди звернутися стосовно вирішення цієї проблеми? Я зверталася у ЖКГ: у протоколі відмітили і зобов’язали сусідів знести, проте практично нічого не зроблено.
 
Відповідь експерта:
 
Зверніться до постійної депутатської комісії з питань містобудування та архітектури. Крім того, при виконкомі повинна бути адміністративна комісія, можливо, є комісія з благоустрію або архітектурно-будівельна інспекція. До них також можна звернутися з цим питанням.
 
Питання 3:
 
Наш будинок обслуговує приватний ЖЕК. Останні два місяці, окрім суми за обслуговування будинку, згідно із затвердженим тарифом, ЖЕК ставить таку статтю – «затрати ЖСК» та «додаткові витрати». Це, зі слів працівників ЖЕКу, «втрати» гарячої води за кілька років. Суму з півмільйона, ЖЕК розкидав по 242 грн на усі квартири. Я цю суму не заплатила, але в наступній квитанції, в мене вже з’явився борг, і ГІОЦ, який квитанції друкує, виставив мені суму за обслуговування будинку без урахування знижки за сплату до 20 числа. Чи має право ЖЕК робити такі нарахування? Чому я повинна переплачувати за обслуговування будинку, якщо я вчасно сплачую до 20 числа?!
 
Відповідь експерта:
 
Читайте уважно договір. У ньому повинно бути визначено порядок та розміри сплати всіх платежів.
 
Питання 4: 
 
У нас на квартиру стоїть лічильник теплової енергії. Як перераховувати показники лічильника в гігокалоріі? Теплокомуненерго рахує один до одного (1 одиниця по лічильнику за 1 гігокалорію). Чи правильно це?
 
Відповідь експерта:
 
Подивіться паспорт на свій лічильник. Там повинні бути вказані всі його технічні характеристики, в тому числі одиниця рахування споживання тепла. 
 
Питання 5:
 
Скажіть, чи має право ЖЕК вимагати укладення договору на вивіз ТПВ (приватний сектор) не за фактом проживання, а за пропискою?. Адже, спираючись на цей договір, і розраховується субсидія. Відповідно до постанови №752 п. 2,3, надання субсидій має бути за фактом проживання, в даному випадку живе 2 людини, а прописано - 8.
 
Відповідь експерта:
 
Законом України №888-VIII визначено, що громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою. У разі якщо особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором. Таким чином, ваші прописані інші 6 чол. зобов’язані визначитися протягом одного місяця зі своїм місцем проживання та реєстрацією. 
 
Питання 6:
 
До нашого будинку звернулася компанія (юридична особа) з іншого міста з метою допомоги створити ОСББ. При цьому вона пропонує інвестувати свої власні кошти (які ми не будемо повертати) в розміри 480 тис. грн у наш будинок. У подальшому на утримання будинку і прибудинкової ділянки нашого ОСББ ми щомісяця будемо сплачувати 12%. Поясніть мені, це не шахрайство?
 
Відповідь експерта:
 
Попросіть від цієї юрособи письмовий договір (угоду, тощо) та ретельно вивчіть його. Тоді і зробите висновки.

Новини по темі
 
Коментарі (2)
Коля Пухов
23 Лютого 2016 p. 17:53
На кожній платіжці жирним шрифтом надруковано: "Всі дані правої і лівої частин рахунку повинні збігатися". ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Водночас, "Київгаз" та "Євро-реконструкція" вже котрий місяць не дотримуються цього правила, тобто, зазначають дані лише у лівій частині рахунку, а права частина рахунку залишається порожньою. Робиться це, очевидно, навмисно з метою подальших шахрайств та зловживань, оскільки, дивлячись на праву частину рахунку, не зрозуміло, чому споживач заплатив ту чи іншу суму.
Коля Пухов
23 Лютого 2016 p. 18:13
Багато публікацій цього сайту містять майже неприховану агітацію укладати договори з державними юридичними особами. Наприклад, стосовно надання комунальних послуг. То мабуть кожному треба наперед знати , чого варті такі договори. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------По-перше, Договір між двома сторонами напрацьовується спільно цими сторонами, а не пред"являється у готовому вигляді однією стороною іншій, як ультиматум. По-друге: у Договорі обов"язково повинний бути пункт про те, що якщо надавач компослуги зазначить у платіжці, що споживач має борг, а споживач доведе, що цього боргу не має, то надавач повинен оплатити споживачу усі витрати, пов"язані з доведенням відсутності боргу (витрачений час, оплата проїзду, ксерокопіювання, поштові витрати і т.д.) та компенсувати моральну шкоду. Неправдиве повідомлення про борг є не чим іншим, як спробою обікрасти споживача, але комунальники чомусь вважають , що за цю спробу для них не існує відповідальності. По-третє,кожна держустанова (юридична особа) регулярно проходить процедуру так званої ліквідації -- після переобліку держустанова змінює код ЄДРПОУ. При цьому всі укладені договори з "ліквідованою" держустановою стають не дійсними. Тобто, таке узаконене шахрайство, як "ліквідація" держустанови , швидко зробить ваш договір пустим папірцем у випадку, якщо держустанова його не збирається виконувати.