ГоловнаПублікаціїПитання експертуПроблеми з комуналкою? Запитуйте - ми пояснимо. Випуск 6

Проблеми з комуналкою? Запитуйте - ми пояснимо. Випуск 6

На запитання відповідає експерт ІА Україна Комунальна.
Новини по темі

Запитання 22. Гість
Добрий день. Я живу в селі Сакського району (Крим). Мені хотілося б дізнатися, чи має право наше ЖКГ вимагати перенести лічильник (по воді). Зараз він стоїть у дворі будинку, але ЖКГ змушує, все село, перенести його на дорогу до центральної труби. Тому що, нібито, люди крадуть у них воду. вимагають що б ми самі виконували земельні роботи та заплатили їм за переустановлення лічильника. Дали на все тиждень інакше будуть відрізати. Поясніть будь ласка, дуже чекаю відповіді.

Відповідь юриста
В першу чергу варто відзначити, що відповідно до статті 19 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» послуги з питного водопостачання надаються споживачам на підставі договору. Статтею 22 цього ж Закону передбачено, що споживач має право на підключення в установленому порядку до централізованого водопостачання та водовідведення.

Відповідно до п. 5.2. Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України, затверджених наказом Мінжитлокомунгоспу від 27.06.2008 № 190 вузли обліку повинні розташовуватись на мережі споживача, як правило, на межі балансової належності мереж виробника та споживача або за згодою виробника в приміщеннях, розташованих безпосередньо за зовнішньою стіною будівлі в місці входу водопровідного вводу.

Межею вуличної мережі, яку обслуговує виробник, є точка приєднання до вуличної мережі.

До початку розробки технічної документації вузла обліку споживач повинен отримати від виробника вихідні дані, а також рекомендації щодо типу засобів обліку, отримати технічні умови на врізку до вуличного мережі водопостачання та на розроблення проекту монтажу вузла обліку (лічильника).

Якщо у Вас на руках є вищеперелічені проекти, технічні умови та погодження місцевого ЖКГ або водоканалу про встановлення лічильника у дворі будинку, де мешкаєте, а також лічильник, який опломбований та взятий на абонентський облік підприємством - надавачем послуг, тим більше, якщо відповідно до показань лічильника Вам здійснювалися нарахування – вимоги про перенесення врізки лічильника є незаконними і Ви можете їх сприймати на власний розсуд. У випадку ж відключення Вас від водопостачання та нарахування штрафу-ще й оскаржити такі дії до суду, який Ви обов'язково виграєте.

Якщо у Вас відповідні погодження та проекти монтажу вузла обліку відсутні - це означає лише те, що врізалися в мережу та встановили лічильник Ви самовільно. В такому випадку, вимоги місцевого комунального підприємства про перенесення лічильника є правомірними. До речі, відповідно до п. 5.3. вищезазначених Правил обладнання вузла обліку здійснюється за рахунок споживачів, тобто витрати по земельним та монтажним роботам згідно діючого законодавства покладаються на Вас, оскільки власником лічильника є саме Ви, а не комунальне підприємство.

Запитання 23. Гість
Добрый день. Просьба обьяснить-обязан ли ЖЕК пересчитать оплату за «прибудинкову територію» по ул. Чернобыльской, 1З если на ней расположены 4 МАФА. Мастер участка с дворника эти 300 метров освободил от уборки.

Так же мне не совсем понятно, кто должен контролировать чистоту в районе этих МАФов, вид с окна ужасающий!

Відповідь юриста
Відповідно до п.п. 13.2.3 та 13.2.4. п. 13.2. розділу 13 Правил благоустрою м. Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25 грудня 2008 р. N 1051/1051, біля стаціонарних малих архітектурних форм та тимчасових споруд повинні бути встановлені не менше двох урн для збирання твердих побутових відходів, а також забезпечуватися прибирання прилеглої території не менше 10 м. Власник малої архітектурної форми та тимчасових споруд проводить заходи з озеленення закріпленої для обслуговування території. Власники (балансоутримувачі) зобов'язані проводити (при необхідності, але не менше одного разу на рік) відновлення зовнішнього вигляду малої архітектурної форми та тимчасової споруди. Якщо власником (балансоутримувачем) МАФу не вживаються заходи з благоустрою, територія не прибирається, Ви маєте право направити скаргу або звернення адміністративній комісії КМДА з питань благоустрою, яка зобов'язана вжити заходів щодо примусового приведення прилеглої до МАФів території у вигляд, який відповідає вимогам законодавства України.

