ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
Як вирішувати комунальні проблеми?
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.» Ігор Скоропад.
 
Питання 1:
 
Голова ОСББ відмовляється переоформити особовий рахунок на квартплату (потрібно для оформлення субсидії). Квартира приватизована, співвласники: я, мій батько та мати. Останні в квартирі не прописані. Усі інші інстанції - РЕС, газова та водоканал - рахунки переоформили, залишилось тільки ОСББ. Чи має право Голова ОСББ так вчиняти? 
 
Відповідь експерта:
 
Для голови ОСББ є головний показник – це співвласники квартири. З питання не можна зрозуміти, на кого потрібно переоформити рахунок.
 
Питання 2:
 
На основі яких нормативних законів здійснена самовільна забудова загального балкону 1/2 площі у 9-поверховому будинку сусідами? У результаті такої «самодіяльності» виникає проблема сушіння одягу. Куди звернутися стосовно вирішення цієї проблеми? Я зверталася у ЖКГ: у протоколі відмітили і зобов’язали сусідів знести, проте практично нічого не зроблено.
 
Відповідь експерта:
 
Зверніться до постійної депутатської комісії з питань містобудування та архітектури. Крім того, при виконкомі повинна бути адміністративна комісія, можливо, є комісія з благоустрію або архітектурно-будівельна інспекція. До них також можна звернутися з цим питанням.
 
Питання 3:
 
Наш будинок обслуговує приватний ЖЕК. Останні два місяці, окрім суми за обслуговування будинку, згідно із затвердженим тарифом, ЖЕК ставить таку статтю – «затрати ЖСК» та «додаткові витрати». Це, зі слів працівників ЖЕКу, «втрати» гарячої води за кілька років. Суму з півмільйона, ЖЕК розкидав по 242 грн на усі квартири. Я цю суму не заплатила, але в наступній квитанції, в мене вже з’явився борг, і ГІОЦ, який квитанції друкує, виставив мені суму за обслуговування будинку без урахування знижки за сплату до 20 числа. Чи має право ЖЕК робити такі нарахування? Чому я повинна переплачувати за обслуговування будинку, якщо я вчасно сплачую до 20 числа?!
 
Відповідь експерта:
 
Читайте уважно договір. У ньому повинно бути визначено порядок та розміри сплати всіх платежів.
 
Питання 4: 
 
У нас на квартиру стоїть лічильник теплової енергії. Як перераховувати показники лічильника в гігокалоріі? Теплокомуненерго рахує один до одного (1 одиниця по лічильнику за 1 гігокалорію). Чи правильно це?
 
Відповідь експерта:
 
Подивіться паспорт на свій лічильник. Там повинні бути вказані всі його технічні характеристики, в тому числі одиниця рахування споживання тепла. 
 
Питання 5:
 
Скажіть, чи має право ЖЕК вимагати укладення договору на вивіз ТПВ (приватний сектор) не за фактом проживання, а за пропискою?. Адже, спираючись на цей договір, і розраховується субсидія. Відповідно до постанови №752 п. 2,3, надання субсидій має бути за фактом проживання, в даному випадку живе 2 людини, а прописано - 8.
 
Відповідь експерта:
 
Законом України №888-VIII визначено, що громадянин України, а також іноземець чи особа без громадянства, які постійно або тимчасово проживають в Україні, зобов’язані протягом тридцяти календарних днів після зняття з реєстрації місця проживання та прибуття до нового місця проживання зареєструвати своє місце проживання. Реєстрація місця проживання здійснюється тільки за однією адресою. У разі якщо особа проживає у двох і більше місцях, вона здійснює реєстрацію місця проживання за однією з цих адрес за власним вибором. Таким чином, ваші прописані інші 6 чол. зобов’язані визначитися протягом одного місяця зі своїм місцем проживання та реєстрацією. 
 
Питання 6:
 
До нашого будинку звернулася компанія (юридична особа) з іншого міста з метою допомоги створити ОСББ. При цьому вона пропонує інвестувати свої власні кошти (які ми не будемо повертати) в розміри 480 тис. грн у наш будинок. У подальшому на утримання будинку і прибудинкової ділянки нашого ОСББ ми щомісяця будемо сплачувати 12%. Поясніть мені, це не шахрайство?
 
Відповідь експерта:
 
Попросіть від цієї юрособи письмовий договір (угоду, тощо) та ретельно вивчіть його. Тоді і зробите висновки.
 
Коментарі (2)
Коля Пухов
23 Лютого 2016 p. 17:53
На кожній платіжці жирним шрифтом надруковано: "Всі дані правої і лівої частин рахунку повинні збігатися". ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Водночас, "Київгаз" та "Євро-реконструкція" вже котрий місяць не дотримуються цього правила, тобто, зазначають дані лише у лівій частині рахунку, а права частина рахунку залишається порожньою. Робиться це, очевидно, навмисно з метою подальших шахрайств та зловживань, оскільки, дивлячись на праву частину рахунку, не зрозуміло, чому споживач заплатив ту чи іншу суму.
Коля Пухов
23 Лютого 2016 p. 18:13
Багато публікацій цього сайту містять майже неприховану агітацію укладати договори з державними юридичними особами. Наприклад, стосовно надання комунальних послуг. То мабуть кожному треба наперед знати , чого варті такі договори. ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------По-перше, Договір між двома сторонами напрацьовується спільно цими сторонами, а не пред"являється у готовому вигляді однією стороною іншій, як ультиматум. По-друге: у Договорі обов"язково повинний бути пункт про те, що якщо надавач компослуги зазначить у платіжці, що споживач має борг, а споживач доведе, що цього боргу не має, то надавач повинен оплатити споживачу усі витрати, пов"язані з доведенням відсутності боргу (витрачений час, оплата проїзду, ксерокопіювання, поштові витрати і т.д.) та компенсувати моральну шкоду. Неправдиве повідомлення про борг є не чим іншим, як спробою обікрасти споживача, але комунальники чомусь вважають , що за цю спробу для них не існує відповідальності. По-третє,кожна держустанова (юридична особа) регулярно проходить процедуру так званої ліквідації -- після переобліку держустанова змінює код ЄДРПОУ. При цьому всі укладені договори з "ліквідованою" держустановою стають не дійсними. Тобто, таке узаконене шахрайство, як "ліквідація" держустанови , швидко зробить ваш договір пустим папірцем у випадку, якщо держустанова його не збирається виконувати.