ГоловнаПублікаціїАналітика Підсумки тижня: латання законодавчих дірок та перекроювання держвласності

Підсумки тижня: латання законодавчих дірок та перекроювання держвласності

Тиждень, що минув, був доволі строкатим у питанні інформаційного наповнення, однак декілька головних тем усе ж таки переважали над рештою. Це, зокрема, регламентація містобудівної діяльності, приватизація енергокомпаній та подальша доля «Укрзалізниці»

Так, у понеділок, 5 грудня, стало відомо, що відносини з підприємствами-монополістами у сфері житлово-комунальних послуг регулюватимуться за допомогою введення договірної системи . За словами профільного міністра Анатолія Близнюка, для того, щоб врегулювативідносини між монополістами ЖКП та споживачами, буде розроблено типовий договірдля обох сторін, за яким вони муситимуть працювати. Цікаво лише одне: хто, комуі за яким принципом пропонуватиме ці договори? Чи не за таким само, за якимтеперішні ЖЕКи домовляються із мешканцями - «або підписуйте, або сидітимете без води і світла»?

Російський газовий монополіст «Газпром» та НАК «Нафтогаз України» домовились про розрахунок за поставки газу в рублях . Про це йдеться в повідомленні «Газпрому»за підсумками зустрічі, що відбулася 5 грудня між головою правління «Газпрому» Олексієм Міллером і Міністром енергетики та вугільної промисловості України Юрієм Бойком.За підсумками зустрічі ВАТ «Газпром» і НАК «Нафтогаз України» підписали доповнення до діючого контракту купівлі-продажу газу, яке, зокрема, дозволяє «Нафтогазу» оплачувати поставки російського газу і в рублях. Отже, будь-яка примха за ваші гроші...

У вівторок ПрезидентУкраїни Віктор Янукович ухвалив рішення ветувати Закон «Про внесення змін додеяких законів України щодо розрахунків за природний газ та електричнуенергію». Глава держави погодився з необхідністю забезпечити покращення стану розрахунків за енергоносії, однак має до закону, що надійшов на його підпис, низку зауважень. Чи зуміють тепер діячі від української законотворчості правильно виконати домашнє завдання Гаранта, покаже час...

Основними ж перепонами на шляху впровадження Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності»є відсутність зворотного зв’язку та недосконале знання закону посадовцями , які першими повинні його впроваджувати, вважає Міністр регіонального розвитку,будівництва та житлово-комунального господарства Анатолій Близнюк. Про це вінсказав під час семінару-наради щодо вжиття невідкладних заходів з реалізаціїположень згаданого Закону, що відбулася у Мінрегіоні. Тому варто чекати, щопрофільним чиновникам скоро доведеться складати своєрідні іспити на знання основних нормативних документів. Цікаво лише, за якою системою оцінюватимуться їхні знання, і що їм загрожуватиме в разі незадовільного володіння цими знаннями: ризик бути вигнаними з класу чи залишеними на другий рік? 


У середу, 7 грудня, стало відомо, що Європа підкине Україні 450 млн євро на дороги. Президент Віктор Янукович підписав закон № 4042-VI про ратифікацію фінансової угоди «Європейські дороги України II (проект поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобільних доріг на підходах до м. Києва)» між Україною та Європейським інвестиційним банком. Отже, навесні європейські гроші почнуть закатувати в український асфальт із подвійним ентузіазмом... 

А Глава ради директорів Конфедерації будівництва України Лев Парцхаладзе домовився зміністром регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунальногогосподарства України Анатолієм Близнюком про проведення спільних з Державним архітектурно-будівельним контролем семінарів-практикумів в регіонах за законом про регулювання містобудівної діяльності (№ 3038). Планується розробитибуклети-пам'ятки, в яких буде міститися коротка інформація про процедури,передбачені новим законодавством. Буклети будуть розповсюджуватись в органах виконавчої влади – дозвільних центрах, управліннях архітектури, ДАБК, та інших відомствах. Відтепер, ідучи на іспит (читай – роботу), посадовці матимуть такусобі «захалявну книжечку», що дозволить не розгубитися у розлогих законодавчих нормах.

