ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то в опалювальний сезон батареї у квартирі холодні, то рахунки за спожиті послуги лякають астрономічними цифрами. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На питання відповідає юрист Юрій Білоус.

Питання 1:

Мені потрібно прописати дитину, але у мене заборгованість за квартиру. До кого мені слід звернутися?

Відповідь експерта:

Відповідно до приписів ч. 4 ст. 29 Цивільного кодексу України, місцем проживання особи, яка не досягла десяти років, є місце проживання її батьків або одного з них, з ким вона проживає. З досягненням дитиною 14 років, вона може проживати і в тому місці, в якому жодний з батьків не зареєстрований.

Таким чином, наявність боргу за квартирну плату не може бути перешкодою для реєстрації Вашої дитини. Так, сплачувати за житлово-комунальні послуги є Вашим обов'язком, відповідно до п. 5, ч. 3 ст. 20 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", однак наявність боргу не може бути причиною відмови у реєстрації Вашої дитини за місцем проживання. Житлово-експлуатаційна контора має законне право витребовувати заборгованість у судовому порядку.

Перелік документів, необхідних для реєстрації Вашої дитини за місцем проживання:

- письмова заява батьків про реєстрацію дитини. Діти від 15 до 18 років подають заяву особисто;

- свідоцтво про народження дитини, а при досягненні дитиною 16-ти років - паспорт;

- квитанція про сплату державного мита;

- у випадку реєстрації батьків за різними адресами, другий з батьків повинен надати довідку із ЖЕКу за місцем свого проживання про те, що по даній адресі дитина не зареєстрована, також від другого із батьків потребується заява про те, що він (вона) не заперечує проти реєстрації дитини за адресою першого з батьків;

- у випадку не першої реєстрації дитини, треба надати два екземпляра талону зняття з реєстрації з колишнього місця проживання.

Питання 2:

Підкажіть, будь ласка, чи немає яких-небудь вакансій по роботі в ЖЕКу.

Відповідь експерта:

Щодо вакансій у житлово-експлуатаційних конторах, то їх наявність можливо знайти на інтернет-сайтах з пошуку роботи або використовуючи старий спосіб, який в народі називають, "сарафанним радіо". Але перед цим, Вам потрібно зрозуміти в першу чергу для себе, що спонукало Вас вибрати напрям розвитку кар'єри саме у ЖЕКу.

Зазвичай, це складна та невдячна робота, зважаючи на стан житлово-комунального господарства України, високим рівнем тарифів, який і в подальшому має тенденцію до збільшення та незадоволеністю населення рівнем послуг, які надаються. Але в одному Ви можете бути впевнені, після досвіду роботи у ЖЕКу, рівень Вашої стриманності, стресостійкості та складного, але цікавого досвіду, вийде на значно вищий рівень у порівнянні з тим, з яким Ви прийдете працювати на одну з вакантних посад у ЖЕКу. Варто додати, що однією з переваг роботи в ЖЕКу, переважно є його знаходження у тому районі, де Ви проживаєте, що значно збереже Ваш час зранку, під час обідньої перерви та ввечері.

Питання 3:

Чи можу я відключитися від центрального опалення у зв'язку з різким підвищенням тарифів?

Відповідь експерта:

Пунктом 25 «Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення» передбачено, що відключення споживачів від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води здійснюється у порядку, що затверджується центральним органом виконавчої влади з питань житлово-комунального господарства.

У випадку бажання особи відмовитись від подачі опалення виключно у його помешкання, буде необхідно, по-перше, повідомити власника будинку (якого ще треба знайти), розірвати договір з виконавцем послуги (якщо такий існує), забезпечити виконання ряду технічних вимог по процедурі відключення, так як у переважній більшості будинків опалення подається централізовано і втручання щодо окремих елементів викличе корегування всієї системи опалення всього будинку. Виходячи з цього, у «Порядку відключення окремих приміщень житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання» в редакції від 27.10.2009 р., яка затверджена наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 06.11.2007 р., № 169 було передбачено, що відключення від системи центрального опалення здійснюється лише при умові відключення всього будинку.

Зазвичай, виконання цих, на перший погляд простих речей, таких як повідомлення власника, розірвання договору з постачальником є можливими, але на практиці часто ці питання законним шляхом вирішити складно і в нашій державі вирішення вказаного потребує здійснення корупційних дій на місцевому рівні. Виходячи з цього, необхідно нагадати, що в України діє Закон України "Про засади запобігання та протидії корупції" та Кримінальний кодекс України.

