ГоловнаПублікаціїПитання експертуЯк вирішувати комунальні проблеми?

Як вирішувати комунальні проблеми?

Проблеми з «комуналкою»? Не знаєте, куди звертатися, якщо ваш ЖЕК не працює? Не хочете платити за неякісні послуги? Тоді читайте роз'яснення «України Комунальної».
знак питання
Новини по темі

Майже кожного дня споживачі послуг ЖКГ стикаються з проблемами комунального характеру. То водопровідники не хочуть ремонтувати кран, то не зрозуміло, звідки у рахунках за спожиті послуги з'являються астрономічні цифри. Якщо Вам це знайомо, експерти «У.К.» спробують допомогти знайти правильну відповідь, та проконсультують з юридичних та суперечливих питань.

На запитання відповідає експерт «У.К.» Андрій Осадчий.

Питання 1:

Якщо у багатоквартирному будинку 127 квартир і у кожній встановлені водоміри, то чи враховується загальний водомір, так як різниця між загальним та квартирними водомірами істотна,та як відмовитися від спільного водоміра і на якій підставі ЗУ?

Відповідь експерта:

Згідно з п. 11 Правил надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення у разі  встановлення будинкових засобів обліку води у багатоквартирному будинку, де окремі квартири    обладнані квартирними засобами обліку, споживач, який не має квартирних засобів обліку,  оплачує послуги згідно з показаннями будинкових засобів обліку,  не  враховуючи витрати води виконавця, юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців,  які  є  власниками або орендарями приміщень у цьому будинку, та сумарних витрат води за показаннями усіх квартирних засобів обліку. Різниця розподіляється між споживачами, які не  мають  квартирних  засобів  обліку, пропорційно  кількості  мешканців квартири в разі відсутності витоків  із  загальнобудинкової  мережі,  що підтверджується актом обстеження, який складається виконавцем у присутності не менш  як двох мешканців будинку. За наявності витоків із загальнобудинкової мережі споживачі, які не мають квартирних засобів обліку, оплачують послуги з холодного, гарячого водопостачання та водовідведення за встановленими нормативами (нормами) за місяць, у якому ці витоки виявлено.

Питання 2:

При здійснені оплати за комунальні послуги, касир переплутала номер квартири і всі комунальні платежі за місяць були оплачені сусідам. Прийшла до сусідів попросити їх віддати мені гроші, показала чеки на що вони відповіли, що не просили оплачувати їхні ЖКП і не хочуть віддавати гроші. Пішла в бухгалтерію ЖЕКу - там мені теж відмовили в допомозі. Що робити і куди звертатися, щоб перерахували або повернули гроші?

Відповідь експерта:

Зателефонуйте в службу підтримки клієнтів банку. З цим тягнути не варто, тому, як тільки ви виявили помилку, негайно зателефонуйте в банк. При цьому, якщо помилку допустили ви самі (відправник), при здійсненні переказу коштів за послуги, то вам потрібно буде написати заяву в банк про повернення суми помилково списаних коштів, а потім почекати результатів його перевірки. Діяти потрібно максимально швидко, тому як повернення помилково переведених коштів може бути здійснено банком лише до моменту їх надходження на рахунок одержувача. Адже, потрапивши на рахунок помилкового одержувача, грошові кошти автоматично стануть належати йому. Зверніть увагу на те, що якщо платіж вже був зарахований на розрахунковий рахунок одержувача, а він його добровільно не бажає повертати по дзвінку банку, тоді банк запропонує вам самостійно врегулювати питання про повернення помилково перерахованих коштів. В цьому випадку вам слід звернутися в суд. Це досить тривалий процес, але зате ви зможете повернути власні гроші. Іншого способу повернення коштів у цьому випадку просто немає, тому як сам банк не має право давати будь-яку інформацію про своїх клієнтів. Саме тому ви не зможете самі знайти одержувача ваших помилково перерахованих коштів. В свою чергу, якщо сталася спірна операція і платіж  був зарахований не так на вказаний відправником рахунок, то це вважатиметься технічною помилкою банку. В такому випадку вам теж необхідно буде написати заяву про повернення помилково перерахованих коштів. Після проведення перевірки за даною заявою клієнта банк справить «виправну проводку» і, таким чином, поверне грошові кошти відправнику або зарахує їх за призначенням.

Питання 3:

Прошу пояснити наступне питання: управляюча компанія «УЮТ 2011» (м. Кривий Ріг), яка надає послуги з утримання будинку та прибудинкової території, в односторонньому порядку припинила прибирання прибудинкової території з грудня 2015 року, а з травня 2015 року -  прибирання сходових майданчиків, обгрунтоуючи свої дії тим, що необхідно накопичити грошові кошти для виконання ремонту міжпанельних швів та покрівлі. В договорах дані послуги передбачені.

Відповідь експерта:

Якщо все дійсно так, як Ви описали у Вашому питанні, то вбачається, що «УЮТ 2011» припинивши в односторонньому порядку надання певних послуг з утримання будинку та прибудинкової території, які входять до структури діючого тарифу, не знизивши при цьому плату та щомісячні нарахування, грубо порушила умови укладених договорів та чинних нормативно-правових актів, які регулюють питання надання послуг з утримання будинків та прибудинкових територій, а  також порядку формування тарифів на такі послуги, затверджених постановою КМУ № 869 від 01.06.2011 року. Чинним законодавством не передбачена така «накопичувальна» форма сплати за комунальні послуги. 

Питання 4:

Отримала платіжку. В опалювальну площу увійшла площа балкону, що суперечить «Правилам надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення», затверджених постановою Кабінету Міністрів від 21.07.2005 року №630, опалювана площа (об’єм) квартири (будинку садибного типу) є загальна площа (об’єм) квартири, а також будинку садибного типу без урахування площі лоджій, балконів, терас. Як Ви поясните цю ситуацію?

Відповідь експерта:

Ви мажете право звернутися із письмовою заявою до теплопостачальної організації з приводу зарахування площі балкону до складу опалювальної площі в порядку, визначеному Законом України «Про звернення громадян», а якщо Вас не задовольнить їхня відповідь – оскаржити такі неправомірні дії у суді.

Від редакції:
 
Шановні користувачі порталу «У.К.»!
 
Якщо ви маєте питання до наших експертів пишіть нам про них та не забувайте перечитувати усі публікації з циклу «Запитуйте – ми пояснимо», адже відповідь на ваше питання могла вже бути раніше.
 
Усі публікації циклу «Запитуйте – ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (1)
Коля Пухов
08 Лютого 2016 p. 19:35
Питання 1 досить цікаве, а відповідь на нього дана абсолютно не по суті. У питанні, очевидно, мається на увазі ситуація, коли сума показань квартирних лічильників води за певний період часу значно менша за показання будинкового лічильника води за той же самий період часу , причому у будинку немає квартир , не обладнаних лічильниками , і не було зафіксовано витоків. Судячи з відповіді "експерта" , із такої ситуації ЖЕКи виходять шахрайським способом , а саме, за рахунок споживачів - мешканців будинку.