При цьому Україна не відмовляється від планів реформування НАК «Нафтогаз України». Про це сказалав середу перший заступник голови Адміністрації Президента України Ірина Акімова. «Звичайно, реформуватимемо. Питання тільки у часі», - відзначила вона. На кого зрештою спрацює цей час – поживемо, побачимо...

«Укрзалізниця» ніколи не буде приватизована. Про це заявив на брифінгу генеральний директор «Укрзалізниці» Володимир Козак. «Я вважаю, що ніколи приватизації «Укрзалізниці» не буде. Ті реформи, які сьогодні йдуть і які намічаються, це лише зміна форми роботи», - заявив Козак. За його словами, приватні компанії, які частково упроваджені в сферу залізниці України, лише допомагають перекривати збитки, якінесе «Укрзалізниця». Ти цікавішими стануть подальші події та законодавчі ініціативи у цій сфері.

Верховна Рада України прийняла за основу законопроект про внесення зміни до статті 22 Закону «Про теплопостачання» щодо передачі майна, що використовується для вироблення теплової енергії (об'єктів теплопостачання). Проектом, зокрема, пропонується доповнити чинний закон нормою, відповідно до якої у разі реорганізації теплопостачальної організації, у якої на момент реорганізації залишилася заборгованість з оплати спожитих енергоносіїв та послуг з їх транспортування, за зазначеними борговими зобов’язаннями у повному обсязі правонаступником визнається суб’єкт господарювання, до якого перейшли майнові права стосовно теплогенеруючого обладнання і обов’язки реорганізованої теплопостачальної організації. Отже, цікаво буде подивитись, скільки знайдеться бажаючих отримати борги у спадок.

У четвер сталовідомо, що Президент України Віктор Янукович підписав Закон №4052-VI «Провнесення змін до Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності».

А уряд заходився розробляти регіональні програми житлового будівництва на 2012 рік. Реалізація Державної стратегії регіонального розвитку на період до 2015 року передбачає роботу за багатьма напрямками – від впровадження системи стратегічного планування на всіх рівнях до удосконалення механізмів стимулювання розвитку багатьох галузей економіки та соціальної сфери. Про це сказав Перший віце-прем'єр-міністр України Андрій Клюєв, коментуючи ухвалений Урядом 7 грудня план заходів на 2012 рік щодо реалізації відповідної Державної стратегії. Відповідно, варто чекати, що наступ на незабудовані пустирі і безгосподарні котловани відтепер розпочнеться за всіма напрямками.

При цьому Міністерство внутрішніх справ на доручення Президента України та уряду провело вивчення ситуації, яка склалася при формуванні тарифів на житлово-комунальні послуги в Україні. Про це на прес-конференції розповів начальник Департаменту кримінальної міліції МВС України Валерій Коряк. Він розповів, що МВС булопроведено моніторинг ситуації, яка склалася при утворенні тарифів на основніпослуги житлово-комунальних підприємств. Вивчення показало, що за холодну водуспоживач найдорожче платив у Запоріжжі, Луганську та Чернівцях – більше 4 гривень за кубічний метр. При цьому у Вінниці, Києві та Миколаєві кубометр такої води коштував споживачеві лише 1,5-2 гривні», - повідомив начальникДепартаменту кримінальної міліції МВС України. Тепер залишається чекати, які висновки будуть зроблені і яких дій буде вжито.


А от народний депутат Михайло Чечетов упевнений, що Україна повинна запропонувати часткову участь в управлінні газотранспортної системи російському «Газпрому».«Цінність нашої труби тільки в одному, - коли за нею йде газ. Якщо газу в трубі не буде, це купа іржавого металу, її простіше порізати і продати на металобрухт». Тому найближчим часом подивимося, чого в Україні побільшає: «ділових партнерів» чи металобрухту.

