ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте - ми пояснимо. Випуск 1

Проблеми з комуналкою? Запитуйте - ми пояснимо. Випуск 1

Як вплинути на виконання обов'язків ЖЕКу (РЕО 10), тобто куди ще можна звернутися зі скаргою на неякісне обслуговування і постійні проблеми
Новини по темі

Запитання 1. Гість
Добрий день! Я живу в Святошинському районі Києва. Підкажіть, будь ласка, як вплинути на виконання обов'язків ЖЕКу (РЕО 10), тобто куди ще можна звернутися зі скаргою на неякісне обслуговування і постійні проблеми в тепло-, водомережах і т.д. У ЖЕКу не реагують взагалі, в мерії приймають скарги, але питання дуже довго вирішується. Можливо, є якась служба швидкого реагування на бездіяльність ЖЕКу? Спасибі!

Відповідь експерта:
Дане питання законодавчо регулюється Законом України «Про житлово-комунальні послуги»; ЗУ «Про захист прав споживачів»; Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. N 630.

Ситуація у м. Київ дещо відрізняється від більшості регіонів України, де споживачі мають окремі договори з постачальниками теплової енергії, водопостачання та водовідведення, електроенергії, природного газу. Деякі споживачі мають безпосередні угоди на послуги з вивезення сміття та послуги ліфтового господарства. Незручністю в даному випадку є заповнення декількох квитанцій при здійсненні платежів, але в цьому є і однозначна перевага, в договорі на кожний вид послуг, який є типовим і затверджений відповідними постановами Кабінету Міністрів України, чітко виписані права та обов'язки споживача та постачальника.

Щодо Вашої ситуації. Якщо скарги не мають належного реагування у ЖЕКу, можемо порадити звернутись до Державної інспекції України з питань захисту прав споживачів. Координати її територіального управління у м. Київ:

Управління у справах захисту прав споживачів у м. Києві

04070 м. Київ, вул. Терьохіна, 8-А
E-mail: mkyiv_zah@ukr.net
тел./факс: (044) 417-21-01, 463-70-32
Начальник управління Кияниченко Сергій Георгійович.

Поряд з цим, хочемо порадити уважно ознайомлюватись з договорами, які пропонує підписати ЖЕК. І якщо Ви помітите розбіжності з типовими договорами, які затверджуються постановами Кабінету Міністрів України, маєте право звернутись до надавача послуг з вимогою, привести такі угоди до вимог чинного законодавства. У випадку відмови – звертайтесь в ту ж інспекцію з захисту прав споживачів та Територіальне відділення Антимонопольного комітету України.

Запитання 2. Василь Володимирович
У дворі нашого будинку росте велика тополя. Дерево гарне, але крона дуже розрослася і гілки не витримують сильного вітру або снігу. Крону необхідно підрізати. Куди можна звернутися, і чи є в місті служби, які можуть вирішити цю проблему? Адреса: вул. Тульчинська, 7.

Відповідь експерта:
Дане питання законодавчо регулюється Порядком видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. N 1045; Таксами для обчислення розміру шкоди, заподіяної зеленим насадженням у межах України від 08.04.1999 р. N 559.

Відповідно до вищезгаданих нормативів видалення зелених насаджень здійснюється серед іншого у випадках:
• ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;
• відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;
• проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;
• досягнення деревом вікової межі.

Підставою для прийняття такого рішення є заява до компетентного органу фізичної або юридичної особи про видалення насаджень.

Простежуючи аналогію щодо відповідальності за збереження зелених насаджень у місті, можемо порекомендувати Вам написати заяву щодо проведення санітарної очистки (формування крони) до компетентного органу. У місті Київ заяву варто написати на адресу Головного управління контролю за благоустроєм (Адреса: 01032, м.Київ-32, вул. Саксаганського, 143 Тел.:289-66-55 Факс: 486-12-75. Електронна адреса : http://gukbm.kiev.ua/. Розклад роботи та години прийому:з 09:00 до 18:00, перерва з 13:00 до 13:45).

