ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте - ми пояснимо. Випуск 5

Проблеми з комуналкою? Запитуйте - ми пояснимо. Випуск 5

Проблеми з комуналкою? Запитуйте - ми пояснимо. Випуск 5
Новини по темі

Запитання 19. Гість

Я проживаю у дев'ятиповерховому будинку на восьмому поверсі. Нещодавно ЖЕК електрозварювальним апаратом заварив приймально – запірний короб сміттєпроводу на моєму поверсі. Доводиться їздити, а коли ліфт не працює, ходити вниз, аби викинути сміття. Чи має право ЖЕК таке робити?

Відповідь експерта:

Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій затвердженими наказом Державного комітету України з питань житлово – комунального господарства від 17.05.2005 N 76 п. 5.4 визначено порядок утримання сміттєпроводу експлуатуючою організацією та його використання мешканцями. При цьому, жодний з нормативно – правових актів України не дає право ЖЕКу заварювати сміттєпровід.

Запитання 20. Гість

На якій підставі можна отримати перерахунок за центральне опалення? Дякуємо.

Відповідь експерта:

Дане питання регулюється:
Порядком проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в повному обсязі, зниження якості, затвердженим  постановою КМУ від 17.02.2010 р. № 151 (далі - Порядок).

Цей Порядок визначає механізм проведення перерахунків розміру плати за надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення в разі ненадання їх або надання не в  повному обсязі, зниження якості. Дія цього Порядку поширюється на суб'єктів господарювання всіх форм власності, предметом діяльності яких є надання послуг (далі - виконавці) і фізичних та юридичних осіб (далі - споживачі), яким надаються послуги.

Відповідно до пункту 4 Порядку Виконавець зобов'язаний протягом місяця, що настає за розрахунковим, здійснити перерахунок за надання послуг з централізованого опалення якщо надання послуг з централізованого опалення розпочалося пізніше встановленого строку або опалювальний сезон достроково закінчився, а також за наявності перерв у наданні послуг, що перевищують допустимий строк (12 годин на добу один раз на  місяць), перерахунок за надання таких послуг за відсутності квартирних та будинкових засобів обліку теплової енергії проводиться у разі оплати послуг за формулою, передбаченою в постанові.

Запитання 21. Гість

Добрий день! Підкажіть, як не платити за ліфт який не працює багато років. Живу на 2-му поверсі 9-ти поверхового будинку, в ЖЕКу про цю проблему знають, але не вирішують?

Відповідь експерта:

Для початку Вам варто чітко визначити, яка організація органами місцевого самоврядування визнана виконавцем послуг з технічного обслуговування та ремонту ліфтів. Відповідальність за технічний стан ліфтів та належну експлуатацію несуть виконавець послуги та балансоутримувач будинку. Відповідно до статті 24 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» балансоутримувач зобов'язаний:
1) укладати договір з власником (співвласниками) на утримання на балансі відповідного майна;
2) утримувати на балансі майно,  визначене  договором  з власником (співвласниками);
3) вести бухгалтерську, статистичну та іншу, передбачену законодавством, звітність відповідно до законодавства;
4) забезпечувати управління майном власними силами або укладати договір з юридичною особою на управління майном;
5) забезпечити умови для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів відповідно до встановлених стандартів, нормативів, норм та правил;
6) забезпечити належні експлуатацію та утримання майна, що перебуває на його балансі.

Відповідно п.5.5.5 Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій, затверджених наказом Держкомітету з питань ЖКГ від 17.05.2005 № 76 утримання і ремонт ліфтів здійснює виконавець послуг або за договором - спеціалізована організація. Також пунктом 5.5.6 цих Правил відповідальність за справний стан і безпечну експлуатацію ліфтів покладається на його власника.

Поряд з цим, враховуючи, що відповідно до Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2011 № 869 витрати з технічного обслуговування ліфтів входять до тарифу на «квартплату», то у випадку ненадання будь якої з послуг, що входять до цього тарифу (вивезення сміття, не працюючий ліфт, не проведена дезінфекція,тощо) Ви маєте право на зменшення плати за ненадані послуги.

Радимо Вам звернутись з письмовою заявою в ЖЕК про відсутність послуги (не працюючий ліфт) та вимагати складення представниками ЖЕКу акту невиконання робіт. В свою чергу ЖЕК зобов'язаний вести журнал реєстрації зупинок ліфтів. На підставі цих записів і роблять перерахунки щодо квартплати.

До речі, мешканцям багатоповерхівок корисно знати, що тепер, якщо ліфт у під'їзді працює, але не зупиняється на вашому поверсі, і висновок про це зробила ліфтова організація та все записано в журналі ЖЕКу, квартплату рахуватимуть на рівні плати мешканців 1-2 поверхів.

Від редакції:
Шановні користувачі порталу ІА «Україна Комунальна»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.

Усі публікації циклу «Запитуйте - ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)