Таким чином, якщо у Вашому дворі розташовані 4 МАФи, то площа прибудинкової території, яку обслуговує ЖЕК, зменшується на 400 кв. м., відповідно зменшуються і фактичні витрати ЖЕКу на утримання прибудинкової території, тобто послуга по утриманню прибудинкової території надається Вам в меншому обсязі, ніж передбачено тарифом.

Запитання 24. Гість
У 2003 році я, як військовослужбовець, отримав квартиру на 5 поверсі 5 поверхового новозбудованого будинку. Покрівля будинку, принаймні над нашим під"їздом, накрита вкрай неякісно, внаслідку чого щороку затоплюється моя квартира. Всі письмові та усні заяви до ЖКП результатів на сьогодні не дали. Вони "не мають коштів", "новий будинок" і т.д. Через систематичне затоплення знищено ремонт, вже замкнуло проводку, що аварійно намагались усунути працівники ЖЕКу.(зробили тимчасово, вже 2 місяці). Щоб перекрити дах, мені пропонують за власний кошт закупити матеріали, а вони нададуть робочу силу. Я таких коштів, щоб перекрити пів-будинку, не маю. Маю статус учасника бойових дій. Що робити?

Відповідь юриста
Питання не таке просте, як здається на перший погляд. У Вашому випадку постраждалих від безгосподарності та недбалості забудовника та державної комісії, яка приймала новобудову, як на мене, двоє: Ви и, як це не здається дивним, ЖКП, що обслуговує Ваш будинок. Ви є потерпілим через те, що постійно несете збитки через залиття, ЖКП є потерпілим оскільки йому передали цю новобудову з дірявим дахом на баланс всупереч всім правилам і нормам, без попереднього обстеження. А причина Ваших страждань зародилася набагато раніше, коли відповідна державна комісія приймала новобудову в експлуатацію і всупереч вимогам ст. 883 Цивільного кодексу України не зазначила про недоліки на даху новобудови в акті про введення в експлуатацію житлового будинку.

Для того, щоб вирішити проблему з дірявим дахом над Вашою багатостраждальною квартирою видається доцільним рекомендувати використати норму ст. 884 Цивільного кодексу України, відповідно до якої у разі виявлення протягом гарантійного строку, який становить 10 років для капітального будівництва, недоліків замовник повинен заявити про них підрядникові в розумний строк після їх виявлення шляхом подачі письмової претензії та відповідних документів, що підтверджують наявність недоліків (комісійні акти обстеження даху, які мають бути складені представниками ЖКП).

Оскільки, як я розумію, 10 років з моменту здачі новобудови, де Ви мешкаєте, ще не минули, то Ви маєте можливість звернутися до забудовника з обґрунтованою претензією про безоплатне усунення недоліків, тобто ремонт даху та відшкодування нанесених Вам затопленням збитків, додавши при цьому до претензії всі документальні докази недоліків будівництва та їх шкідливих наслідків. Парадокс, але в цьому випадку ЖКП може перетворитися із Вашого ворога у Вашого союзника, надавши Вам посильну дорогу в актуванні недоліків.

Стосовно проведення поточного ремонту даху працівниками ЖКП то у відповідності з Правилами утримання житлових будинків та прибудинкових територій (п.2.1.1. и 2.2.1) працівники ЖКП зобов'язані з визначеною періодичністю здійснювати планові та позапланові огляди будинку для встановлення можливих ушкоджень окремих елементів будинку. Виявлені пошкодження та недоліки мають бути записані до журналу обліку результатів огляду та мають бути усунуті самостійно чи за допомогою підрядних організацій. З цього виходить, що дах будинку працівники ЖКП повинні періодично оглядати та своєчасно виявляти будь-які пошкодження крівлі та конструкційних елементів даху. За виявленими пошкодженнями у відповідності з п. 1.2.6.11. наказу №150 від 10 вересня 2004 року Держжитлокомунгоспу ЖКП зобов'язане здійснити поточний частковий ремонт крівлі будинку (10%). У випадку, якщо дах та крівля потребують капітального ремонту в об'ємі більше 10%, ці роботи фінансуються з відповідного місцевого бюджету. Враховуючи дефіцит платіжного балансу місцевих бюджетів України, коштів на капітальний ремонт даху доведеться чекати дуже довго.

Від редакції:

Шановні користувачі порталу ІА «Україна Комунальна»! Якщо на ваші запитання, які ви ставили нашим експертам раніше, не були надані відповіді, обов'язково нагадуйте нам про них.

Усі публікації циклу «Запитуйте - ми пояснимо» читайте тут.

 
Коментарі (0)