Запитання 3. Гість
Чи можна при централізованому опаленні відключити в одній з кімнат батарею і вимагати перерахунку оплати за тепло від теплопостачального підприємства?

Відповідь експерта:
Дане питання законодавчо регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. N 630 (далі - Правила).

Відповідно до цих Правил, опалюваною площею (об'ємом) квартири є загальна площа (об'єм) квартири без урахування площі лоджій, балконів, терас.

У випадку відсутності приладів обліку, нарахування за послуги централізованого теплопостачання проводиться на всю площу квартири з розрахунку тариф*на 1м2.

Перерахунки щодо ненаданих або наданих не в повному обсязі послуги здійснюються у відповідності до пунктів 33-39 цих Правил.

Отже, зменшення суми нарахувань за послуги централізованого теплопостачання шляхом відключення радіаторів в одному з приміщень квартири є неможливим.

Запитання 4. Зенон
Чи дозволяє діюче законодавство відмовитись від централізованого опалення квартири та встановити індивідуальне опалення? Я проживаю у триповерховому багатоквартирному будинку. Квартира обладнана газовою колонкою та має димохід. Жителі під'їзду також готові встановити індивідуальне опалення.

Відповідь експерта:
Дане питання законодавчо регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів від 21.07.2005 р. N 630 (далі - Правила); Порядком відключення окремих житлових будинків від мереж централізованого опалення та постачання гарячої води при відмові споживачів від централізованого теплопостачання (далі - Порядок), затвердженим наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства від 22.11.2005 р. № 4.

При проектуванні будинку було передбачено систему теплопостачання - централізоване теплопостачання. Згідно з вимогами відповідних державних будівельних норм щодо питань влаштування системи опалення, всі стояки та внутрішні розподільчі мережі при проектуванні гідравлічно ув'язані для забезпечення стабільної роботи системи опалення будинку.

Відключення окремих квартир по стояку призводить до розбалансування гідравлічного режиму роботи внутрішньобудинкової системи опалення, перерозподілу теплоносія, що є причиною зменшення подачі теплоносія на інші стояки і, внаслідок цього, скарг споживачів на незадовільне опалення.

Відключення від мереж централізованого опалення та гарячого водопостачання можливе лише за умови дотримання всіх вимог, визначених Порядком, серед яких основною вимогою є рішення про відключення будинку від системи централізованого опалення з улаштуванням індивідуального опалення що підтримане всіма власниками (уповноваженими особами власників) приміщень у житловому будинку.

Тобто, якщо на це є згода усіх власників квартир у Вашому багатоквартирному будинку, радимо починати з протоколу загальних зборів мешканців будинку щодо створення ініціативної групи з вирішення питання відключення від мереж ЦО і ГВП та прийняття рішення про влаштування у будинку системи індивідуального або автономного опалення. А далі відповідно до вищезгаданого Порядку.

Запитання 5. Леонід
Підкажіть, будь ласка, якими документами регулюється діяльність компаній, що спеціалізуються на вивезенні побутових відходів у Києві? Де можна прочитати про їхні права, та головне - обов'язки? І чи зобов'язані ЖЕКи проводити тендер для того, щоб обрати підрядчика, котрий надає послуги з вивезення побутового сміття?

Відповідь експерта:
Дане питання законодавчо регулюється такими документами:

• Закон України «Про відходи»
• Порядок формування тарифів на послуги з вивезення побутових відходів, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 26.07.2006 № 1010 (далі – Порядок).
• Правила надання послуг з вивезення побутових відходів, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2008 № 1070 (далі – Правила).
• Рішення Київської міської ради «Про визначення виконавця послуг з вивезення побутових відходів» від 25.03.2010 № 435/3873.
• Рішення Київської міської ради від 08.11.2007 N 1159/3992 "Про затвердження Переліку житлово-комунальних послуг у житловому фонді м. Києва, право на здійснення яких виборюється на конкурсних засадах".
• Рішення Київської міської ради від 30.10.2008 N 582/582 "Про впорядкування діяльності у сфері поводження з побутовими відходами (крім токсичних та особливо небезпечних) у м. Києві.