Вирішенням даної проблеми може стати придбання економних обігрівачів, встановлення кондиціонерів чи інших обігрівальних пристроїв, що стане більш оптимальним варіантом.

Також варто додати, що вищевказаним Порядком фактично було введено заборону на розпорядження своїм майном, що протирічить ч. 1 ст. 321 Цивільного кодексу України, згідно із якою, право власності є непорушним. Ніхто не може бути протиправно позбавлений цього права чи обмежений у його здійсненні. Вирішувати питання відключення від центрального опалення можливо і у судовому порядку.

Питання 4:

Проживаю у 4-хповерховому будинку. 1/2 будинку орендує обласний спорткомітет. У будинку ніколи не проводився капремонт, внаслідок чого у нього аварійний стан даху. На всіх інстанціях це підтвердили, але грошей на ремонт нема і мешканцям 7-ми квартир запропонували шукати інвестора,щоб він собі збудував 5-й поверх, а нам відремонтував дах та поштукатурив зовнішні стіни. Інвестора ми знайшли, але тепер постало питання проведення ліфту: нібито зараз за новими правилами всі 5-типоверхові будинки повинні мати ліфт. Прошу сказати чи це дійсно так?

Відповідь експерта:

Відповідно до п. 5. 1. Державних будівельних норм України "Будівлі в споруди. Житлові будинки. Основні положення. ДБН В.2.2-15-2005 (далі по тексту-ДБНУ), у житлових будинках заввишки три поверхи і більше (або з висотою між основним і верхнім житловим поверхами більше 8 м) рекомендується встановлювати пасажирські ліфти, а у будинках заввишки п'ять і більше поверхів їх встановлюють обов'язково. Ліфти, їх обладнання, розміщення машинного та блочного приміщень та сходів між цими приміщеннями слід влаштовувати згідно з вимогами ДНАОП 0.00-1.02-99 та ГОСТ 23120-78.

Пунктом 5.2. ДБНУ передбачено, що кількість ліфтів та їх характеристики (вантажопідйомність і швидкість) залежно від поверховості будинку і кількості мешканців у ньому слід приймати згідно з діаграмами, наведеними в додатках A - F ДСТУ ISO 4190-6.

Також варто зазначити, що відповідно до п. 5.3. ДБНУ, у житлових будинках, що реконструюються, при встановленні ліфтів у приставних або підвісних шахтах рівень першої зупинки ліфта повинен бути не вище рівня проміжної площадки сходової клітки між першим і другим поверхом, а вантажопідйомність, швидкість і габаритні розміри кабіни можуть відрізнятися від вимог ДСТУ ISO 4190-6.

Таким чином, відповідно до вищевказаних норм, 5-ти поверховий будинок обов"язково повинен мати ліфт, але у Вашому випадку будинок не був 5-ти поверховим з моменту свого створення і будуючи наступний поверх Ви можете не встановлювати ліфт, якщо стандарти будинку та внутрішніх конструкцій не відповідають існуючим ДБНУ. 

Розглядаючи це питання, необхідно звернути увагу на Правила будови і безпечної експлуатації ліфтів, затверджених наказом Державного комітету України з промислової безпеки, охорони праці та гірничого нагляду від 01.09.2008 р., № 190.

Питання 5:

Чи є діяльність ЖЕКу гласною? Чи можна вести відео фіксацію роботи директора ЖЕКу та паспортистів, коли я до них звертаюсь?

Відповідь експерта:

Так, безумовно, діяльність ЖЕКу є публічною і гласною і відеофіксація у момент звернення до співробітника ЖЕКу може застосовуватись у випадку, якщо вона не заважає співробітникам виконавути свої службові обов'язки. Цікавим видається дане питання і через той факт, що в останній час кількість випадків використання відеофіксуючих пристроїв у роботі з контролюючими органами, органами влади, співробітниками МВС, тощо, було збільшено і наявно продемонструвало, що зазвичай, співробітники вказаних органів, структур, підприємств і т.д. не тільки поводять себе зухвало та нахабно, а ще і не знають та не розуміють елементарних норм законодавства нашої держави, а необізнаністю громадян нашої країни користуються у службових та корисливих цілях, які у комплексній сукупності заважають розвитку та перебудові цілих галузей та застарілих процедур.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них, та нагадуючи, не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.
 
Коментарі (1)
Михаил1
01 Вересня 2014 p. 12:11
Отлично! Это как раз то, что я хотел узнать, спасибо, Юрий!