Цю думку наступного дня підтвердив і лідер фракції Партії регіонів у парламенті Олександр Єфремов. На його думку, якщо Україна, як і раніше,продовжуватиме займатися політикою в питанні створення газотранспортної системи замість вирішення існуючих проблем, то «у нас газотранспортною системою будуть займатися не газовики, а брухтовики».

При цьому вУкраїні залишилось власного газу лише на два місяці. Керівництво нафтогазового сектору безпрецедентно - у два рази – збільшило відбір з підземних сховищ (ПСГ) накопиченого на зиму запасу природного газу. Це суперечить газовому балансу України, енергетичній безпеці країни та ставить під загрозу стабільне проходження опалювального сезону 2011-2012 років, вважає експерт Інституту енергетичних досліджень Юрій Корольчук.

Також у п’ятницю сталовідомо, щоКабмін визначився із вартістю акцій деяких обленерго. Розпорядженням№ 1225 від 2 листопада 2011 р. Кабінет Міністрів України встановив стартовуціну 50%-го держпакету акцій енергопостачальної компанії ПАТ «Вінницяобленерго» номінальною вартістю15 млн 486,83 тис. грн на рівні 167,65 млн грн.

Ця інформація є тим цікавішою, що цього ж дня, 9 грудня,ДТЕК виграв конкурс з продажу 25%акцій «Київенерго» з пропозицією в 450,5 млн грн при стартовій ціні в 432,3 млн грн.

І одразу ж стало відомо, що ДТЕК оцінює рівень необхідних інвестицій в «Київенерго» в 12-15 млрд грн. Про це заявив генеральний директор ДТЕК Максим Тимченко. «Хронічне недофінансування «Київенерго» впродовж останнього десятиліття, призвело до того, що Київ значно відстає від європейських столиць за якістю послуг електро-і теплопостачання, що надаються, рівню використовуваних технологій, стану кабельних і теплових мереж. І ми ставимо перед собою мету ліквідовувати цевідставання... Ми оцінюємо рівень необхідних інвестицій в 12-15 млрд грн. Починаючи з 2012 року, ДТЕК має намір вкладати в модернізацію енергетичної інфраструктури Києва до 1 млрд грн щорічно», - сказав Тімченко. Як зазначалося в повідомленні, Компанія викупить пакет акцій за 450,5 млн грн. Оплата за придбаний пакет акцій буде проведена 12 грудня 2011 р.

У п’ятницю голова «Укрзалізниці» Володимир Козак вкотре запевнив, що вона  залишиться у держвласності і після реформування. Керівник галузі спростував припущення щодоможливої приватизації залізничних об’єктів: «У процесі реформування будестворено ПАТ «Українські залізниці» з 100% державною власністю, що буде закріплено відповідними законами».

Майже одночасно народні депутати України прийняли в першому читанні проект закону «Про особливості утворення Державного акціонерного товариства залізничного транспорту загального користування». За таке рішення проголосували 229 народних депутатів при необхідних 226 голосах. Законопроектом визначено, що формування статутного капіталу АТ здійснюється за рахунок майна залізничного транспорту загального користування (за винятком інфраструктури), 100% акцій заводів, які займаються ремонтом рухомого складу та виготовленням залізобетонних шпал; право постійного користування землею та господарське управління інфраструктурою також вноситься до статутного капіталу. Про це повідомив заступник міністра інфраструктури України Володимир Корнієнко.


Тому, побіжно оглядаючи подієву картину тижня, що минув, можна без сумніву стверджувати, що державна власність в Україні переживає час тотального перекроювання. А от за яким лекалом це робиться, чи впораються «кравці» із поставленими амбітними завданнями, і чи буде українській економіці «сухо та комфортно» у новому вбранні – покаже час. Поки що головне, чого хочеться, – щоб хоча б не шили білими нитками...

Ольга Гальчинська, спеціально для ІА «Україна Комунальна»

 
Коментарі (0)