Відповідно до пункту 3 даних Правил власники або балансоутримувачі житлових будинків, земельних ділянок укладають договори з особою, яка визначена виконавцем послуг з вивезення побутових відходів, та забезпечують роздільне збирання побутових відходів.

Виконавець послуг з вивезення побутових відходів визначається органом місцевого самоврядування на конкурсних засадах у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України (у даному випадку рішенням Київської міської ради).

На підставі вищезгаданих рішень, виконавцем послуг з вивезення відходів у м. Києві призначено комунальне підприємство "Київкомунсервіс".

Тобто, у житлових будинках, де балансоутримувачем є міська влада (ЖЕКи), оголошує конкурс та переможця вона. ОСББ мають право самостійно визначатись, з ким підписувати договір на вивезення побутових відходів. Договір має відповідати типовому договору, передбаченого додатком 1 Правил.

З чого формується ціна на вивезення 1 куб. метра побутових відходів Ви можете ознайомитись відповідно до вищезгаданого Порядку. Всі перелічені нормативні документи можна знайти на сайті Верховної ради України та Київської міської адміністрації, або в вільному доступі в мережі Інтернет.

Запитання 6. Віктор
Котрий рік в квартирі в опалювальний сезон холодні батареї. Де мені просити дозвіл на установку автономного опалення, або як відмовитися від централізованого опалення? І чому за хабар ставлять автономне опалення, а в мою кутову квартиру не ставлять? Допоможіть, будь ласка, вирішити мою проблему. До кого звернутися?

Відповідь експерта:
Дане питання законодавчо регулюється Правилами надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення, затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 21.07.2005 р. N 630 (далі - Правила); Правилами підготовки теплових господарств до опалювального періоду, затвердженими наказом Мінпаливенерго та МінЖКГ від 10.12.2008 № 620.

Вимоги цих Правил мають своє відображення і в ГОСТ 30494-96 «Будівлі житлові і суспільні. Параметри мікроклімату в приміщеннях. Міждержавний стандарт».

Температурний режим в приміщенні визначається не за температурою опалювального пристрою (радіаторів), а температурою в житловому приміщенні.

Для створення комфортних умов взимку, температура поверхні віконного скла з внутрішньої сторони повинна бути в межах 10-12˚С. Саме тому радіатори опалення в наших кліматичних умовах розміщують під вікнами.

Сумарно температура в приміщенні складається з суми двох показників – температури повітря і температури внутрішніх поверхонь конструкцій в приміщенні.

kasachek_tableДо початку опалювального сезону варто перевірити стан радіаторів, очистити їх від пилу, відвинути від них габаритні предмети меблів, що перешкоджають вільному проходженню повітря. Також можна підняти штори, які поглинають 22-27% тепла, що йде від радіаторів.

Також варто поцікавитись, чи здійснював Виконавець послуг (наприклад Теплоенерго чи ЖЕК) промивання внутрішньобудинкової мережі в міжопалювальний період. Результати всіх робіт відображаються у Акті готовності до опалювального періоду, копію якого Ви маєте право отримати.

Поряд з цим, якщо температура у Вашій квартирі, за умови усіх вжитих Вами заходів, залишається нижчою +18˚С, радимо скласти Акт-претензію, як це передбачено вищезгаданими Правилами, відповідно до якого Виконавець послуг зобов'язаний зменшити Вам нарахування за недодані послуги.

Якщо ж температурні показники залишаються і надалі малокомфортними, як не жаль, але Вам варто самим подбати про утеплення зовнішніх стін квартири з внутрішнього боку з застосуванням енергозберігаючих матеріалів.

Щодо встановлення автономного опалення, перегляньте будь ласка наші коментарі (відповідь на запитання 4), але наголошуємо, що для встановлення індивідуального опалення необхідна згода власників усіх квартир багатоквартирного житлового будинку.

Від редакції:
Шановні користувачі порталу ІА «Україна Комунальна»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.

"Запитуйте - ми пояснемо. Випуск №2" читайте тут

 
Коментарі (0)